  • 381. Data: 2015-01-21 16:48:48
    Temat: Re: dobicie frankowców
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2015-01-20 o 23:27, Pete pisze:

    > To poproszę dopłacić 25 tyś.

    Żaden problem. Bardzo chętnie dam Ci nawet kilkakrotnie po 25.000, jeśli
    za każdym razem Ty mi oddasz 200.000.

    Dziś KNF ogłosiła, iż chcą zrealizować mój pomysł sprzed kilku dni:
    http://www.gazetaprawna.pl/artykuly/848184,knf-frank
    -szwajcarski-kredyt-hipoteczny.html

    > Ja wim, że były. To Ty masz z tym problem.

    A jeszcze jakieś zwidy też masz? Czy tylko z tym JPY?

    > Bank na jednym i drugim zarabia pi*drzwi tyle samo. Bo każdy kredyt
    > walutowy musi zabezpieczyć na drugą nogę. Więc jeśli zyskuje więcej na
    > kredytach, to traci na zabezpieczeniu. I odwrotnie.

    Dziś banki ogłosiły, iż chcą robić coś w tej sprawie. Sami już dochodzą
    do wniosku, że jednak przegięli.

    http://wyborcza.biz/finanse/1,105684,17290256.html#M
    Tstream

    > Bank się zabezpieczył na wypadek spadku kursu. Kredytobiorca nie.
    > Licząc, że szczęście dopisze przez 30 lat. No i się przejechali.
    > Bank jest jak krupier. Rozdaje karty i zarabia prowizję.

    Ciekawe zatem czy ma licencję na prowadzenie gier losowych. Bo chyba nie
    chcesz powiedzieć, że popełniają przestępstwo? ;-)

    > Koniec rozmowy z mojej strony, bo to niema najmniejszego sensu.

    Fakt, nawet KNF i banki zaczynają działać według głoszonych tu tez, a Ty
    dalej nie jesteś w stanie pojąć. Idealny byłby z Ciebie leszcz... oj
    przepraszam... klient banku najlepiej kredytowy w CHF.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 382. Data: 2015-01-21 16:49:40
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2015-01-21 o 08:02, Michal Tyrala pisze:
    > Ale ja nie z teoretyków. Te kredyty brano, bo *były* tańsze (niektóre
    > dalej są) i można było dostać więcej kasy.

    To zależy co uznasz za "taniość".

    > Aha. Czyli taki z Ciebie analityk. ,,Sam se napisz''. :-)

    Podobno nie jesteś teoretykiem ;-)

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 383. Data: 2015-01-21 16:50:52
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2015-01-21 o 09:27, Michal Tyrala pisze:

    > Trafne dosyć.
    >
    > Nie rozumiesz kredytów, nie rozumiesz zabawy w kontrakty.
    > Baw się klockami, jak przystało na przedszkolaka :-) Porażki będą mniej
    > bolesne.

    Każde oszustwo przy braku wsparcia ze strony stosownych władz jest
    bolesne. Ciekawe jak skomentujesz ostatnie doniesienia banków i KNF. One
    też "nie rozumieją"? ;-)

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 384. Data: 2015-01-21 16:56:43
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2015-01-21 o 12:36, J.F. pisze:

    > A gdyby tak rata od pierszego wynosila 2100 a od drugiego 2200, I
    > zostalo tych rat jeszcze 15 lat ?

    http://www.gazetaprawna.pl/artykuly/848184,knf-frank
    -szwajcarski-kredyt-hipoteczny.html

    Dziś KNF zaproponował moje rozwiązanie. I w tym momencie klient zaczyna
    mieć WYBÓR. Ciągle się tłumaczy, że wolność, że wybór, a przychodzi co
    do czego to nagle okazuje się, iż wyboru nie ma żadnego.

    Skoro takie rozwiązanie KNF zaproponował, to chyba jasne, że CHF był
    pułapką i różne teorie o kupowaniu CHF przez bank i takie tam głupstwa
    można wrzucić między bajki.

    > Nie popelnia.

    Nie zauważasz.

    > Ale troche zapomina, ze w tym hazardzie byly tez inne czynniki.

    Bank nie ma prawa prowadzić gier hazardowych pod żadną postacią. Jeśli
    zatem zgodzimy się, iż jest to hazard to musimy przyznać, iż bank
    popełnia przestępstwo. Błąd logiczny polega na tym, że obrońca
    stanowiska banku sam wskazuje na kodeks karny. Idealnie pasuje tu art. 286:
    Art. 286. § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza
    inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem
    za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności
    do należytego pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze
    pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 385. Data: 2015-01-21 16:59:33
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2015-01-21 o 15:10, J.F. pisze:

    > Kolejny nudny przedmiot w szkole ?

    Nie bardzo widzę zastosowanie tego w szkole. Skoro najtęższe głowy nie
    przewidziały decyzji SNB na minutę przed jej ogłoszeniem to niby jakiś
    przedmiot w szkole miałby uczynić z Kowalskiego analityka?

    > W dodatku jak ktos bral w 2007 czy 6, to od tego czasu frank nie skoczyl
    > dwa razy, a i w 2008 mozna bylo splacac wiecej kredytu niz norma
    > przewidywala :-)

    Nie wiem jaka była skala udzielanych kredytów wtedy, ale dziwnie mówi
    się o roku 2008 jako boomie... ale też i załamaniu rynku. Należałoby
    przeanalizować ile kredytów udzielono wcześniej i czy nie stworzono z
    tego piramidy ala Amber Gold.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 386. Data: 2015-01-21 17:37:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "S" napisał w wiadomości grup
    >Dziś KNF ogłosiła, iż chcą zrealizować mój pomysł sprzed kilku dni:
    >http://www.gazetaprawna.pl/artykuly/848184,knf-fran
    k-szwajcarski-kredyt-hipoteczny.html

    znaczy sie
    "Przedstawiciel KNF, Maciej Krzysztoszek nie wyklucza, że nadzór
    finansowy spojrzy przychylnym okiem na taki zabieg, nawet jeśli
    przewalutowanie nastąpi po kursie z dnia zaciągnięcia zobowiązania.
    Osoba, która by się na to zdecydowała, zdaniem KNF, powinna pokryć
    różnicę między poniesionym kosztem spłaty kredytu we frankach
    szwajcarskich, a kosztem, który poniosłaby, gdyby od początku był to
    kredyt w złotych" ?

    No coz, pomysl to jakis jest .... ale banki, a przynajmniej czesc,
    pewnie beda przeciw i w dodatku majac uzasadnienie.

    No i jak przeliczac - wedlug jakiejs sredniej prowizji wszystkich
    bankow ?

    >Dziś banki ogłosiły, iż chcą robić coś w tej sprawie. Sami już
    >dochodzą do wniosku, że jednak przegięli.
    >http://wyborcza.biz/finanse/1,105684,17290256.html#
    MTstream

    Banki przegiely ? czy sutuacja przegiela ?

    A swoja droga to ciekawe jak dlugo ten ujemny libor sie utrzyma ...
    jakby sie mial dlugo utrzymac, to by raczej znaczylo, ze kurs franka
    nadal idzie w gore :-)

    J.

  • 387. Data: 2015-01-21 17:45:29
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2015-01-21 o 17:37, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > No coz, pomysl to jakis jest .... ale banki, a przynajmniej czesc,
    > pewnie beda przeciw i w dodatku majac uzasadnienie.

    Tak? A jak od kilku dni trąbię tu o tym to mi kilku udowadnia, iż tego
    się nie da zrobić, niemożliwe, bezsensowne i bla bla bla...

    Jedynym sprzeciwem może być chęć zachowania zysków wynikających z
    różnicy kursowej.

    > No i jak przeliczac - wedlug jakiejs sredniej prowizji wszystkich bankow ?

    To też proste. Sprawdzić kurs CHF w dniu zaciągnięcia kredytu i
    przeliczyć na PLN. Obliczyć potem ile klient wpłacił w ratach w CHF, a
    ile powinien w PLN. Dopłaca i już - reszta działa tak, jakby od początku
    brał w PLN.

    Tstream

    > Banki przegiely ? czy sutuacja przegiela ?

    Banki, bo od początku było wiadomo, że to pułapka. Pewnie liczyli,że
    dojdzie max do 3,5... może 4. Bo to jest tak... ukradniesz 1000zł - luz.
    Ukradniesz 10.000 zaczynasz się trochę bać, ukradniesz 1.000.000 to masz
    duży problem jak te pieniądze zalegalizować chociażby.

    > A swoja droga to ciekawe jak dlugo ten ujemny libor sie utrzyma ...
    > jakby sie mial dlugo utrzymac, to by raczej znaczylo, ze kurs franka
    > nadal idzie w gore :-)

    To jest tak... Szwajcaria nie chce, by inwestorzy skupowali CHF. I
    zniechęca procentami. Teraz uwolnieniem smyczy do EUR. Czy ujemny libor
    się utrzyma? Oczywiście, bo jego wprowadzenie niewiele zmieniło, skoro
    trzeba było zluzować 1.2 Gdyby libor coś dał - nadal mielibyśmy sztywny
    kurs.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 388. Data: 2015-01-21 19:49:18
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Piotrek p...@p...na.berdyczow.info ...

    > Czego nie dochował? Ale konkretnie.

    Ile razy mam powtarzac?
    Starannosci w poinformowaniu klienta o konsekwencjach (również mozliwych)
    umowy, oraz róznych (dobrych i złych) scenariuszy.
    Nic wielkiego - 5 minutowe pouczenie z bardzo ogólną symulacja dobrych i
    złych sytuacji.

  • 389. Data: 2015-01-21 19:49:19
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Alf/red/ f...@u...waw.pl ...

    > No to usługuje i mówi "umowa jest dobra (nie naraża klienta na jawne
    > wydymanie)" i jeśli jest młody i mu się chce, to dodaje "ale kurs franka
    > jest w perspektywie 20 lat nie do zgadnięcia". I co robisz - bierzesz
    > kredyt we frankach, czy nie bierzesz żadnego?

    A dlaczego tylko taka opcja:
    we frankach albo zadnego.
    A pln?
    Ja zastanawiałem sie nad kredytem ale jakbym wiedział to co dzis to nigdy
    bym tego nie analizował. I nie chodzi o to ze frank podrozał. Chodzi o to,
    jakie były szanse na podrozenie i jakie sa tego konsekwencje.

    > A jeszcze jakby te 7 czy 10 lat temu powiedział "chrzań pan chałupę,
    > kupuj pan złoto" to co byś zrobił?

    Pomyslałbym ze zaprasza mnie do mieszkania w swojej chacie :)

  • 392. Data: 2015-01-21 19:49:20
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik S a...@w...pl ...

    > No to wykluczamy w tym momencie wszystkie duże miasta.

    Bzdura.