  • 11. Data: 2017-11-27 06:15:17
    Temat: Re: deklaracja FATCA
    Od: k...@g...com

    Może dla 99,99% jest to tylko upierdliwe, ale dla tego 0,01% jak ja z paszportem USA
    i PL to już jest bardzo upierdliwe i przeszkadza bardzo. Nie oszukuje IRS czy US.

    Akurat pracuje dużo pomiędzy USA, UK, PL i CH, w każdym kraju konta i niestety same
    problemy.

    W PL, UK czy CH pozamykali konta odrazu po FATCA. Dopiero jak wspomnialem, ze mam PL
    paszport tez, to moze da sie cos zrobic, ale generalnie jak bylo zaznaczone, ze
    obywatel USA tez, to odrazu nie chcieli kont prowadzic, no chyba, ze bym mial
    kilkasety tysiecy EURO/GBP/CHF/USD na koncie, itp. W CH odrazu do widzenia....nie ma
    nawet mowy na sam paszport polski, bo już mają mnie na liście, a UBS za duzo stracił
    z amerykańcami.

    W UK nie chcieli prowadzic konta (HSBC), bo raportowanie, itp by im nie kalkulowalo
    sie i trzeba bylo wyniesc sie do CITI UK, gdzie akurat przez męki przeszlo, ale
    akurat łatwo teraz jest. Żaden inny bank nie chciał otworzyć konta z paszportem
    amerykańskim.

    W Polsce MBANK przy byle czym w systemie internetowym pyta o FATCA i jak zaznaczam,
    ze TAK, to odrazu mam dzwonic na mLinie i tam kompletnie nie wiedza nic i kaza
    czekac.....blokada wszystkiego.

    W PKO/Inteligo jak chce dodac nr komorkowy USA, to juz wogole lipa i chca dokumenty
    amerykanskie.

    NestBank zamknął konto jak nie dałem im rozliczeń podatkowych z USA/PL.

    Alior zablokował konto i chciał, abym do oddziału przyszedł i tam mieli mi dać listę
    dokumentów do dostarczenia, jako, że było 0zł na koncie, to odpowiedziałem, że nie
    mam czasu i niech zamkną konto - odmowili, założyli blokadę i mam udać się do
    oddziału.

    Czort mnie kazał prawde zaznaczać....a adres korespondencyjny w USA to już NIGDZIE
    nie chcieli zrobic w PL. Odrazu ta FATCA włącza problemy.

    Ja bym teraz skłamał, ale jak mają gdziez z PESELEM powiązane, to nie chce ryzykować.

  • 12. Data: 2017-11-27 13:31:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    de1.news.atman.pl...
    >Juz chyba bylo. Deklaracja niebycia rezydentem podatkowym USA.
    >Coz za kretynizm. Moze od razu zlozyc deklaracje ze nie jest sie
    >rezydentem Burkina Faso, Burundi, Wysp Dziewiczych, i prawie 200
    >innych
    >krajow?

    A tak swoja ... umowa dziala w obie strony, czy Amerykanin w swoim
    banku deklaruje, ze nie jest osoba polską, niemiecką, francuską,
    włoską, belgijską, ... i z kim tam jeszcze umowe podpisali ?

    J.

  • 13. Data: 2017-11-27 20:10:41
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2017-11-24 o 03:12, T...@s...in.the.world pisze:
> [...]
    > A tak powaznie - czy to jest zgodne z prawem? Tzn. czy ten przepis jest
    > na pewno zgodny z polskim prawem? Ktos to w ogole zaskarzal?

    IMO jesli nie ma symetrii, a zapewne nie ma, raczej nie sądze by New
    Hampshire, gdzie nie ma obowiązkowego OC i badań technicznych pojazdów,
    ludzie dali sie zmuszać do pisania osiwadczen ze nie mają z Polską nic
    wspólnego, to jest to do uwalenia w TK. Tyle, ze TK nie ma.

    --
    @foe_pl

  • 14. Data: 2017-11-27 20:13:03
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2017-11-27 o 13:31, J.F. pisze:
> [...]
    > deklaruje, ze nie jest osoba polską, niemiecką, francuską, włoską,
    > belgijską, ... i z kim tam jeszcze umowe podpisali ?

    to jest podobna filozofia jak ACTA, tam też nie bylo symetrii, USA
    zalożyło z góry, ze w USA nikt np. polskiej muzy piracić nie będzie ;)

    --
    @foe_pl

  • 15. Data: 2017-11-28 12:39:09
    Od: t...@p...pl

    > Może dla 99,99% jest to tylko upierdliwe,

    nie wiem jak dla kogo, ale dla mnie to w ogóle nie jest upierdliwe.
    zakładam konto to mam jedno pole więcej do zaptaszkowania i tyle.

    jeden ptaszek w te czy we wte, to (biorąc pod uwagę np. wszystkie idiotyzmy
    związane z przetwarzaniem danych i rzekomo dobrowolną zgodą na przetwarzanie)
    nie jest powód aby marudzić.

    mogę narzekać na to, co rzeczywiście utrudnia życie, ale na FATCA nie narzekam

  • 16. Data: 2017-11-29 01:03:48
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/26/2017 11:15 PM, k...@g...com wrote:

    > W Polsce MBANK

    A w ING chyba wszyscy wiedzą jak to zrobic i robią od ręki.

  • 17. Data: 2017-11-29 04:09:58
    Od: k...@g...com

    On Monday, November 27, 2017 at 7:31:23 AM UTC-5, J.F. wrote:
> [...]
    > banku deklaruje, ze nie jest osoba polską, niemiecką, francuską,
    > włoską, belgijską, ... i z kim tam jeszcze umowe podpisali ?

    Pytają czy jesteś rezyntem podatkowym gdzies poza USA lub czy masz obowiazek
    skladania zeznan podatkowych i jak zaznaczysz, ze tak, to pytaja w jakich krajach.

  • 18. Data: 2017-11-29 09:55:39
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    >Użytkownik "Dawid Rutkowski" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    roups.com...
    >Jedna sprawa, czy to jest legalne, a inna, czy nie jest kretyńskie.
    >Kretyńskie jest i zawracanie d4 tym oświadczeniem jest bez sensu, bo bank i
    >tak ma obowiązek sprawdzić samemu i jeśli >ma podejrzenia, to zakapować.
    >Może chcieli mocniejszy bicz na łobuzów ukręcić, by jeszcze im za ew.
    >złożenie fałszywego oświadczenia dowalić ? ;>
    >Zaś co do skutków podatkowych w USA - banki nie mają obowiązku czegokolwiek
    >w tym temacie wyjaśniać i widziałem w >bankowych tekstach około-FATCA-owych
    >odsyłanie do doradców podatkowych.

    Kretyńskie to są pytanie przy ubieganiu się o wizę do USA typu : czy
    zamierzasz zajmować się prostytucją? czy zamierzasz prać brudne pieniądze?
    czy uczestniczysz w handlu ludzmi? czy zamierzasz zajmować się szpiegostwem?
    czy jesteś członkiem organizacji terrorystycznej? czy wspierasz finansowo
    terrorystów? czy uczestniczyłeś w ludobójstwie? czy rekrutowałeś
    dzieci-żołnierzy? czy jesteś zabójcą? czy zajmowałeś się przymusowym
    pobieraniem czyichś organów do przeszczepu?
    I jak tu odpowiadać zgodnie z prawdą? :P

    Pzdr

  • 19. Data: 2017-11-29 10:07:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "miumiu" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >czy zajmowałeś się przymusowym pobieraniem czyichś organów do
    >przeszczepu?
    >I jak tu odpowiadać zgodnie z prawdą? :P

    Ale dzieki temu, jak wyrzucaja obywatela, to nie dlatego ze im sie nie
    podoba, tylko dlatego, ze sklamal w formularzu wizowym.

    Aczkolwiek ... no nie zamierzalam sie zajmowac prostutycja, ale w tym
    kraju nie ma pracy dla ludzi z moim wyksztalceniem :-)

    J.

  • 20. Data: 2017-11-29 10:18:36
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 29 listopada 2017 09:55:46 UTC+1 użytkownik miumiu napisał:
    > I jak tu odpowiadać zgodnie z prawdą? :P
    Hmm, kto wie, może, wbrew pierwszemu wrażeniu, odpowiedź "tak" na niektóre z tych
    pytań plusuje u Jankesów, zamiast minusować?
    Przecież to oni choćby mają największy wywiad na świecie, a tam nie są potrzebne
    grzeczne dzieci, prowadzą też najwięcej wojen, więc potrzebują specjalistów z
    doświadczeniem... ;>
    A to serio tak jest?
    Takie kwestionariusze zawsze są fajne, np. jest taki dla krwiodawców, w którym jest
    np. sporo pytań o dawną przeszłość - i choć przychodzisz kolejny raz, musisz na nie
    odpowiadać.
    Ale najfajniejsze jest to, że jak jedziesz po kolei "nie" na pytania o różne choroby,
    to nagle jest pytanie "czy przeczytałeś i zrozumiałeś informację o chorobach
    zakaźnych?" - i to jest takie sprawdzenie, czy się te pytania w ogóle czyta.