  • 1. Data: 2012-02-09 08:53:23
    Temat: getin go mnie pisze
    Od: Marvin <m...@f...com>

    "W związku z tym, że od 1.04 zysk na wszystkich lokatach jednodniowych
    będzie pomniejszany o 19-sto procentowy podatek, będzie się to wiązało
    ze spadkiem ich opłacalności.
    Konieczne jest więc poszukanie alternatywnego rozwiązania pozwalającego
    na wygenerowanie podobnych a nawet wyższych zysków przy odpowiedniej
    gwarancji kapitału. Takim rozwiązaniem są obligacje. Od dnia
    25.01.-15.02 istnieje możliwość nabycia Obligacji Getin Noble Bank S.A.
    o następujących parametrach:

    1. Zmienne oprocentowanie WIBOR 6M + marża 3,75% (obecnie 8,76%),
    dzięki czemu oprocentowanie obligacji jest bardziej atrakcyjne w
    porównaniu z lokatami bankowymi,

    Stawka WIBOR to współczynnik procentowy na który banki udzielają sobie
    wzajemnie pożyczek. Aktualna stawka to ok. 5%

    Średnia wartość z ostatnich 5 lat to 4,81%, nigdy nie spadła
    poniżej 4% a maksymalny poziom sięgał nawet ok. 7%

    2. Wypłata odsetek co 6 miesięcy pozwala na korzystanie z zysków
    bez konieczności sprzedaży obligacji,

    3. Wysokie oprocentowanie zagwarantowane przez 6 lat przy
    jednoczesnej możliwości sprzedaży obligacji w dowolnym momencie sprawia,
    że są one doskonałą alternatywą dla lokowania kapitału w krótkim,
    średnim i długim terminie,

    4. Minimalna kwota zapisu w wysokości 25.000zł powoduje, że
    propozycja jest dostępna również dla klientów, którzy nie mieli
    możliwości do tej pory korzystania z takiej formy lokowania środków z
    powodu wysokich progów wejścia.

    Getin Noble Bank SA, to jedna z najbardziej dynamicznie rozwijających
    się instytucji finansowych w Polsce. To największy ogólnopolski bank
    stworzony od podstaw przez polski prywatny kapitał.

    Bank utrzymuje pozycję lidera w kluczowych segmentach rynku oraz
    dwukrotnie wyższe tempo przyrostu przychodów w stosunku do kosztów
    operacyjnych. Wg rankingu miesięcznika finansowego ,,Bank" Getin Noble
    Bank SA triumfował w kategorii banków uniwersalnych, hipotecznych,
    internetowych i samochodowych.

    Mając na uwadze atrakcyjność propozycji oraz ograniczoną liczbę
    obligacji istotne jest, aby podjąć decyzję jak najszybciej, gdyż
    decyduje kolejność wpłat."

    Dostaliście takie coś? Czy proponowane %% wydają się atrakcyjne biorąc
    pod uwagę ryzyko braku BFG na tych inwestycjach?

    Marvin

  • 2. Data: 2012-02-09 09:31:41
    Temat: Re: getin go mnie pisze
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Obligacje korporacyjne- placisz 'belke' tak samo jak od lokat. Przewaznie
    dlugi okres inwestycji, nie zawsze mozna sie tego pozbyc wczesniej, zalezy
    czy papier jest notowany na gieldzie i jest odpowiednio plynny oraz
    ewentualnie czy emitent dopuszcza wczesniejsze odkupienie, itd. Gwarancje
    zerowe w stosunku do lokat. W razie upadlosci Getina twoje srodki
    przepadaja, tez trzeba o tym pamietac. Jak ktos chce inwestowac w obligacje
    korporacyjne to ma troche mozliwosci ale i jego ryzyko jest duzo wieksze.

  • 3. Data: 2012-02-09 09:35:15
    Od: "Konfabulator" <w...@g...pl>

    Marvin <m...@f...com> napisał(a):

    > Dostali=C5=9Bcie takie co=C5=9B? Czy proponowane %% wydaj=C4=85 si=C4=99 =
    > atrakcyjne bior=C4=85c=20
    > pod uwag=C4=99 ryzyko braku BFG na tych inwestycjach?

    Ja bym się bał czegoś zupełnie innego. GNB pieniądze pozyskane z obligacji
    może wydać na cokolwiek, np. waciki prezesa, czego z depozytami zrobić nie
    mogą. A potem powiedzą, że nie mają kasy i co im zrobisz?

  • 4. Data: 2012-02-09 10:27:37
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2012-02-09 10:31, Krzysztof pisze:
> [...]
    > korporacyjne to ma troche mozliwosci ale i jego ryzyko jest duzo wieksze.

    A dlaczego Getin jest gotów płacić prawie 9% w obligacjach, a nie chce
    np. 8% na lokatach? Nie mówiąc już o rynku międzybankowym 5%...

  • 5. Data: 2012-02-09 10:44:38
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Szymon <...@w...pl> wrote on 2012-02-09_11:27

    > A dlaczego Getin jest gotów płacić prawie 9% w obligacjach, a nie
    > chce np. 8% na lokatach? Nie mówiąc już o rynku międzybankowym 5%...

    Bo np. chce kupić jakiś inny bank...

    witrak()

  • 6. Data: 2012-02-09 11:58:41
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2012-02-09 11:44, witrak() pisze:
    > Bo np. chce kupić jakiś inny bank...

    Do tego pory raczej budowali od zera (Getin, OF, Idea)...

  • 7. Data: 2012-02-09 12:18:21
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Szymon <...@w...pl> writes:

    > Do tego pory raczej budowali od zera (Getin, OF, Idea)...

    Allianz :P
    KJ

    kondensator - kondensatorych - kondensatoremu
    (odmiana słowa "kondensator" według MS Word 6.0)

  • 8. Data: 2012-02-09 21:06:03
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

    Użytkownik "Marvin" <m...@f...com> napisał w wiadomości
[...]

    obligacje są zabezpieczone?
    ciekawe że oferują je osobom prywatnym już od 25 tys...

    co do polskości kapitału:
    http://www.getin.pl/pliki/raporty_biezace/2012/Rapor
    t_biezacy_15_2012.pdf
    spólka holenderska ma ponad40% get banku, get bank ma getin...

    pzdr