  • 11. Data: 2014-09-02 12:59:41
    Temat: Re: demo nowy mbank
    Od: gg <g...@g...com>

    W dniu 02-09-2014 12:47, Kris pisze:

    > Nie jestem pracownikiem mbanku i nie brałem udział w tworzeniu ale potwierdzam- po
    paru dniach użytkowania okazuje się ze jest to całkiem ok i do starego serwisu bym
    nie chciał wrócić

    > Na jakiej podstawie twierdzisz że gówno skoro nie użytkowałeś?

    W zasadzie już napisałem wyżej, poprosiłem kogoś kto używa nowego, aby
    pozwolił popatrzyć...po za tym są filmy, ale jeżeli czytasz tą grupę to
    chyba wiesz dlaczego...większość opinii...
    Pozdr JT

    P.S. dla odparcia dalszych ataków NIE korzystałem z nowego i NIE oceniam
    TREŚCI tylko FORMĘ (to widziałem), dlatego pytałem o wersję demo, żeby
    sprawdzić funkcjonalność i możliwość zmiany formy graficznej

  • 12. Data: 2014-09-02 13:03:40
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Tue, 02 Sep 2014 12:51:26 +0200, gg napisał(a):

    > Właśnie dlatego chciałem wersję demo, resztę już dopisałem w wyjaśnieniu.
    > Brak wersji demo to dopiero dojrzałe...
    > Jak mam niby przekonać się o wyższości nowego, jestem BARDZO zadowolony
    > ze starego i jeżeli nie zostanę zmuszony to będę pracował na nim.
    > Z tego co słyszałem najpierw wyłączają tym co logują się na nowy... to
    > zresztą byłoby logiczne.

    Nie ma wersji demo, szukałam już dawno i znalazłam tylko cztery
    'instruktażowe' filmiki < 1 min, gdzie i tak początek i koniec to
    żałosna autoreklama 'och, jacy jesteśmy wspaniali'.

    Też widywałam "zza pleców", też obejrzałam sobie tylko te filmiki, bo
    dema nie ma i na tej podstawie wyrobiłam sobie sobie niepochlebną opinię
    - cała idea stanowczo mi nie odpowiada.

    Też nigdy się nie logowałam do nowego - celowo; z nieukrywaną
    ciekawością czekam kiedy mnie siłowo zalogują do nowego interfejsu i jak
    będzie ten proces wyglądał.

    --
    Imka

  • 13. Data: 2014-09-02 13:27:47
    Od: gg <g...@g...com>

    > W którym przepraszam miejscu to przypomina facebooka?
    > (nie mówiąc już o tym, że FB ma całkiem sensowny interfejs).

    Ojej... skrót myślowy, poza tym nie pisałem o FB dosłownie, nie
    potrafisz czytać ze zrozumieniem?

    W każdym wypadku cokolwiek przypomina, to na pewno nie system bankowy.
    Pozdr JT

  • 14. Data: 2014-09-02 13:29:52
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-09-02, gg <g...@g...com> wrote:

    [...]

    > W zasadzie już napisałem wyżej, poprosiłem kogoś kto używa nowego, aby
    > pozwolił popatrzyć...po za tym są filmy, ale jeżeli czytasz tą grupę to
    > chyba wiesz dlaczego...większość opinii...

    Większość opinii generują użytkownicy którzy zalogowali się "raz", pobawili
    5 minut, zgubili się i wylewają żale. Oczywistym jest, że interfejs bankowy
    to nie jest coś co da się w 5 minut opanować.

    Podobne dramaty były:
    Win 98 -> XP
    MSO 97 -> MSO ze wstążkami
    i wszystkie większe zmiany interfejsowe

    Generalnie ludzie narzekają jak tylko coś odbiega od ich przyzwyczajeń.
    Czasem ich narzekanie ma sens, ale w zdecydowanej większości przypadków
    nie ma.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 15. Data: 2014-09-02 13:31:24
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-09-02, gg <g...@g...com> wrote:

    [...]

    > W każdym wypadku cokolwiek przypomina, to na pewno nie system bankowy.

    Przypomina. A Ty się bez sensu uprzedziłeś.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 16. Data: 2014-09-02 13:33:17
    Od: gg <g...@g...com>

    W dniu 02-09-2014 12:55, Konfabulator pisze:
    > Wersja demo nie powstała świadomie, dlatego, że może jeszcze nie na tym etapie, ale
    generalnie nie każdy w systemie będzie widział i miał dostęp do tego samego zestawu
    funkcji. A opracowywanie nowego demo, kiedy cała para idzie w integrację wszystkich
    systemów detalicznych pozostałych po BRE Banku jest zbyt kosztowne.

    OK przynajmniej teraz już wiem o co chodzi.
    Szkoda że bank oszczędza na takich rzeczach.
    Czy zmiana interfejsu była w ogóle potrzebna?
    Rozumiem że głównym problemem była mnogość systemów i potrzeba ich
    integracji?
    A nie można było dać większego wyboru dla użytkownika jeżeli chodzi o
    wygląd graficzny?
    A może się da zmienić?
    Pozdr JT

  • 17. Data: 2014-09-02 14:08:14
    Od: mierzvoj <m...@g...pl>

    A opracowywanie nowego demo,
    > kiedy cala para idzie w integracje wszystkich systemów detalicznych
    > pozostalych po BRE Banku jest zbyt kosztowne.

    a moze podzielisz sie wiedza, kiedy przypuszczalnie nowy interfejs obejmie klientow
    Multi? pozdrawiam

    ---
    Ta wiadomosc e-mail jest wolna od wirusow i zlosliwego oprogramowania, poniewaz
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 18. Data: 2014-09-02 14:13:05
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    "Czy zmiana interfejsu by�a w og�le potrzebna?
    Rozumiem �e g��wnym problemem by�a mnogo�� system�w i potrzeba ich
    integracji?
    A nie mo�na by�o da� wi�kszego wyboru dla u�ytkownika je�eli chodzi o
    wygl�d graficzny?
    A mo�e si� da zmieni�? "

    Skoro bank zdecydował się wydać 100 mln to pewnie była _jemu_ ta zmiana potrzebna, a
    zmiany dla klientów są niejako pochodną. Oprócz mnogości systemów był też problem
    samej infrastruktury (nie do końca w sumie rozwiązany) i systemu, którego Ty nie
    widzisz, do obsługi. Nie wiem też co nie pasuje Ci w wyglądzie graficznym? Tak
    naprawdę wszystko jest pod ręką, tylko musisz znaleźć raz ścieżkę do danej opcji. Po
    3 razie robisz to jak w starym, całkowicie nad tym nie myśląc, a do dyspozycji masz
    też nowe opcje. A jeśli drażnią Cię kolorki to skórki może będą, ale ustalmy, że to
    czy bank jest na łowicko, niebiesko czy biało-czarno powinno mieć trzeciorzędne
    znaczenie. I prezesi dawno powiedzieli, że godzą się na utratę tych kilku procent,
    którzy są tak związani z tekstowym systemem, że nie przejdą na ten nowy. Jest to
    dokładnie zbadana i określona grupa, która nie akceptuje żadnych zmian, a bank nie
    może stać w miejscu. Problem tych ludzi polega na tym, że takiego systemu jak w
    starym mBanku nigdzie nie ma. Albo coś nie działa 100% online, albo coś innego im
    znowu nie będzie pasowało. Po wyłączeniu "na siłę" starego większość z nich w kilka
    dni przestawi się na nowy serwis i tak to się skończy. Zresztą ja byłem od początku
    zwolennikiem tezy, że stary system należało wyłączyć natychmiast, gdy nowy miał już
    wszystkie opcje starego.

  • 19. Data: 2014-09-02 14:17:54
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    "a moze podzielisz sie wiedza, kiedy przypuszczalnie nowy interfejs obejmie klientow
    Multi? pozdrawiam "

    Wszystko w zasadzie zależy od projektu Orange Banku. Ale ja osobiście wierzę, że
    będzie to jeszcze w Ikw2015.

  • 20. Data: 2014-09-02 14:21:02
    Od: gg <g...@g...com>

    > On 2014-09-02, gg <g...@g...com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Przypomina. A Ty się bez sensu uprzedziłeś.

    Miałem na myśli dotychczasowe, używane przeze mnie systemy bankowe m.in
    stary mbank - a jest ich w sumie sześć.
    Możesz mieć rację z tym uprzedzeniem, niestety mbank nie pomaga mi
    przekonać się do nowego interfejsu, co więcej robi wszystko, aby mnie
    zniechęcić...
    Pozdr JT