  • 1. Data: 2009-01-07 07:39:59
    Temat: denominacja
    Od: Mariusz Drabak2 <m...@m...net.eu>

    http://ft.onet.pl/11,19284,jest_tylko_jedna_alternat
    ywa_dla_dolara,artykul.html

    Wychodzi na to, ze swietnym pomyslem dla wiekszosci analitykow jest
    denominacja $. Przeraza mnie skala od 20% do nawet 40%! Oczywiście nikt
    nie zakłada skokowej denominacji, ale skala jest ostra.

  • 2. Data: 2009-01-07 11:56:56
    Temat: Re: denominacja
    Od: "Donald Dumbas" <e...@e...invalid>

    "Mariusz Drabak2" <m...@m...net.eu> wrote
> [...]
    > denominacja $. Przeraza mnie skala od 20% do nawet 40%! Oczywiście nikt
    > nie zakłada skokowej denominacji, ale skala jest ostra.

    Ten numer a'la Balcerowicz mogl przejsc w Polsce ale w skali globalnej
    raczej malo realny zwazywszy na ilosc wyemitowanych obligacji.
    IMHO nierownowaga zostanie zbilansowana raczej handlem juz w tej chwili
    eksport do USA - 0% cla i podatku, w druga strone do Europy suma clo + VAT +
    akcyza od 50% do 100% A sfrustrowany celnik w Polsce ktoremu Bruksela
    zabrala ukochana granice ;-) potrafi oclic podobno nawet "list" z rajstopami
    ;-)
    Efekt "uboczny" takiego rozwiazania to wzrost inflacji w Europie.