  • 1. Data: 2005-05-06 10:03:19
    Temat: dokumentowanie zleceń
    Od: fj <f...@o...pl>

    W jaki sposób dokumentowane są zlecenia w bankach internetowych,
    dokonywane za pomocą sieci?
    Gdybym z jakiegoś powodu chciał, by bank udowodnił mi, że złożyłem
    zlecenie przelewu, to jak to zrobi? Pokaże mi loga z bazy? Czy byłby to
    dowód w sądzie?
    Może sa jakieś przepisy które to regulują?

    --
    JF

  • 2. Data: 2005-05-06 12:48:27
    Temat: Re: dokumentowanie zleceń
    Od: Peet <j...@t...pbz>

    On 2005-05-06 12:03, fj wrote:

    > Gdybym z jakiegoś powodu chciał, by bank udowodnił mi, że złożyłem
    > zlecenie przelewu, to jak to zrobi? Pokaże mi loga z bazy? Czy byłby to
    > dowód w sądzie?

    Tak.

    > Może sa jakieś przepisy które to regulują?

    "Dokument elektroniczny -- nie wymaga pieczatki ani podpisu."
    Niestety nie podają podstawy prawnej, ale urząd skarbowy przyjął to jako
    za załpacenie mandatu.

    Ładny plik pdf w inteligo

    --
    Peet

  • 3. Data: 2005-05-06 16:22:32
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "fj"
> [...]
    > to dowód w sądzie?
    > Może sa jakieś przepisy które to regulują?

    w porządnym banku internetowym z podpisem elektronicznym każdej
    transakcji możesz sobie log z wykonanymi transakcjami) obejżeć sam -
    np. w pl@net :-)
    w innych bankach nie ma podpisu elektronicznego więc taki log ma
    mniejszą wartość dowodową - nie udowadnia KTO tylko kiedy ktoś tą
    operację wykonał, czyli przepisal kody jednorazowe.
    myslę że nawet te banki które klientom logów nie pokazują to je
    trzymają.
    *** blad ***