  • 11. Data: 2023-03-28 18:27:47
    Temat: Re: frankowicze
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2023-03-28 o 13:45, J.F pisze:
    > Tzn od chwili, gdy frank poszybowal, bo wczesniej nikomu nie
    > przeszkadzała taka "bezprawna" umowa.

    To nie ma nic do rzeczy

    Było trochę bicia piany i żadnych ruchów państwowych. I bardzo dobrze.

  • 12. Data: 2023-03-28 18:29:03
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    > a być może nawet ukarać?... Ale jak?!?

    Chłosta na placu manewrowym.

    Takie nienowoczesne fujjj

    Ale jak skuteczne ;-)

  • 13. Data: 2023-03-29 02:43:27
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 28 mar 2023 o 18:29, _Master_ pisze:

    > Chłosta na placu manewrowym.

    Najpierw sąd...

    Biegli (jak opisani przeze mnie) i sędziowie -- tracący
    wątek podczas wypowiedzi...

    - ten sam sędzia podczas tej samej rozprawy:
    - biegli są dobrzy, bo w innych sprawach są dobrzy
    - biegła Dziób popełniła fatalny błąd, ale w innej
    sprawie, a nie można mieszać spraw...

    - biegła może zbierać dowody ukradkiem
    - ja nie mogę zbierać dowodów ukradkiem

    - sąd proponuje niepowoływanie okulisty
    (okulistę powołał dopiero na moją prośbę)

    - sąd odrzuca legalnie zdobyte dowody w sprawie, bo zostały
    złożone wraz z dowodami kontrowersyjnie pozyskanymi...

    - decyzja podjęta parę dni po wyroku

    gdybym był złośliwy -- ciągnąłbym sprawę w sądzie I instancji mimo
    wydanego tam wyroku oraz przekazania sprawy sądowi II instancji

    https://ene.ct8.pl/zdrowie/Renta/okregowy/48i.png <- wyrok 17 maja
    https://ene.ct8.pl/zdrowie/Renta/okregowy/56i.png <- decyzja 19 maja
    (od tej decyzji mogłem odwołać się w ciągu siedmiu dni)
    https://ene.ct8.pl/zdrowie/Renta/okregowy/55i.png <- 20 maja

    - okulistka:
    - przyczyną niedowidzenie
    - był rozbieżny zez
    (dowody wskazują, że był zbieżny zez,
    czyli rozbieżnego nie mogło być)
    - i była duża różnica wady refrakcji
    (dowody wskazują, że różnica była
    bardzo mała, być może żadna)

    - nie miała pojęcia o astygmatyzmie
    mowy tu nie ma o drobnej pomyłce mierniczej, bo:
    - biegła przelicza notację ujemnych cylindrów na dodatnie
    (opisałem starannie -- ale kto w RP potrafi dziś czytać?...)
    - różnica 4 dioptrii w astygmatyzmie to bardzo dużo
    a miernicze metody sprzed pół wieku pozwalały na określenie
    tej wady z dokładnością lepszą niż pół dioptrii

    - pulmonolog:
    - nie ma pojęcia o podstawowych lekach -- beta2-mimetykach
    (nie wie, że tak sobie szkodzą beta1-blokerom; ?1 vs ?2)
    - nie są jej potrzebne wykresy spirometrów
    (wystarczy napalcowy pulsoksymetr -- dziś dobrze nam znany)
    - wodę w opłucnej mego ojca zdiagnozowała jako niemal
    pewny nowotwór oskrzela [to akurat nie jest jej wina...
    zobaczyła wodę w płucach, więc pomyślała, że żyje w tej
    wodzie rak... rozumiem ją doskonale...]
    - pyta o wielkość moich jąder
    [zapewne są potrzebne do oddychania -- jak kobiece piersi]

    - neurolog:
    - wyniki neuroobrazowych (RTG, MR) badań uznaje za bezwartościowe
    wobec jej oceny w sytuacji, gdy te wyniki nie zgadzają się z
    jej
    oceną, uzyskaną metodą... telepatyczną?... (nie słuchała tego,
    co mówiłem, nie czytała tego, co pisałem -- przykładowo
    uporczywie
    twierdziła, że pisałem i mówiłem o bólu mego kręgosłupa...
    ja zaś
    nie skarżyłem się i nie skarżę się na ból kręgosłupa, lecz na:
    drętwienie nogi i ręki, zanikanie czucia w ręce, ból w okolicy
    nerek -- ludzki kręgosłup nie jest pionowy, lecz jet
    poziomy?...
    tracenie równowagi -- parę razy nie dosłownie mogłem stać,
    miewam
    spore zaburzenia czucia równowagi... rzecz jasna nie piję
    alkoholu,
    nie narkotyzuję itd... tracenie równowagi zazwyczaj jest
    poprzedzane
    długotrwałym siedzeniem -- choćby w samochodzie... objawia się
    nagle, zanika bardzo powoli...)

    Drobnostką w tym wszystkim jest nieumiejętność pisania owych biegłych --
    ludzi rzekomo
    wysoko kształconych... [może na rusztowaniach?... może w wieżowcach?...]

    > Takie nienowoczesne fujjj

    > Ale jak skuteczne ;-)

    Jak?

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 14. Data: 2023-03-29 11:03:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Mar 2023 18:26:28 +0200, _Master_ wrote:
    > Nie będzie bo na inflacji na dłuższą metę się nie zarabia.

    Ale rzad musi załatac doraźny budzet :-)

    > Kiedyś (2015 r.) niegrzeczne dzieci straszono pisowskim kryzysem.
    > Dziś straszenie inflacją budzi tylko politowanie.

    Inflacja juz jest.
    Poniekad z winy pisowskiego "kryzysu".

    Ale musze przyznac, ze pare lat trzymali sie nieźle, i chyba nawet
    budzet mieli sensowny.

    A moze nie, moze juz wtedy zadłuzenie ukrywali ... przyszedl covid i
    sprawa sie rypła ...

    J.

  • 15. Data: 2023-03-29 14:46:34
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Ale musze przyznac, ze pare lat trzymali sie nieźle, i chyba nawet
    > budzet mieli sensowny.

    W sensie PR raczej.

    > A moze nie, moze juz wtedy zadłuzenie ukrywali ... przyszedl covid i
    > sprawa sie rypła ...

    Nie tyle rypła, co COVID pozwolił wszystko na siebie zwalić. I wszelkie
    hamulce puściły.
    Ale inflacja była przed kovidem - nie taka oczywiście, ale także sporo
    kasy na tym "zaoszczędzili".
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 16. Data: 2023-03-29 14:51:20
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2023-03-29 o 11:03, J.F pisze:
    > przyszedl covid i
    > sprawa sie rypła ...

    ale to nie jest armagedon inflacyjny zwłaszcza jak się rozejrzeć po
    świecie w temacie INFLACJA!!!

    Dlaczego ten pis ma tyle szczęścia?

    Nie zastanawia Cię to? ;-)

  • 17. Data: 2023-03-29 15:36:42
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 28 mar 2023 o 16:28, J.F pisze:

    > Tak jest, najwyzej bedzie inflacja 1000% :-)

    Dlaczego 1000%? -- jest jakiś kres?...
    Nie ma 'najwyżej'...

    Pisałem dawno -- faktyczny poziom inflacji można odczytać
    podwyżkami płac, udzielonymi sobie przez tychże rządzących...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 18. Data: 2023-03-29 16:25:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Mar 2023 15:36:42 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Dlaczego 1000%? -- jest jakiś kres?...
    > Nie ma 'najwyżej'...

    Nie ma, ale bardzo szybko sie okaże, ze inflacja jest niewielka.
    Bo przyjmujemy tylko dolary lub euro :-)

    > Pisałem dawno -- faktyczny poziom inflacji można odczytać
    > podwyżkami płac, udzielonymi sobie przez tychże rządzących...

    Niestety nie.

    J.

  • 19. Data: 2023-03-29 17:08:31
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 28 mar 2023 o 18:26, _Master_ pisze:

    > Nie będzie bo na inflacji na dłuższą metę się nie zarabia.

    Jakże nie zarabia?! Suweren traci -- rząd zyskuje...

    > Kiedyś (2015 r.) niegrzeczne dzieci straszono pisowskim kryzysem.

    Dziś zamiatanym pod dywan.

    > Dziś straszenie inflacją budzi tylko politowanie.

    Chyba u Ciebie...

    Wszystko dookoła zdrożało (w znacznej mierze za sprawą podwyżek cen
    węglowodorów, w tym także za sprawa pozornej tarczy -- obniżenia VAT
    na samochodowe paliwo, czyli de facto podwyższenia ceny tegoż paliwa)
    sypiąc w gruzy wieloletnią stabilizację, czy wręcz stagnację...

    Inflacja w Polsce rosła zdecydowanie przed pojawieniem się pandemii,
    więc z wojną i CoVidem tak sobie ma wiele wspólnego?... Na obecną
    inflację składa się wiele czynników, wśród których są:
    - socjalizm PiS
    - zabieranie bankom lub sklepom i dawanie potrzebującym
    [potrzebującym? -- głównie dawanie sobie?]
    - PPK itp.
    - nieudolność PiS
    - wprowadzanie i wyprowadzanie ;) zmian, wśród których są:
    - ulga dla klasy średniej
    - dziwna kwota wolna od podatku
    - niewaloryzowanie 500+ (de facto powolna likwidacja)
    (szmal wydano -- efektów nie ma i nie będzie z tego tytułu)
    - GTU MPP
    - wojna (niekiedy brutalna, zwykle nieuczciwa) przeciwko
    opozycji, którą później czasami ;) trzeba obłaskawiać...
    - ogólnie zła współpraca z Zachodem
    - węglowodorowe manipulacje
    - pomiatanie suwerenem
    - CoViD
    - wojna

    Kilkanaście lat przed IIWW za jedynie słuszną opcję polityczną
    w RP uważano wojskową władzę owiniętą wokoło Piłsudskiego. Przez
    pół wieku po IIWW jedynie słuszne w RP było popieranie Stalina
    i jego popleczników. Dziś jedynie słusznym wodzem (kolejnej) RP
    jest Jarosław... Uważam demokrację za zły sposób sprawowania
    władzy, ale... ;) Ale:
    - dyktator/autokrata musiałby być mądry i uczciwy
    (poniekąd uczciwość jest implikacją mądrości)
    - nie widzę niczego lepszego od demokracji
    - nie zniechęcam nikogo do demokracji

    Dziś mamy (przykładowo) i ministra obrony, i prezydenta (czyli
    naczelnego wodza wojskowego na czas pokoju) ale o wojnie decyduje
    Jedyny Wódz... Tak samo z sądami, gospodarką, zagraniczną polityką
    i wewnętrzną...

    Jakaś ;) demokracja w RP jest -- Beata, Jarosław, Mateusz...
    Może -- Andrzej, Julia... Jako głosy mniejszej wagi...

    -=-

    Inflacja pożera oszczędności (niby oczywiste) ale płaczą też
    kredytobiorcy... Kto zarabia ,,na dłuższa metę''? -- rządzący...
    Przede wszystkim inflacja to powolne, ciche rujnowanie, więc
    niezbyt jasno widoczne... Tedy i o reakcję ludu niełatwo...
    Nadto rządzący pobierają dochodowe podatki od tejże inflacji...

    wyobraźmy sobie inflację równą bankowym odsetkom...
    - 20% inflacja rocznie zabiera
    + 20% rocznie daje bank deponującym/deponentom
    = czyli deponent zarabia zero?
    - Fiskus zabiera PIT od tychże ,,zarobionych'' 20%

    Gdyby Fiskus pobierał PIT od drożejącego ,,chleba'' -- zabrałby zero,
    ale że zabiera od złotówkowej wyceny tegoż chleba -- zabiera niezero...

    Ogólnie jednak rządzący zarabiają znacznie więcej na inflacji,
    niż mogę sobie wyobrazić czy opisać...

    -=-

    Zdecydowanie:
    - nie popieram obecnej władzy
    (mam na myśli głównie RP, ale nie tylko)
    - nie twierdzę, że opozycja rządziłaby lepiej RP niż PiS
    - nie zniechęcam do PiS
    - nie zachęcam do opozycji...

    [zachęcałem do czegoś innego, ale już nie zachęcam...
    nie warto zachęcać do uczciwości ludzi co najmniej od
    dekad czerpiących zyski z nieprawości... jakoż im żyć
    bez mgły, którąż znali od zawsze?... nie znają mojego
    życia; nie uznają realiów za warte uwagi; płakać będą
    swoje nieszczęście -- ale przyczyny jego nie poznają]

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 20. Data: 2023-03-29 17:22:14
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 29 mar 2023 o 16:25, J.F pisze:

    > Nie ma, ale bardzo szybko sie okaże, ze inflacja jest niewielka.
    > Bo przyjmujemy tylko dolary lub euro :-)

    I szwajcarskie franki... ;)

    > Niestety nie.

    Nie pisałem?

    --
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'