  • 51. Data: 2023-02-14 16:29:52
    Temat: Re: dane
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Były zielone i różowe.

    Ja pamiętam białe, żółte, zielone, niebieskie, różowe, czerwone, czarne.
    Łańcuch robiło się składając dwa kolory w zygzak. Przy rozciągnięciu
    skręcał się spiralnie.
    A gwiazdki (jak te):
    https://miastodzieci.pl/zabawy/gwiazdki-z-papieru-na
    -choinke/
    robi się z 4 pasków więc można było użyć 4 kolorów taśmy.
    Dziurki trochę przeszkadzały tam, gdzie zagięcie miało być równomierne
    bo taśma się inaczej zginała zależnie od kodu.

    > Ale ta taśma nie była szersza niż pól cala?

    Były dwie szerokości (5 dziurek i 8 dziurek). Dla mnie typowe były te
    węższe. One mogły chyba mieć około pół cala.
    P.G.

  • 52. Data: 2023-02-14 16:42:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 10 Feb 2023 23:57:58 +0100, Piotr Gałka wrote:

    > Pamiętasz tak dokładnie?
    > Mi to się mieszają w pamięci informacje pewne z niepewnymi.
    >
    > Pewne: pierwszy 'nasz' PC sprowadzaliśmy (z bratem) w systemie, że ktoś
    > musiał przywieźć i podarować komuś innemu, aby ten mógł go nam sprzedać.

    Kupowaliscie "na firme" ? A rok ?

    > Niepewne: o co właściwie biegało z tymi darowiznami.

    Moze chodzilo o jakies cło?
    Dla siebie nie trzeba, podarowac mozna, a jak na handel, to trzeba
    zaplacic?

    > Pewne: ten komputer był bez HDD, miał 640k RAMu, kartę (chyba coś z
    > multi w nazwie) przełączaną między Herculesem a CGA.

    Wydaje mi sie dosc dziwaczne.

    Byla karta HEGA, Hercules i EGA, ale to pozniej i rzadkosc.

    J.

  • 53. Data: 2023-02-14 17:08:39
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2023-02-14 o 16:42, J.F pisze:

    > Kupowaliscie "na firme" ? A rok ?

    Na firmę. Najprawdopodobniej 1989.

    > Wydaje mi sie dosc dziwaczne.
    >
    > Byla karta HEGA, Hercules i EGA, ale to pozniej i rzadkosc.

    Tu:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Hercules_Graphics_Card

    piszą, że karta Hercules wyprodukowana w 1984 była zgodna z CGA.
    Kupowaliśmy komputer po taniości. Wykluczało to raczej najnowsze karty
    graficzne więc może to była ta.
    P.G.

  • 54. Data: 2023-02-15 02:27:44
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 14 lut 2023 o 16:29, Piotr Gałka pisze:

    > Dziurki trochę przeszkadzały tam, gdzie zagięcie miało być równomierne
    > bo taśma się inaczej zginała zależnie od kodu.

    Trzeba brać czyste...

    > Były dwie szerokości (5 dziurek i 8 dziurek). Dla mnie typowe były te
    > węższe. One mogły chyba mieć około pół cala.

    Już nie pamiętam szerokości...

    https://youtu.be/bh8evylFyVQ

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..c

  • 55. Data: 2023-02-15 21:12:41
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Piotr Gałka <p...@c...pl> writes:

    > Pewne: ten komputer był bez HDD, miał 640k RAMu, kartę (chyba coś z
    > multi w nazwie) przełączaną między Herculesem a CGA.

    ATI (= obecnie AMD) robiło podobne cuda - m.in. słynna seria Wonder.
    Niezwykle tanie to to nie było.

    Też karty z myszami, karty z dwoma wyjściami monitorowymi (CGA/HGC
    i VGA) oraz inne takie.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 56. Data: 2023-02-19 21:02:08
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 11 lut 2023 o 03:14, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Tam, gdzie używałem komputerowych -- przysługiwały wybrańcom losu.  ;)

    W mieszkaniu mam tylko szpulkę markerów. :)
    https://eneuel.ct8.pl/error/IMG_20230215_180352_1.jp

    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..c