  • 11. Data: 2019-06-03 12:45:55
    Temat: Re: darmowe konto firmowe - gdzie
    Od: "n...@p...pl" <n...@p...pl>

    > Nie wiem jak w żubrze i mB ale inteligo
    > nie otwiera i nie prowadzi dla osób prawnych.
    > Tylko osoby fizyczne, spółki osobowe itp

    dla spółek osobowych też nie prowadzi
    prowadzi dla spółek cywilnych

  • 12. Data: 2019-06-03 12:49:53
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 3 czerwca 2019 12:45:58 UTC+2 użytkownik n...@p...pl
    napisał:

    > dla spółek osobowych też nie prowadzi
    > prowadzi dla spółek cywilnych

    Spółka cywilna to nawet nie jest spółka, tylko umowa. Więc zapewne konto zakładają
    wspólnicy na współwłasność. Pytanie, ile maksymalnie może być takich wspólników -
    OIDP to inteligo pozwala na współwłasność max. 3 osób, rekord, jak znam, to citi - 4
    (choć przy tym niepotrzebnie wyróżniają jakiegoś "pierwszego współwłaściciela" - taki
    prymas ;)

  • 13. Data: 2019-06-03 13:49:32
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-06-03 o 12:45, n...@p...pl pisze:

    > dla spółek osobowych też nie prowadzi
    > prowadzi dla spółek cywilnych

    Zapomniałem, że od wielu lat już osobowe to nie są cywilne.
    Na stronach napisali tak:
    Konto firmowe Inteligo możesz założyć, jeśli: jesteś osobą fizyczną
    samodzielnie prowadzącą działalność gospodarczą,
    -prowadzisz działalność gospodarczą jako osoba wykonująca wolny zawód
    (np. lekarz, prawnik)
    -jesteś prywatnym przedsiębiorcą prowadzącym działalność w formie spółki
    cywilnej.

    Dla stowarzyszenia będzie konto takie jak dla osoby prawnej - i rzadko
    kiedy to będzie darmowe, choć moga być jakieś wyjątki dla niebiznesowych
    tworów.
    Ale to musiałbyś praktycznie w każdym banku regulaminy i cenniki
    sprawdzac, bo
    się tym tak za bardzo nie chwalą.

  • 14. Data: 2019-06-03 15:07:23
    Od: ń <...@...n>

    Tak nieco obok banków:
    Czy osoba wykonująca wolny zawód (np. lekarz, prawnik) musi być zarejestrowana w
    CEDiG?

    -----

  • 15. Data: 2019-06-03 15:56:34
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 3 czerwca 2019 15:07:27 UTC+2 użytkownik ń napisał:

    > Tak nieco obok banków:
    > Czy osoba wykonująca wolny zawód (np. lekarz, prawnik) musi być zarejestrowana w
    CEDiG?

    Niby lekarz albo prawnik na etacie?

  • 16. Data: 2019-06-03 20:35:01
    Od: "n...@p...pl" <n...@p...pl>

> [...]
    > tworów. Ale to musiałbyś praktycznie w każdym banku regulaminy i cenniki
    > sprawdzac, bo się tym tak za bardzo nie chwalą.

    i właśnie dlatego napisałem na tę grupę, aby nie wymyślać koła 2gi raz

    liczę na to że jest tutaj ktoś kto szukał darmowego konta dla swojego
    stowarzyszenia i znalazł je - i pochwali się w jakim banku

    jeśli takich osób byłoby np. 4 i wskazałyby 4 banki, to porównałbym
    sobie te 4 banki zamiast wszystkich ponad dwudziestu

  • 17. Data: 2019-06-04 11:21:29
    Od: ń <...@...n>

    No nie na etacie, "wolny zawód" - czy dla wykonywania "wolnego zawodu" konieczne jest
    zgłoszenie działalności do CEDiG?

    -----

  • 18. Data: 2019-06-04 11:26:07
    Od: ń <...@...n>

    Ciężko jest, spróbuj w dawnym KB24 (nie pamiętam kto go przejął) i PeKaO SA (to się
    mogło zmieniać w czasie).
    Tak generalnie to może być różnica, czy stowarzyszenie zwykłe czy rejestrowe i czy
    wykonujące działalność gospodarczą (jako
    przedsiębiorca w KRS).

  • 19. Data: 2019-06-04 22:26:58
    Od: "n...@p...pl" <n...@p...pl>

> [...]
    > Tak generalnie to może być różnica, czy stowarzyszenie zwykłe czy rejestrowe i czy
    wykonujące działalność gospodarczą (jako

    stowarzyszenie rejestrowe bez działalności gospodarczej ale z tzw. działalnością
    odpłatną pożytku publicznego

  • 20. Data: 2019-06-05 12:17:48
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 4 czerwca 2019 22:27:00 UTC+2 użytkownik n...@p...pl napisał:
    czy wykonujące działalność gospodarczą (jako

    > stowarzyszenie rejestrowe bez działalności gospodarczej ale z tzw. działalnością
    odpłatną pożytku publicznego

    Jeszcze mi takie cudo w oko w idei wpadło:
    "Konto IDEALNA FIRMA to konto firmowe przygotowane z myślą o spółdzielniach,
    wspólnotach mieszkaniowych, stowarzyszeniach, związkach zawodowych, spółkach,
    przedsiębiorstwach państwowych oraz instytucjach samorządowych, tj. osób prawnych,
    jednostek organizacyjnych niemających osobowości prawnej, którym ustawa przyznaje
    zdolność prawną, lub wspólnikach spółki cywilnej."
    Bezpłatne przy wpływie 1000zł/mc lub saldzie 1500zł.
    Ale czy cokolwiek zakładanego w idei ma jakąś przyszłość?