  • 1. Data: 2007-09-18 16:13:35
    Temat: [ewentulane pieniactwo] system teleinformatyczny banku
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Pewien bank, w ktorym mam konto od wielu lat, ma mala kupe w systemie.

    Chodzi o to, ze zmienilem nazwe firmy i jej siedzibe. Zglosilem to grzecznie
    do banku, zmiana umowy, te rzeczy...

    Jakis czas temu, przegladajac wyciagi z innego konta w innym banku
    stwierdzilem, ze przelewy (zdefinowane) przychodza ze starymi danymi.
    Zlozylem reklamacje.

    Dzisiaj misie zadzwonily z propozycja, zebym sam sobie to pozmienial
    (czytaj: usunac zdefinowany przelew i zdefinowal nowy), albo oni to zrobia
    za 2 PLN za sztuke. Poprosilem, zeby mi to dali na pismie...

    Moja argumentacja: ja moglem nie zauwazyc, ze dane sa nie takie. A jak juz
    zauwazylem, to zglosilem reklamacje. Natomiast oni co najmniej od czasu
    rozpoczecia jej rozpatrywania swiadomie czerpia zyski z poswiadczania
    nieprawdy.

    Mozna cos wygrac? Kilka lat temu, jak citibank polaczyl sie z handlobankiem
    i obsluga zeszla na psy, poprosilem o historie rachunku i zamknalem konto.
    Konkurencja, widzac historie, dala mi na prawde sympatyczne warunki swierzo
    otworzonego rachunku.

    No ale wtedy mieszkalem w duzym miescie i spacer do oddzialu tego czy
    innego banku zajmowal 15-30 minut (pies mial radoche). Teraz mieszkam na
    totalnej wsi i do sensownego skupiska oddzialow bankow mam 25 km :/

    -- --- -- --- -- ---
    sz. & Draco - byrnenski pies pasterski
    http://szomiz.republika.pl/dod/draco/

  • 2. Data: 2007-09-18 16:43:14
    Temat: Re: system teleinformatyczny banku
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 18 Wrz, 18:13,
> [...]

    > zauwazylem, to zglosilem reklamacje. Natomiast oni co najmniej od czasu
    > rozpoczecia jej rozpatrywania swiadomie czerpia zyski z poswiadczania

    Niby dali ci rozwiazanie probllemu - jesli samodzielne zdefiniowanie
    przelewow jest bezplatne.

    Gdybys nie wiedzial o powyzszym bledzie i poniosl straty, wskutek
    tego, ze ktos nie rozpoznal twojego przelewu, czy tez US sie
    przyczepil - wtedy ponioslbys strate.

    A teraz maja zgloszone, ze wiesz, ze przelewy sa wadliwe i podali ci
    darmowe rozwiazanie - samodzielne zalozenie ich na nowo, zeby pobraly
    z bazy nowe dane adresowe.

  • 3. Data: 2007-09-18 16:44:50
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    Numer rachunku ten sam?
    Czyli wciąż to samo konto.

    Zdecydowanie pieniactwo i nic poza tym :)

  • 4. Data: 2007-09-18 16:51:57
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Uzytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisal w wiadomosci
    s.com...

    > A teraz maja zgloszone, ze wiesz, ze przelewy sa wadliwe i podali ci
    > darmowe rozwiazanie - samodzielne zalozenie ich na nowo, zeby pobraly
    > z bazy nowe dane adresowe.

    To nie jest darmowe rozwiazanie. Godzina mojej rozpoczetej pracy jest
    wyceniona bardzo precyzyjnie...

    sz.

  • 5. Data: 2007-09-18 16:53:45
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "S.T." <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Numer rachunku ten sam?
    > Czyli wciąż to samo konto.

    Ten sam numer rachunku.

    > Zdecydowanie pieniactwo i nic poza tym :)

    Ok, moze i pieniactwo, ale chodzi o zasady. Gnoje zamiast poprawic ewidentny
    blad w systeie teleinformatcyznym sugeruja, zebym stracil czas albo
    pieniadze.

    sz.

  • 6. Data: 2007-09-18 17:00:38
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 18 Wrz, 18:51, "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>
    wrote:
> [...]
    ooglegroups.com...

    > To nie jest darmowe rozwiazanie. Godzina mojej rozpoczetej pracy jest

    Jak zakladales poprzednio nie narzekales.
    Jest przyczyna, jest rozwiazanie - mozesz posadzic stazyste, to bedzie
    taniej ;)

    Mozesz sie domagac , zeby zmienili systemowo w rekordach (co zapewne i
    tak by naprawde zrobili, za te 2 zl od sztuki), zgodnie z danymi
    firmy. Moze rozmowa z nadkonsultantem cos da?

  • 7. Data: 2007-09-18 17:30:27
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 18 Sep 2007 18:53:45 +0200,
    osoba podpisana: szomiz <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>
    napisała:
    [...]
    > Ok, moze i pieniactwo, ale chodzi o zasady. Gnoje zamiast poprawic ewidentny
    > blad w systeie teleinformatcyznym sugeruja, zebym stracil czas albo
    Ale powiedz mi jaki błąd ? (Serio pytanie)
    Czy jest przymus wysyłania przelewów "firmowych" z prawidłowymi danymi
    firmy ? (Poza zus/us) ?

    KJ

    Suma inteligencji na planecie jest stala, liczba ludzi powieksza sie.

  • 8. Data: 2007-09-18 17:34:27
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Uzytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisal w wiadomosci
    ps.com...

    > Mozesz sie domagac , zeby zmienili systemowo w rekordach (co zapewne i
    > tak by naprawde zrobili, za te 2 zl od sztuki), zgodnie z danymi
    > firmy. Moze rozmowa z nadkonsultantem cos da?

    No wiec nie dala. Zanim zaczalem drazyc temat, zapytalem milej pani, czo ona
    jest "pierwsza linia" czy mozemy rozmawiac o szczegolach.

    sz.

  • 9. Data: 2007-09-18 18:03:40
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    > Ale powiedz mi jaki błąd ? (Serio pytanie)
    > Czy jest przymus wysyłania przelewów "firmowych" z prawidłowymi danymi
    > firmy ? (Poza zus/us) ?

    Ale to wlasnie o te przelewy chodzi!

    Przelewy wyslane przeze mnie (dzialalnosc gospodarcza) mialy danych
    niepoprawna nazwe i adres. Umowa rachunku bankowego (moim zdaniem) zawarta
    jest ze mna, a nie z wypisem z rejestru czy danymi z regona. Ja (w
    ustawowych terminach) dopelnilem wszystkich formalnosci.

    A popieprzony bank wysylal kase z niepoprawnymi danymi _po_ zmianie umowy.

    Ja moglem to przy puszczaniu przelewow przeoczyc. Oni, co najmniej od chwili
    rozpoczecia rozpatrywania reklamacji, powinni cos z problemem zrobic.

    sz.

  • 10. Data: 2007-09-18 18:28:14
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 18 Sep 2007 20:03:40 +0200,