    From: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: gdzie konto firmowe
    Date: Thu, 1 Jan 2004 15:24:22 +0100

    Użytkownik "Sylwia" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:bsurqj$84o$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > W styczniu zamierzam otworzyć własna działalność gospodarczą. Czy
    > moglibyście doradzić mi który bank ma najlepszą ofertę jeśli chodzi o
    > konta dla firm? Na co zwrócić uwagę?
    > A może macie jakieś banki zdecydowanie odradzacie?

    Ja do tej pory polecałem Nordeę, bo tylko to konto znam z firmowych.
    Obecnie jednak wolę się wstrzymać, bo Nordea jest w fazie łączenia
    systemowego z LG i nie wiadomo jak to będzie działało potem. A pięć dni,
    które sobie na to dali niekoniecznie musi być optymistyczną prognozą.

    Jeśliby jednak nic na gorsze się nie zmieniło po połączeniu, to jest to
    niewątpliwie atrakcyjne konto z następujących powodów:
    - stosunkowo tanie (9 zł/m-c za prowadzenie, 0,6 zł przelew, 0,4 zł przelew
    z datą przyszłą i zlecenie stałe, możliwość rezygnacji z tokena i
    korzystanie z bardzo poręcznej karty kodów za darmo)
    - bardzo dobra historia operacji, z możliwością obejrzenia szczegółów
    każdej, możliwość generowania i drukowania wyciągów za zadany okres czasu
    - kopia zlecenia: w razie braku środków do zrealizowania przelewu tworzy się
    jego kopia i następuje automatyczna próba wysłania następnego dnia pierwszą
    sesją (mogliby to ulepszyć i próbować kilka razy dziennie, ale i tak nie ma
    chyba takiej funkcji w żadnym innym banku)
    - możliwość zakładania lokat oraz składania wielu różnych wniosków przez
    internet (wniosek o otworzenie dodatkowego rachunku, o rachunek walutowy, o
    kartę VC (charge), o limit kredytowy i inne mniej istotne (choć np.
    możliwość zmiany danych osobowych może być atutem przy tempie dokonywania
    tych zmian w np. mBanku - ale nie wiem jak to działa, bo nie korzystałem
    dotąd)
    - jakieś ubezpieczenia
    - możliwość otrzymania kredytu odnawialnego, ale nie znam warunków
    - przyjazny interfejs i działanie w zasadzie bez zastrzeżeń (czasem jednak
    są problemy z zalogowaniem i szybkością działania)
    - darmowe bankomaty BZBWK

    Z minusów:
    - brak możliwości utworzenia urzędu skarbowego jako kontrahenta (za każdym
    razem trzeba wpisywać nr rachunku i dane) - ale ponoć mają to poprawić
    - bardzo słaby serwis sms - powiadomienia przychodzą dopiero następnego dnia
    po wpływie środków (co w większości sytuacji, które mam jest zupełnie
    nieprzydatne), w dodatku nie wiadomo, którego przelewu dotyczy który sms, bo
    zawierają one jedynie informację o wpływie powyżej określonej kwoty (jest
    kilka progów). I np. informacja o wpływie 10000 zł jest identyczna z
    informacją o wpływie 40000 zł. Tak samo jest z przelewami wychodzącymi. Ale
    za to nie trzeba przynajmniej dodatkowo płacić :))
    - mało placówek i mało darmowych bankomatów

    Pozdrawiam,
    Washko