  • 1. Data: 2002-01-09 23:15:52
    Temat: dzieworództwo, czyli konto zrobilo sie samo, dlugie i chyba ciekawe
    Od: "zbyhó" <j...@p...fm>

    witam. pisze tu pierwszy raz, czytuje regularnie.
    chcialem poprosic o pomoc... krotko co zaszlo:
    1/bank - bzwbk, poznan
    2/czerwiec/lipiec - otworzylem awistaDEM (uwaga na walute) o nrze 94490
    /pominalem nry banku, oddzialu i kontrolne/
    3/pazdziernik/listopad - wypowiedzialem i zamknalem 94490
    pozniej, w grudniu
    1/ na allegro - wystawilem ksiazke, sprzedalem facetowi bez komentarzy,
    nowozarejestrowanemu
    2/ poniewaz mu nie ufalem przed wysylka poprosilem o przelew na konto mojej
    dziewczyny, ktore jest ROR-PLN i gdzie jestem wspoluzytkownikiem
    3/facet przesyla mi skan ze dokonal przelewu 10.12 - ja sprawdzilem i nic
    nie bylo. sprawdzalem kilkakrotnie do konca grudnia.
    4/facet pisze do mnie ze jego bank kontaktowal sie z moim/bzwbk/ i
    powiedzieli mu ze kwota zostala zaksiegowana 11.12, ale UWAGA podali mu ze
    rzekomo ja cyt:"neidokonca prawidlowo podalem nr konta, ale po klopotach
    zostalo zaksiegowane"
    5/po tej info poszedlem do banku i nadal nic nie ma
    teraz w styczniu:
    1/pzrychodzi wyciag na konto mojej dziewczyny - w porzo, wszystkei operacje
    sie zgadzaja, kwoty faceta nie ma - czego sie spodziewalem
    2/pzrychodzi drugi wyciag _UWAGA_: na konto zarejestrowane na moje nazwisko,
    _zlotówkowy_ ROR o nrze 94490 - ?!?! i tu jest ksiegowanie:
    a)39 - wplyw od faceta
    b)oplata za prowadzenie 3PLN
    c)smieszne odsetki 0.05PLN
    fajne, co? ale czy normalne? zamkniete konto otwiera sie samo bez mojej
    dyspozycji, a wrecz po dyspozycji zlikwidowania go, a do tego w miedzyczasie
    dokonalo sie przewalutowanie z DEM na PLN...
    i jeszcze na dokladke mam zaplacic za prowadzenie r-ku...
    jest mi przykro, bo w miedzyczasie sugerowalem facetowi probe wyludzenia,
    klamsto oraz prepartowanie potwierdzenia przelewu.
    jest mi przykro, bo ksiazki ktora wygral na licytacji nie bede mogl mu
    wyslac - juz sprzedalem komu innemu.
    oczywiscie przeprosze go, ale nerwow juz mu napsulem i tego mu nie
    wynagrodze...
    pytanie co robic?
    czy moge poprosic o odeslanie tej kwoty do nadawcy na koszt banku?
    czy moge zadac wyjasnienia jak to sie stalo, ze zamkniete konto walutowe
    94490 otwiera sie samo jako ror zlotowkowy?
    czy moge oczekiwac, ze bank wycofa sie z obciazenia mnie kwota 3PLN za
    prowadzenie r-ku jakiego nie chcialem, nie otwieralem?
    czy miec pretensje do banku i oczekiwac wyjasnien, ze ktos udzielal
    informacji o mnie, o miom - choc nie chcianym - koncie i jego
    saldzie/wplywach?
    czy moge prosic bank o przeslanie wyjasnienia/przeprosin dla faceta? bo moje
    beda w tym momencie malo wiarygodne dla niego
    dzieki, pozdrawiam
    zbyhó

  • 2. Data: 2002-01-10 06:18:39
    Od: "Marcin Sternad" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zbyhó" <j...@p...fm> napisał w wiadomości

    <wielkie ciach>

    Kurde, faktycznie niezłe.
    A co bank na to? Cała wina jest po ich stronie i uważam (ale to tylko moje
    zdanie) że nie tylko nie powinni brać ani złotówki tylko oddać facetowi całą
    kasę, ale jeszcze do tego przeprosić Ciebie i jego. Pisemnie.

    Napisz koniecznie jak to się skończyło.

    Pozdrawia
    Marcin Sternad

  • 3. Data: 2002-01-10 08:12:13
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    >) że nie tylko nie powinni brać ani złotówki tylko oddać facetowi całą
    > kasę, ale jeszcze do tego przeprosić Ciebie i jego. Pisemnie.

    Żartujesz -bank przeprasza to jeszcze mogę przyjąć, ale zwrot niesłusznie
    pobranej kwoty, to juz przechodzi moje wyobrażenie ;-)))
    Grzegorz

  • 4. Data: 2002-01-10 08:25:44
    Od: <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > 4/facet pisze do mnie ze jego bank kontaktowal sie z moim/bzwbk/ i
    > powiedzieli mu ze kwota zostala zaksiegowana 11.12, ale UWAGA podali mu ze

    Pewnie do konta dziewczyny byłeś tylko upoważniony, a nie współwaścicielem.
    Wtedy przelew na numer konta dziewczyny i na Twoje nazwisko nie mógł dojść do
    skutku - odbiorca się nie zgadzał.

    Pozdrawiam
    -As-

  • 5. Data: 2002-01-10 21:17:15
    Od: "zbyhó" <j...@p...fm>

    witam ponownie
    postanowilem sleic trzy Wasze odpowiedzi by razem na wszystko odpowiedziec
    jezeli zamieszalem tym samym to przepraszam.

> [...]
    współwaścicielem.
    > Wtedy przelew na numer konta dziewczyny i na Twoje nazwisko nie mógł dojść

    racja. zapomnialem o tym napisac. ale jakim cudem otworzylo sie nowe konto z
    numerem starego dawno zamknietego konta. a do tego jeszcze to salto z
    walutami - ten stary rek byl w DEM, a "nowy ze starym nrem" przeciez w PLN?
    ;-)))
    bo na moj prosty rozum winien byl wrocic do banku wychodzacego z komentarzem
    "blad, adresata".
    albo zaksiegowac go winni na koncie dziewczyny wg numerów rku, one przeciez
    byly prawdziwe...

    Bylem dzisiaj zapytac co dalej. oczywiscie standard - pisanie na kolanie co
    zaszlo i czego oczekuje: odpowiedz, nie pobieranie oplaty za niechciane
    konto oraz umozliwienie zwrotu forsy facetowi przelewem bez prowizji dla
    banku. oczekiwanie odp ok 2 tyg.

    > Żartujesz -bank przeprasza to jeszcze mogę przyjąć, ale zwrot niesłusznie
    > pobranej kwoty, to juz przechodzi moje wyobrażenie ;-)))

    zobacze, czekam na odp na pismo

> [...]
    całą
    > kasę, ale jeszcze do tego przeprosić Ciebie i jego. Pisemnie.

    za 2 tyg obiecuje sie przypomniec i napisac o rozw
    pozdrowiennia
    zbyszko janke