  • 1. Data: 2006-07-24 15:39:47
    Temat: dolar
    Od: "Anton" <m...@o...pl>

    Dlaczego jeśli bank centralny w USA podnosi stopy procentowe to dolar rośnie ?
    Mógłby mi ktos wytlumaczyc ten mechanizm ? Czy to dlatego, że jeśli stopy
    rosną to jest wyższy koszt pieniądza a tym samym mniej kredytów biorą
    inwestorzy, a tym samym mniejszy apetyt na lokowanie pieniedzy na innych
    rynkach ?

  • 2. Data: 2006-07-24 16:12:22
    Temat: Re: dolar
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Anton powiada w dniu 2006-07-24 17:39:
> [...]
    > rosną to jest wyższy koszt pieniądza a tym samym mniej kredytów biorą
    > inwestorzy, a tym samym mniejszy apetyt na lokowanie pieniedzy na innych

    Bo tym wyższy zwrot z inwestycji w amerykańskie obligacje, stąd > popyt
    na dolara

    T.

  • 3. Data: 2006-07-24 16:55:10
    Od: "Anton" <m...@o...pl>

    > Anton powiada w dniu 2006-07-24 17:39:
    > >

    > Bo tym wyższy zwrot z inwestycji w amerykańskie obligacje, stąd > popyt
    > na dolara

    Ok. Ale jesli rentownosc obligacji wzrasta to dlatego, ze inwestorzy sprzedaja
    dolara lub obligacje powodujac spadek ceny obligacji. To dlaczego dolar rosnie?

  • 4. Data: 2006-07-24 18:23:12
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Anton" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sprzedaja
    > dolara lub obligacje powodujac spadek ceny obligacji. To dlaczego dolar

    Rentownosci obligacji rosna, gdy spada ich cena a dzieje sie tak gdy rosna
    szanse na podwyzki stop procentowych, nowe emisje sa lepiej oprocentowane a
    stare przez spadek ceny musza miec podobna rentownosc. Stopy sa pochodna
    zachowania sie inflacji w kraju danej waluty, ale na inwestorow dzialaja
    liczby i fundusze operujace miliardami USD, EUR zwyczajnie licza i jezeli z
    tej samej kwoty inwestycji dostaja np. 5,25 mld USD a z inwestycji w EUR
    2,75 mld w tej walucie, to co bys wybral? Jako przyklad odsetek podalem
    stopy w USA i UE. Jezeli wiecej jest chetnych na kupno USD za inne waluty to
    USD sie wzmacnia, to tak jak ze zwyklym handlem marchewka, jak rosnie popyt
    na marchewke to cena idzie do gory, zmiejsza sie popyt cena spada.