  • 1. Data: 2004-07-22 09:38:49
    Temat: dzis w sejmie ustawa antychliwiarska
    Od: maciej <k...@d...waw.pl>

    ciekawe czy przejdzie.
    Ja ma w zwiazku z tym ptanko do Sz. Grupowioczow. Rano w PR3 bylo o tym
    i wypowiadal sie m.in. wlasiciel lombardu mowiac ze to bzdura bo
    najwazniejsz jest i tak niewidzialna reka rynku i nie mozna dlawic
    wolnego rynku. Na to padl komentarz redaktorow ze wolny rynek wolnym
    rynkiem ale na swiecie tzn Europa Zach. i USA takie ustawy sa juz dawno
    wprowadzone.
    Czy ktos wie jak to wyglada w innych krajach?

    maciek (cokolwiek zaciekawiony)

  • 2. Data: 2004-07-22 11:42:28
    Temat: Re: dzis w sejmie ustawa antychliwiarska
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "maciej" <k...@d...waw.pl> napisał w wiadomości

    Po co szukać tak daleko. U nas też była. Była w przepisach wprowadzających
    poprzedni kodeks karny. Penalizowała żądania wyższych niż określone w prawie
    odsetki. Tyle, że od dawna zaprzestano ich określania, a po noweli karnego
    nie podtrzymano tego penalizacji.

  • 3. Data: 2004-07-22 12:33:00
    Od: "Apsik" <o...@w...pl>

    Lichwa? Przy braku plynnosci moze. Dzis jednak na kazdej ulicy jest
    piecdziesieciu pozyczkodawców i o ile nie ma miedzy nimi zmowy kartelowej
    prawa rynku same reguluja te sprawy.

    Uzytkownik "maciej" <k...@d...waw.pl> napisal w wiadomosci