  • 1. Data: 2004-05-25 09:12:18
    Temat: dlaczego numer CVC jest na karcie
    Od: "ali&kali" <a...@o...pl>

    a nie np. tajny, tylko dla właściciela jak PIN?

    Jeśli ma być wymagany w internecie to chyba bezpiczniej byłoby gdyby nie był
    na karcie.
    O co chodzi?

    Ali

  • 2. Data: 2004-05-25 12:45:39
    Temat: Re: dlaczego numer CVC jest na karcie
    Od: Gosciu <m...@a...gazeta.pl>

    ali&kali napisal(a):

    > a nie np. tajny, tylko dla właściciela jak PIN?
    >
    > Jeśli ma być wymagany w internecie to chyba bezpiczniej byłoby gdyby nie
    > był na karcie.
    > O co chodzi?

    IMHO Sluszna uwaga, mi jedyne co przychodzi do glowy to sytuacja kiedy
    klient pyta gdzie ma znalezc numer CVV i co ma mu odpowiedziec pracownik np
    sklepu infernetowego - nie wiem gdzie ma pan ten numer... ? A tak to
    wszystko jasne prosze odwrocic karte i ostatnie 3 cyfry to CVV i wiekszosc
    takie tlumaczenie rozumie.

    --
    ^ Pozdrawiam Gosciu

  • 3. Data: 2004-05-26 07:57:29
    Od: Przemysław Kowalik <p...@u...com.pl>

    Użytkownik Gosciu napisał:

> [...]
    > numer... ? A tak to wszystko jasne prosze odwrocic karte i ostatnie 3
    > cyfry to CVV i wiekszosc takie tlumaczenie rozumie.

    Wybacz, ale uważam takie stawianie sprawy za lekko przegięte. A jak
    bankomat/kasjerka żąda PINu to jest jakaś różnica? Wg twojego podejścia
    to PIN też chyba powinien być zapisany na karcie ;-)
    Przecież IMHO CVV to jest taki jakby PIN do transakcji bez fizycznej
    obecności karty i powiniem być tak traktowany przez issuera karty.
    Ja bym poszedł jeszcze dalej i wprowadził CVV 6-8 cyfrowy, z którego
    podawało by się 3 losowo wybrane cyfry. Wtedy przechwycenie nawet
    pełnych danych karty (numer, nazwisko, data ważności, adres
    cardoholdera) stwarzałoby minimalne zagrożenie, jeśli tylko wszystkie
    transakcje internetowe wymagałyby podania dodatkowo fragmentu tego
    długiego CVV.

    Przemek