  • 1. Data: 2009-01-07 08:59:35
    Temat: Nietypowe korelacje
    Od: "Dieter" <d...@N...gazeta.pl>

    Temat skierowany do osob z otwartymi glowami.

    Moze ktos zbada najbardziej nietypowe korelacje z uwzglednieniem opoznien,
    przesuniec fazowych, np. cisnienie atmosferyczne dwa lata wczesniej vs WIG
    lub ilosc plam na sloncu x lat temu vs Dow Jones. Wnioski moga byc ciekawe.

    D.

  • 2. Data: 2009-01-07 10:52:43
    Temat: Re: Nietypowe korelacje
    Od: Boguś <t...@w...pl>

    Dieter napisał:

> [...]
    > lub ilosc plam na sloncu x lat temu vs Dow Jones. Wnioski moga byc ciekawe.

    Ciśnienie atmosferyczne zmienia się w ścisłe określonym zakresie w
    stosunkowo krótkim okresie (tygodnie)i nie ma trendów wieloletnich a Wig
    ma oscylacje dłuższe ( tygodnie - kwartał) i ma trendy wieloletnie.
    Korelacji nie może być!!.
    Po za tym przebieg zmian ciśnienia w Polsce i USA jest zupełnie inny a
    WIG i DJ jest silnie skorelowany!

    Plamy na słońcu maja powtarzalny 11-letni okres, z bardzo słabo
    zaznaczonym trendem. Korelacji ilościowej z DJ nie może być.

    ale.. jest wiele publikacji, które wiążą jakościowo liczbę plam na
    słońcu z różnymi zjawiskami niefizycznymi ( bo na pogodę to wpływ jest
    udowodniony) np z wojnami i rewolucjami.

    Więc wpływ jakościowy ( zmiany trendów) na WIG,DJ etc może być przez
    wpływ na .. graczy giełdowych

    --
    Boguś

  • 3. Data: 2009-01-07 11:04:20
    Od: "Dieter" <d...@g...pl>

    Ok, dzieki za uwagi.

    Jako ciekawostke podam jednak, ze po raz pierwszy od niemal 100 lat przez
    cały miesiąc na Słońcu nie zaobserwowano żadnych plam.

    Zmniejszenie liczby plam na Słońcu miało już miejsce trzykrotnie podczas
    ostatniego tysiąclecia. Dochodziło wówczas do tzw. "małych epok lodowcowych".
    Okresy te znane są jako minimum Sporera (1420-1570),minimum Maundera (1645-
    1715) i minimum Daltona (1790-1830).

    Ciekawe co na to powiedza idioci zajmujacy sie pakietem klimatycznym i
    sciaganiem haraczu od CO2.

    D.

  • 4. Data: 2009-01-07 11:09:05
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Dieter" <d...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > (1645-
    > 1715) i minimum Daltona (1790-1830).
    >

    > Ciekawe co na to powiedza idioci zajmujacy sie pakietem klimatycznym i

    powiedzą że "polution" odbija promieniowanie słoneczne co spowoduje global
    "cooling" i trzeba płacić w zależności od emisji "polution".
    Naród wybrany coś wymysli...

  • 5. Data: 2009-01-07 11:24:30
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > (1645-
    > 1715) i minimum Daltona (1790-1830).
    >

    > Ciekawe co na to powiedza idioci zajmujacy sie pakietem klimatycznym i

    Nie wszystko jest albo czarne albo biale. To nie jest takie proste.
    Bodajze na Discovery byl film na ten temat. Otoz ocieplenie klimatu powoduje
    topnienie lodowcow. Dostawanie sie duzej ilosci slodkiej wody do oceanow
    wywoluje zmiane pradow oceanicznych majacych bardzo duzy wplyw na klimat.
    Pociaga to za soba w efekcie wlasnie znaczne oziebienie klimatu. Tak wiec
    paradoksalnie "chwilowe" ocieplenie w dluzszej perpektywie powoduje znaczne
    oziebienie i epoke lodowcowa.
    Niestety wiekszosc ludzi jest bardzo ograniczona i kilka dni zimy z wiekszym
    mrozem stanowi juz dla nich dowod, ze globalne ocieplenie nie istnieje.

    Pozdrawiam

    Darek

  • 6. Data: 2009-01-07 11:31:50
    Od: "Dieter" <d...@g...pl>

    Tak, czytalem juz te teorie wymyslona na poczekaniu na potrzeby coraz
    mniejszego zaufania ogolu do teorii o ocieplaniu klimatu i w zwiazku z tym z
    koniecznoscia bulenia na CO2.

    Mysle jednak, ze aktywnosc sloneczna jest tutaj kluczem. Wzrost temperatury
    to wieksze wydzielanie CO2, a nie odwrotnie.

    D.

  • 7. Data: 2009-01-07 11:43:32
    Od: "ian" <ian88700@_REMOVE_yahoo.com>

    "Dieter" <d...@N...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > przesuniec fazowych, np. cisnienie atmosferyczne dwa lata wczesniej vs WIG
    > lub ilosc plam na sloncu x lat temu vs Dow Jones. Wnioski moga byc

    ja tylko w sprawie "ciekawych" wniosków i może korelacji
    na podstawie Kalendarza Majów.

    Carl Calleman w książce "Kalendarz Majów" wydanej w 2004 i przetłumacznej
    na polski w 2006 napisał:

    "Dlatego mamy podstawy przypuszczać, że Piąta Noc Podświata Galaktycznego,
    czyli praktycznie cały gregoriański rok 2008 okaże się okresem bardzo
    trudnym.
    Zasadniczy spadek koniunktury nastąpi na początku Nocy Piątej, podobnie jak
    upadek rzymskiej gospodarki w Podświecie Narodowym i wielki kryzys w
    Podświecie Planetarnym. Będzie to oznaczało nie tylko poważny kryzys
    gospodarki
    kapitalistycznej, jak to już miało miejsce podczas Drugiej Nocy Podświata
    Galaktyczego,
    lecz raczej całkowity upadek międzynarodowego systemu walutowego..."

    objaśnienie:

    te Podświaty są to sfery świadomości - jest ich 9,
    każda sfera dzieli się na 13 części - 7 dni i 6 nocy,
    sfery obejmują czas od Wielkiego Wybuchu do Końca Cyklu

    Wszystki sfery kończą się dokładnie w tym samym czasie,
    każda następna jest 20 x szybsza od poprzedniej.

    ian

    PS.
    celem moim nie jest reklamowanie ksiązki

  • 8. Data: 2009-01-07 11:48:58
    Od: "flower" <f...@w...pl>

    Użytkownik "DJ" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    wiekszym
    > mrozem stanowi juz dla nich dowod, ze globalne ocieplenie nie istnieje.

    Nie chodzi o to czy istnieje czy nie, ale o to, że klimat się zmieniał od
    zawsze, i jaki realnie na te zmiany ma wpływ człowiek.

    --
    "Żałuj za dowcipy, synu!"
    Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

  • 9. Data: 2009-01-07 11:54:18
    Od: "Dieter" <d...@g...pl>

    Ciekawe. Znowu widac, ze cykle rzadza wszystkim.

    D.

  • 10. Data: 2009-01-07 11:55:54
    Od: Boguś <t...@w...pl>

    Dieter napisał:

    > Jako ciekawostke podam jednak, ze po raz pierwszy od niemal 100 lat przez
    > cały miesiąc na Słońcu nie zaobserwowano żadnych plam.

    hm, to prawda .... ale, chodzi o sierpień 2008 roku

    --
    Boguś