  • 1. Data: 2003-04-04 21:54:54
    Temat: do tegorocznych magistrów i nie tylko
    Od: "banderoza" <m...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich grupowiczów

    Chciałbym się dołączyć do sporej jak mniemam grupy osób na pbb broniących w
    tym roku pracę magisterską z produktów bankowości elektronicznej i polecić
    kilka pozycji literatury, których nie widziałem we wcześniejszych postach, a
    z których ja obecnie intensywnie korzystam. Oto one:

    Dziuba D. T., "Systemy informatyczne w obsłudze banków detalicznych",
    Warszawa 2002

    Gregor B., Stawiszyński M., "e - Commerce", Bydgoszcz - Łódź 2002

    Szpringer W., "e-commerce. e-banking. Wyzwania globalizacji", Warszawa 2002

    Janowicz R., Klepacz R., "Pieniądz elektroniczny na świecie. Istota i
    zastosowanie elektronicznej portmonetki", Warszawa 2002

    Bury A., "Karty płatnicze w Polsce", Warszawa 2001 (choć jest już nowsze
    wydanie)

    Ciekawa jest też praca pt. "Internet. Fenomen społeczeństwa informacyjnego",
    red. ks. prof. Tadeusz Zasępa, Częstochowa 2001 (ojczulek naprawdę wie o co
    biega J)

    Mam przy tym prośbę - czy zna ktoś może dobrą stronę ze statystykami
    odnośnie bankowości (koniecznie z 2002 rokiem!)??.Np. NBP ma dobrze
    opracowane staty odnośnie kart płatniczych, ale jeżeli chodzi np. o rozwój
    bankowości internetowej u nas i na świecie, to takie rzeczy dosyć trudno
    wygrzebać. Interesują mnie przy tym statystyki odnośnie wszystkich produktów
    bankowości elektronicznej, także np. m - bankingu czy home bankingu

    W dodatku mBank zaczyna otwierać swoje punkty w realu (skromne bo skromne
    ale jednak) - chłopaki psują mi całą koncepcję mojej pracy! J

    Pozdrawiam

    Mariusz

  • 2. Data: 2003-04-05 06:54:45
    Temat: Re: do tegorocznych magistrów i nie tylko
    Od: "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net>

    Użytkownik "banderoza" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Mam przy tym prośbę - czy zna ktoś może dobrą stronę ze statystykami
    > odnośnie bankowości (koniecznie z 2002 rokiem!)??.

    Jedyne co jak dotad znalazlem to:
    http://www.epaynews.com/statistics/bankstats.html#32

    > W dodatku mBank zaczyna otwierać swoje punkty w realu (skromne bo skromne
    > ale jednak) - chłopaki psują mi całą koncepcję mojej pracy! J

    Ja zaczalem pisac o Inteligo Financial Services, ktore zleca prowadzenie
    konta BG Berlin :)))))))

    --

    Kazimierz
    b. zast. red. nacz. NN ( www.nnmag.net )

  • 3. Data: 2003-04-06 21:36:08
    Od: "Juna" <j...@w...pl>

> [...]

    informacyjnego",
    > red. ks. prof. Tadeusz Zasępa, Częstochowa 2001 (ojczulek naprawdę wie o

    A gdzie mozna ją wypozyczyc?

> [...]
    > bankowości internetowej u nas i na świecie, to takie rzeczy dosyć trudno

    Popytam popytam, ale nic nie obiecuje.

    > W dodatku mBank zaczyna otwierać swoje punkty w realu (skromne bo skromne
    > ale jednak) - chłopaki psują mi całą koncepcję mojej pracy!

    Przykre. Wiadomo juz gdzie te oddzialy?

  • 4. Data: 2003-04-07 09:13:01
    Od: "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net>

    Użytkownik "Juna" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Popytam popytam, ale nic nie obiecuje.

    Ja tez bym poprosil jesli mozna.

    > Przykre. Wiadomo juz gdzie te oddzialy?

    Na razie jeden w Lodzi - taki punkt z bankomatami z funkcja depozytowa i
    jednym czlowiekiem z obslugi. Planuja wiecej.

  • 5. Data: 2003-04-07 13:59:54
    Od: "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net>

    znalazlem takie statystyki, ale nie jestem pewien czy one sa prawdziwe:

    Liczba klientów indywidualnych bankowosci elektronicznej w Polsce (w mln)
    1999 0,01
    2000 0,1
    2001 0,2
    2002 0,4
    2003 0,8
    2004 1,2

    Liczba klientów indywidualnych bankowosci elektronicznej w Europie
    zachodniej (w mln)
    1999 5
    2000 7
    2001 11
    2002 15
    2003 18
    2004 22

    Dane z raportu EDS pt Bank ery gospodarki elektronicznej. Nie udalo mi sie
    stwierdzic z ktorego jest roku, wiec nie wiem nawet ktore dane sa tylko
    prognoza.