    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Sun, 26 Nov 2017 21:15:17 -0800 (PST)
    Subject: Re: deklaracja FATCA
    From: k...@g...com

    Może dla 99,99% jest to tylko upierdliwe, ale dla tego 0,01% jak ja z paszportem USA
    i PL to już jest bardzo upierdliwe i przeszkadza bardzo. Nie oszukuje IRS czy US.

    Akurat pracuje dużo pomiędzy USA, UK, PL i CH, w każdym kraju konta i niestety same
    problemy.

    W PL, UK czy CH pozamykali konta odrazu po FATCA. Dopiero jak wspomnialem, ze mam PL
    paszport tez, to moze da sie cos zrobic, ale generalnie jak bylo zaznaczone, ze
    obywatel USA tez, to odrazu nie chcieli kont prowadzic, no chyba, ze bym mial
    kilkasety tysiecy EURO/GBP/CHF/USD na koncie, itp. W CH odrazu do widzenia....nie ma
    nawet mowy na sam paszport polski, bo już mają mnie na liście, a UBS za duzo stracił
    z amerykańcami.

    W UK nie chcieli prowadzic konta (HSBC), bo raportowanie, itp by im nie kalkulowalo
    sie i trzeba bylo wyniesc sie do CITI UK, gdzie akurat przez męki przeszlo, ale
    akurat łatwo teraz jest. Żaden inny bank nie chciał otworzyć konta z paszportem
    amerykańskim.

    W Polsce MBANK przy byle czym w systemie internetowym pyta o FATCA i jak zaznaczam,
    ze TAK, to odrazu mam dzwonic na mLinie i tam kompletnie nie wiedza nic i kaza
    czekac.....blokada wszystkiego.

    W PKO/Inteligo jak chce dodac nr komorkowy USA, to juz wogole lipa i chca dokumenty
    amerykanskie.

    NestBank zamknął konto jak nie dałem im rozliczeń podatkowych z USA/PL.

    Alior zablokował konto i chciał, abym do oddziału przyszedł i tam mieli mi dać listę
    dokumentów do dostarczenia, jako, że było 0zł na koncie, to odpowiedziałem, że nie
    mam czasu i niech zamkną konto - odmowili, założyli blokadę i mam udać się do
    oddziału.

    Czort mnie kazał prawde zaznaczać....a adres korespondencyjny w USA to już NIGDZIE
    nie chcieli zrobic w PL. Odrazu ta FATCA włącza problemy.

    Ja bym teraz skłamał, ale jak mają gdziez z PESELEM powiązane, to nie chce ryzykować.