  • 11. Data: 2002-04-05 11:47:01
    Temat: Re: hehe
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    > Czyli te 20% (literowka - 25%) moga pobierac od minimum 1 zlotego? Jesli
    > tak, to bedzie to podatek degresywny - im mniej zarobisz na odsetkach, tym
    > wieksza stawke zaplacisz. Emeryci majacy odsetki liczone w groszach
    zaplaca
    > nawet 100% hwhw

    Jesli masz odsetki do 49 groszy, to po zaokragleniu wychodzi ZERO. I nie
    placisz podatku.
    :-)
    Wszyscy czekaja az banki zaoferuja lokaty z codzienna kapitalizacja odsetek.
    Rozumiesz - podatek pobiera sie "w dniu w ktorym odsetki sa oddane do
    dyspozycji". W zwiazku z tym - przy codziennej wyplacie odsetek i
    oprocentowaniu 8%, lokaty do 2 tysiecy z kawalkiem sa zwolnione od podatku
    belkowego...
    :-)

    Michal.

  • 12. Data: 2002-04-05 11:47:04
    Od: "Piotr" <p...@p...com>

    . Emeryci majacy odsetki liczone w groszach zaplaca
    > nawet 100% hwhw

    emeryci to maja odsetki liczone raczej w tysiacach

  • 13. Data: 2002-04-05 12:07:50
    Od: "Wall" <w...@i...pl>

    > przy odsetkach 0,49 zaokralenie do pelnych zl to 0,00 zl i podatku 0
    > dla tych bankow ktore tak robia juz wymyslilismy lokaty overnight robione
    > nie na jeden rachune tylko na tyle rachunkow zeby znajac juz stope np. 8%
    > odsetki za jedna noc nie przekroczyly 0,494999 zl - w tym przypadku kwota
    > graniczna to chyba 2256 zl

    dla odsetek 0,494999 kwota graniczna=2258,43 :)
    dla odsetek 0,499999 kwota graniczna=2281,25:)
    dla odsetek 0,49 kwota graniczna=2235,63 :)
    poza tym bardzo mi sie podoba. :)
    pozdrawiam Wall

  • 14. Data: 2002-04-05 12:14:56
    Od: "RURB" <r...@s...cz>

    > graniczna to chyba 2256 zl
    a przy 8% i kapitalizacji cogodzinnej (jak już szaleć to na całego) kwota ta
    wyniesie ok. 54748 zł a już jest jakaś kwota ;)
    Robert

  • 15. Data: 2002-04-05 12:38:48
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Wall"

    > dla odsetek 0,494999 kwota graniczna=2258,43 :)

    masz racje to bardzo dobra kwota, jesli bank liczy z dokladnoscia do 6
    miejsc po przecinku a potem zaokragla. Pamietam jak kiedys Inteligo
    pokazywala narastajace odsetki z kilkoma miejscami po przecinku ale nie
    pamietam z iloma.

    Ja z pamieci rzucilem kwote o ktorej przykladowo pisalem kilka dni temu -
    też dobrą

    > dla odsetek 0,499999 kwota graniczna=2281,25:)

    przy takim wyniku masz 100% szans na odsetki 0,50 a dalej wiesz co sie
    stanie ;-))
    *** blad ***

  • 16. Data: 2002-04-05 12:45:30
    Od: "Wall" <w...@i...pl>

    > przy takim wyniku masz 100% szans na odsetki 0,50 a dalej wiesz co sie
    > stanie ;-))

    masz 100% racji -niestety :))).
    Wall

  • 17. Data: 2002-04-05 12:45:42
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik blad <b...@W...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych

> [...]
    > odsetki za jedna noc nie przekroczyly 0,494999 zl - w tym przypadku kwota

    Tylko jaki bank pojdzie na taki uklad, zeby klient mogl zaoszczedzic na
    belkowym ok. 3 zl/miesiac?
    To moze lepiej obnizyc oprocentowanie ROR w zamian za obnizenie oplaty za
    prowadzenie rachunku?

    Karol

  • 18. Data: 2002-04-05 12:57:17
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    > a przy 8% i kapitalizacji cogodzinnej (jak juz szalec to na calego) kwota
    ta
    > wyniesie ok. 54748 zl

    Nie. Odsetki sa opodatkowane "w dniu kiedy sa do dyspozycji" a nie "w
    godzinie w ktorej sa do dyspozycji". Innymi slowy - opodatkowuje sie
    sumarycznie calodzienne odsetki, a NIE opodatkowuje sie klienta co godzine.
    :-)

    Pozderawiam.
    Michal

  • 19. Data: 2002-04-05 12:59:34
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    > Tylko jaki bank pojdzie na taki uklad, zeby klient mogl zaoszczedzic na
    > belkowym ok. 3 zl/miesiac?
    > To moze lepiej obnizyc oprocentowanie ROR w zamian za obnizenie oplaty za
    > prowadzenie rachunku?

    Taki bank ktory JUZ ma zerowe oplaty za prowadzenie i przelewy, a
    konkurencja i tak mu podbiera klientow...
    Poza tym - skad wziales te 3 zl?
    Zakladasz n takich lokat po 2000 zlotych kazda, i Belka nic Ci nie zabiera.
    :-)

    Michal

  • 20. Data: 2002-04-05 13:57:40
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Michal Kukula <m...@a...net.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych
    napisał:2215F8DAFC95D511837D00C04F82416E0162EDCC@inf
    2.rzeszow.tpsa.pl...

> [...]
    > konkurencja i tak mu podbiera klientow...
    > Poza tym - skad wziales te 3 zl?
    > Zakladasz n takich lokat po 2000 zlotych kazda, i Belka nic Ci nie

    No tak, blednie zalozylem n=1 :-)

    Karol