  • 1. Data: 2005-05-06 08:37:29
    Temat: PROSZĘ O OPINIĘ (PLN -> CHF)
    Od: "wk" <w...@g...pl>

    Witam,
    mam kredyt hipoteczny w PKOBP "Własny Kąt" w PLN. Zadłużenie obecnie wynosi
    coś koło 103 000 PLN. Jak sobie odpalę aktualną symulacje porównawczą na (25
    lat, kwota 100000, wkład 20%-50%, raty malejące):

    http://www.kredytmieszkaniowy.pkobp.pl/splata_kredyt
    .php

    To mi wychodzi o wiele taniej w CHF.
    Poważnie zastanawiam się nad przejściem na CHF. Hamuje mnie prowizja 0,8% za
    przewalutowanie, wzrost franka do np. 2,90 jak bylo rok temu, wtedy nie wiele
    na tym zyskam, a na przwalutpwaniu tracę jeszcze na różnicach kursowych.
    Sam już nie wiem, proszę o opinię.

    WK

  • 2. Data: 2005-05-06 09:21:03
    Temat: Re: PROSZĘ O OPINIĘ (PLN -> CHF)
    Od: "aro" <f...@i...pl>

    hey, ja znowu sie zastanawiam czy brac kredyt w zl czy CHf w PKO ,ale
    czytajac grupe i analizujac wszsytko sklaniam sie do zl jednak..
    ar

  • 3. Data: 2005-05-06 09:34:58
    Od: "wk" <w...@g...pl>

    aro <f...@i...pl> napisał(a):

    > hey, ja znowu sie zastanawiam czy brac kredyt w zl czy CHf w PKO ,ale
    > czytajac grupe i analizujac wszsytko sklaniam sie do zl jednak..
    > ar

    No właśnie dostałem "kręćka" i się zastanawiam. Wibor spada, libor idzie w
    górę, CHF chyba także podskoczył... Kredyt złotówkowy tanieje...
    Ciekawe ile wynosiłaby rata gdyby CHF podskoczył do 3 PLN. Za kilka lat tez
    nie wiadomo co zrobić, jak przejdziemy na EURO.

    Napisz coś więcej o woich analizach, że jednak PLN.
    Może mnie przekonasz bym nie zmieniał waluty.

    WK

  • 4. Data: 2005-05-06 09:52:59
    Od: "aro" <f...@i...pl>

    > Napisz coś więcej o woich analizach, że jednak PLN.
    > Może mnie przekonasz bym nie zmieniał waluty.

    nie jestem analitykiem finansowym :) ale latwe przemyslenie ze kredyt w CHF
    jest tanszy nie ma co... nawet jak kurs CHF podskoczy w gore
    i rata kredytuzrowna sie z rata jaka musialbys zaplacic w zl.. ale mnie
    przestraszylo przewalutowanie. Pare postow nizej zadalem pytanie jak wyglada
    przewalutowanie w PKO i tez dzwonilem do PKO , teraz jest promocja na
    kredyty ze do konca splaty nie ma tego 0,8 % prowizji od wartosci kredytu,
    ale
    powiedzmy ze miales 100 000zl kredytu w CHF zostaje ci 80 000zl w CHF i
    chcesz przewalutowac na zl to Bank jakby skupuje od ciebie pozostałą kwotę
    zadłużenia po kursie na dany dzien i przechodzisz na oprocentowanie dla zl.
    Tak więc już na początek tracisz na róznicy skup/sprzedaz waluty, drugie to
    przeliczą Ci wartosć zadłużenia po obecnym kursie CHF/ZL :)

    aro

  • 5. Data: 2005-05-06 10:03:44
    Od: "wk" <w...@g...pl>

> [...]
    > Tak więc już na początek tracisz na róznicy skup/sprzedaz waluty, drugie to
    > przeliczą Ci wartosć zadłużenia po obecnym kursie CHF/ZL :)

    To ma sens, bo nie wiem dlaczego pomyślałem, że jak przejdę na CHF to już
    nigdy nie wrocę na PLN, a to trzeba wziąć jeszcze pod uwagę....

  • 6. Data: 2005-05-06 10:06:44
    Od: "aro" <f...@i...pl>

    > To ma sens, bo nie wiem dlaczego pomyślałem, że jak przejdę na CHF to już
    > nigdy nie wrocę na PLN, a to trzeba wziąć jeszcze pod uwagę...

    i moze sie okazac w ze takim momencie zamiast postalej do splaty 80 000
    zostanie Ci np 90 000

    aro

  • 7. Data: 2005-05-06 10:50:28
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

> [...]
    wiele
    > na tym zyskam, a na przwalutpwaniu tracę jeszcze na różnicach kursowych.

    :)) Znam te dylematy. Jesli nie masz zamiaru splacic calosci kredytu w ciagu
    3 lat, to sie nie zastanawiaj, tylko przewalutuj na CHF. Ja wlasnie tak to
    robie i czekam teraz na dobry kurs przewalutowania. Kredyt w PLN mam od
    grudnia. Wczesniej przez trzy lata mialem w USD, ale w grudniu wlasnie
    przewalutowalem na PLN. A teraz lada chwila przewalutuje na CHF i potrzymam
    ten kredyt ze 2-3 lata. A potem sie zobaczy.

    Glowa do gory. Najwazniejsze to podejmowac wlasciwe decyzje we wlasciwym
    czasie. Chwila spoznienia i okazja przejdzie kolo nosa.

    Malin

  • 8. Data: 2005-05-06 11:21:31
    Od: "aro" <f...@i...pl>

    a co niby ci to daje? nie wyobrazam sobie zyc z takim czyms przez 25 lat
    siedziec i sprawdzac kursy walut i szukac okazji na zmiane

    aro

  • 9. Data: 2005-05-06 11:36:04
    Od: "wk" <w...@g...pl>

    > :)) Znam te dylematy. Jesli nie masz zamiaru splacic calosci kredytu w ciagu
    > 3 lat, to sie nie zastanawiaj, tylko przewalutuj na CHF. Ja wlasnie tak to
    > robie i czekam teraz na dobry kurs przewalutowania.

    Jaki wg Ciebie będzie dobry kurs przewalutowania?

  • 10. Data: 2005-05-06 11:58:25
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Jacek Maliszewski EFIX Polska <j...@e...com> wrote:

    > Zarobilem wiec dosc sporo. Teraz czekam az Zloty jeszcze bardziej sie
    > oslabi, by ponownie wejsc w kredyt w CHF i za dwa-trzy lata ponownie wrocic
    > do PLN gdy CHF bedzie po 2 Zlote ;-)

    Wypluj te slowa i sie bujaj z tym swoim kredytem :)
    Ja Ci kurde dam po 2zl.
    4zl, to jeszcze rozumiem :)

    --
    Przemysław Maciuszko