  • 1. Data: 2004-07-22 00:59:48
    Temat: prawo unijne vs prywatne banki [portugalia]
    Od: "maciejpt" <a...@T...pl>

    1.
    czy prywatny bank portugalski moze odmowic otwarcia konta polakowi (teraz,
    po wejsciu polski do unii) tlumaczac sie tym ze regulacje wew. banku nie
    dopuszczaja takich sytuacji, ze klientem banku moze byc tylko portugalczyk?

    2.
    czy prywatny bank portugalski moze odmowic wydania karty debetowej i czekow
    otwierajcemu w tymze banku konta polakowi, tlumaczac sie tym ze takie
    narzedzia platnicze w/w polak otrzyma po rozpatrzeniu wniosku o ich wydanie
    w kilka miesiecy po otwarciu konta? (bank twierdzi iz musi sprawdzic czy
    konto przez okres pierwszych m-cy bylo "uzywane" - operacje przy okienku w
    oddziale). Zaznacze ze nie ma to nic wspolnego z zadnego rodzaju produktami
    kredytowymi.

    z pozdrowieniami
    maciejpt

  • 2. Data: 2004-07-22 05:46:46
    Temat: Re: prawo unijne vs prywatne banki [portugalia]
    Od: "krab" <k...@k...pl_____>

    Użytkownik "maciejpt" <a...@T...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > po wejsciu polski do unii) tlumaczac sie tym ze regulacje wew. banku nie
    > dopuszczaja takich sytuacji, ze klientem banku moze byc tylko

    nie znam sie na portugalii, ale skoro polski bank ma prawo miec wymgania co
    do np portugalczyka i odmowic mu zalozenia konta - jesli tak stanowi wewn
    reg banku, to zapewne ma prawo to dzialac w obie strony

  • 3. Data: 2004-07-23 10:10:43
    Od: u...@d...invalid

> [...]
    > dopuszczaja takich sytuacji, ze klientem banku moze byc tylko portugalczyk?

    Dziwne. Ja mialem konto w NovaRede zalozone bez problemu. Co prawda
    pracodawca zalatwial formalnosci ale mousialem isc do banku zeby
    podpisywac papiery.

> [...]
    > oddziale). Zaznacze ze nie ma to nic wspolnego z zadnego rodzaju produktami

    Hmm, karty od razu nie dostalem tylko po jakims krotkim czasie
    (miesiac). Visa Electron.

    pozdro
    /pk