  • 1. Data: 2003-08-02 10:03:52
    Temat: fundusze inwestycyjne co wybrać?
    Od: "paweł" <p...@w...pl>

    jakie polecacie?

    pozdrawiam
    paweł

  • 2. Data: 2003-08-02 10:40:14
    Temat: Re: fundusze inwestycyjne co wybrać?
    Od: Kamil Kosinski <k...@...tak.dalej>

    paweł wrote:
    > jakie polecacie?

    Takie pytanie jest zbyt ogólnikowe. Nie wiadomo czy chodzi Ci o
    wskazanie konkretnego funduszu w konkretnym towarzystwie czy tylko
    gatunek/rodzaj funduszy. Poza tym, dla udzielenia jakiejkolwiek
    sensownej odpowiedzi trzeba znać planowany czas inwestycji.

  • 3. Data: 2003-08-03 15:12:57
    Od: "" <t...@p...onet.pl>

    wklad 1000 zl, czas inwestycji - 1 rok , zyski - maksymalne :)

  • 4. Data: 2003-08-03 22:24:46
    Od: "RakS" <r...@N...gazeta.pl>

    Polecam Fundusze wyceniane w Euro lub Dolarach.
    Mozna na nich troche zarobic tylko trzeba sledzic kursy walut.

    Znana zasada od poczatku handlu:
    Kupuj tanio, sprzedawaj drogo.

    Ja w fundusze gram od kiedy mBank umozliwil ta zabawe.
    Na razie jestem na znacznym plusie.

    Jak bedziesz chcial spekulowac na kursach to pamietaj ze transakcje kupna -
    sprzedazy odbywaja sie w mBanku (lub Multibanku) z opoznieniem. Zajrzyj na
    FAQ na stronie mBanku.
    Pamietaj tez ze wycena funduszu (np. Skarbiec Obligacja USD) w zlotych jest
    wyliczana wg sredniego kursu dolara w NBP z dnia poprzdzajacego wycene w
    zlotych czyli np. kurs 103 zl z WTORKU to kurs dolara z PONIEDZIALKU.

  • 5. Data: 2003-08-04 14:03:55
    Temat: Re: Re: fundusze inwestycyjne co wybrać?
    Od: Kamil Kosinski <k...@...tak.dalej>

    RakS wrote:

> [...]
    > wyliczana wg sredniego kursu dolara w NBP z dnia poprzdzajacego wycene w
    > zlotych czyli np. kurs 103 zl z WTORKU to kurs dolara z PONIEDZIALKU.

    Rada bez sensu. Chcialbym wierzyc, ze jestes na Plusie na tych
    spekulacjach, ale jakos zdrowy rozsadek podpowiada mi ze to niemozliwe.
    od wyceny samego funduszu wazniejszy jest sposob naliczania p podatku. A
    w funduszach walutowych jest o taki, ze nawet jak bewplacisz powiedzmy
    100 USD, a gdy umozysz j.u. beda one warte tylko 90 USD to i tak trzeba
    zaplacic podatek od zyskow.

    Ze wzgledu na krótki okres inwestycji polecam fundusze rynku pienieznego
    lub stabilnego wzrostu/zrownowazone. Pierwsze maja niska stope zwrotu,
    ale w wiekszosci towarzystw nie jest pobierana zadna oplata
    manipulacyjna w zwiazku z ich nabyciem lub umorzeniem. Drugie maja
    oplate (i to z reguly dosc wysoka), ale stwarzaja szanse na zysk na tyle
    duzy, ze z nawiazka ja pokryje. Podobnie jest z funduszami akcji, ale
    jak przegapi sie dobry moment na umorzenie mozna byc do tylu - trzeba po
    prostu na biezaco monitorowac notowania. Stabilnego wzrostu/zrownowazone
    mozna pozostawic na ten zakladany jeden rok same sobie i przynajniej nie
    powinno sie byc do tylu.

    Odradzam obligacyjne. Nie sa az tak rentowne, zeby w perspektywie roku,
    po uwzglednieniu oplat manipulacyjnych, wyjsc na nich lepiej niz na
    funduszach rynku pienieznego, ktore nominalnie maja nizsza rentownosc.

    Oczywiscie jest jeszcze kwestia miejsca zakupu j.u. W mBanku nie ma
    chyba oplat za nabycie jakichkolwiek funduszy. tyle tylko, ze nie sa tam
    dostepne fundusze kilku znaczacych towarzystw.

  • 6. Data: 2003-08-04 15:20:43
    Od: "l.e:h" <l...@...pl>

    "paweł" <p...@w...pl> skribis:

    >jakie polecacie?