  • 1. Data: 2003-12-31 16:00:10
    Temat: gdzie konto firmowe
    Od: "Sylwia" <w...@o...pl>

    W styczniu zamierzam otworzyć własna działalność gospodarczą. Czy
    moglibyście doradzić mi który bank ma najlepszą ofertę jeśli chodzi o
    konta dla firm? Na co zwrócić uwagę?
    A może macie jakieś banki zdecydowanie odradzacie?
    Z góry dziękuję za odpowiedzi!
    Pozdrawiam, Sylwia.

  • 2. Data: 2003-12-31 17:26:49
    Temat: Re: gdzie konto firmowe
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Sylwia napisał:
    > W styczniu zamierzam otworzyć własna działalność gospodarczą. Czy
    > moglibyście doradzić mi który bank ma najlepszą ofertę jeśli chodzi o
    > konta dla firm? Na co zwrócić uwagę?

    Inteligo:
    - doskonaly serwis SMS (po prostu najlepszy),
    - bardzo przyjemny i funkcjonalny serwis WWW,
    - infolinia 0800, na ktorej mozna doczekac sie polaczenia z konsultantem,
    - aplikacja SIMtoolkitowa w komorkach Plusa,
    - serwis www zawsze dziala 10, 20 i 25 dnia miesiaca,
    - niestety oferta za szeroka nie jest (brak kredytow i kart kredytowych,
    debet ograniczony do 2kzl),
    - niestety troche kosztuje (przynajmniej kilkanascie zl miesiecznie).

    Bartol

  • 3. Data: 2003-12-31 19:18:35
    Od: "Nikto" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Bartol Partol" <bartolpartol@gazeta.> napisał w wiadomości

> [...]
    > - aplikacja SIMtoolkitowa w komorkach Plusa,
    > - serwis www zawsze dziala 10, 20 i 25 dnia miesiaca,

    Tylko, ze trzeba pamietac, zeby wyslac przed 15:00 - niezla qpa.
    A jak wplacisz dziesiatego rano w PKO BP to kasa przyjdzie na konto 15.15 i
    masz problem w ZUS albo US.

    Pisalem o tym kiedys do Inteligo, to mi odpisali ze wiekszosc tak wybrala...

    Co o tym myslicie?

    MM

  • 4. Data: 2004-01-01 14:01:22
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Nikto" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > masz problem w ZUS albo US.
    >
    > Pisalem o tym kiedys do Inteligo, to mi odpisali ze wiekszosc tak

    Ja myślę, że trzeba planować wydatki w taki sposób, żeby starczało na ZUS i
    US wysyłany przed 15 ostatniego dnia albo zmienić konto na takie, które
    umożliwia wysłanie późniejsze (BTW - w Multi i w mBanku jeszcze wcześniej
    trzeba złożyć dyspozycję i zapewnić środki, więc i tak jest nieźle).

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 5. Data: 2004-01-01 14:24:22
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Sylwia" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > konta dla firm? Na co zwrócić uwagę?
    > A może macie jakieś banki zdecydowanie odradzacie?

    Ja do tej pory polecałem Nordeę, bo tylko to konto znam z firmowych.
    Obecnie jednak wolę się wstrzymać, bo Nordea jest w fazie łączenia
    systemowego z LG i nie wiadomo jak to będzie działało potem. A pięć dni,
    które sobie na to dali niekoniecznie musi być optymistyczną prognozą.

    Jeśliby jednak nic na gorsze się nie zmieniło po połączeniu, to jest to
    niewątpliwie atrakcyjne konto z następujących powodów:
    - stosunkowo tanie (9 zł/m-c za prowadzenie, 0,6 zł przelew, 0,4 zł przelew
    z datą przyszłą i zlecenie stałe, możliwość rezygnacji z tokena i
    korzystanie z bardzo poręcznej karty kodów za darmo)
    - bardzo dobra historia operacji, z możliwością obejrzenia szczegółów
    każdej, możliwość generowania i drukowania wyciągów za zadany okres czasu
    - kopia zlecenia: w razie braku środków do zrealizowania przelewu tworzy się
    jego kopia i następuje automatyczna próba wysłania następnego dnia pierwszą
    sesją (mogliby to ulepszyć i próbować kilka razy dziennie, ale i tak nie ma
    chyba takiej funkcji w żadnym innym banku)
    - możliwość zakładania lokat oraz składania wielu różnych wniosków przez
    internet (wniosek o otworzenie dodatkowego rachunku, o rachunek walutowy, o
    kartę VC (charge), o limit kredytowy i inne mniej istotne (choć np.
    możliwość zmiany danych osobowych może być atutem przy tempie dokonywania
    tych zmian w np. mBanku - ale nie wiem jak to działa, bo nie korzystałem
    dotąd)
    - jakieś ubezpieczenia
    - możliwość otrzymania kredytu odnawialnego, ale nie znam warunków
    - przyjazny interfejs i działanie w zasadzie bez zastrzeżeń (czasem jednak
    są problemy z zalogowaniem i szybkością działania)
    - darmowe bankomaty BZBWK

    Z minusów:
    - brak możliwości utworzenia urzędu skarbowego jako kontrahenta (za każdym
    razem trzeba wpisywać nr rachunku i dane) - ale ponoć mają to poprawić
    - bardzo słaby serwis sms - powiadomienia przychodzą dopiero następnego dnia
    po wpływie środków (co w większości sytuacji, które mam jest zupełnie
    nieprzydatne), w dodatku nie wiadomo, którego przelewu dotyczy który sms, bo
    zawierają one jedynie informację o wpływie powyżej określonej kwoty (jest
    kilka progów). I np. informacja o wpływie 10000 zł jest identyczna z
    informacją o wpływie 40000 zł. Tak samo jest z przelewami wychodzącymi. Ale
    za to nie trzeba przynajmniej dodatkowo płacić :))
    - mało placówek i mało darmowych bankomatów

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 6. Data: 2004-01-01 22:38:51
    Od: "Nikto" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > umożliwia wysłanie późniejsze (BTW - w Multi i w mBanku jeszcze wcześniej
    > trzeba złożyć dyspozycję i zapewnić środki, więc i tak jest nieźle).

    Fakt.
    Ale jak czasami wyskoczy inna płatność 8 albo 9 ?
    Najpierw mialem firmowe w ING i oprocz duzej oplaty bylo wszystko OK.
    Wplacilem sobie 17:55 w oddziale, o 18:55 przelew... Teraz chyba nawet do
    20:00 mozna.

    BTW, mogliby w Inteligo zrobic pole "Wyslij z data dzisiejsza" i moglbys
    wysylac nawet 23:55
    W koncu to bank internetowy i takie rzeczy powinny byc normalne, a nie jak
    jakis BS - przelewy przynosic do 10:00

    Pozdrowienia
    MM

  • 7. Data: 2004-01-03 11:41:20
    Od: "Gooral" <a...@...podpisie.pl>

    Miałem konto firmowe najpierw w PKO BP, potem w Śląskim, następnie w
    Inteligo, a teraz w mBanku, bo dla małego przedsiębiorcy jest
    najoptymalniejsze.
    Polecam mBank.

  • 8. Data: 2004-01-06 02:13:33
    Od: "pbjs" <p...@w...pl>

    > Inteligo:
    > - doskonaly serwis SMS (po prostu najlepszy),
    Nie, żebym popierał Inteligo (choć sam mam tam konto),
    ale faktycznie, serwis SMS jest po prostu bomba.
    Na strony WWW zaglądam tylko jak mi SMS wcześniej
    przyjdzie, że jakiś ruch na rachunku był.
    A SMSy przychodzą w czasie rzeczywistym - jak płacę
    kartą w sklepie to nim zdążę podpisać slipa, już jest SMS
    z obciążeniem i podanym nowym saldem.
    Tak przy okazji: jak zgubisz kartę (lub Ci ukradną) to zaraz
    wiesz, że ktoś korzysta z konta :-)

    > - infolinia 0800, na ktorej mozna doczekac sie polaczenia z konsultantem,
    Tu dodam, że z telefonów Idei numer 800121121 jest bezpłatny!

    Pozdro,
    pbjs