  • 11. Data: 2010-07-20 18:46:38
    Temat: Re: (czysta teoria) KK i cashback - teoretyczny projekt oscylatora
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 20 Jul 2010 16:22:57 +0200, mvoicem <m...@g...com> wrote:

    >W OBI zwracałem kiedyś na większą kwotę na inną kartę i nie było problemu.
    >
    >Poza tym wątpię żeby przechowywali w systemie numer karty którą było
    >płacone.
    A poza tym działa "karta którą płaciłem już nie istnieje, proszę o
    zwrot na nową kartę lub gotówką" :)

    WAM

  • 12. Data: 2010-07-20 20:12:22
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 20 Jul 2010 13:11:25 +0200, Krzysztof napisał(a):

    > W regulaminie np. Aliora jest, ze jezeli transakcja w kolejnym miesiacu
    > zostanie zwrocona, to bank koryguje cashback z poprzedniego miesiaca,
    > nic nie zyskujesz.

    To już są szczegóły ale do obejścia np zwrot na kolejny cykl
    rozliczeniowy przy idealny wstrzeleniu może to być nawet niecały miesiąc.

    Xenocide

  • 13. Data: 2010-07-21 09:28:32
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    wto, 20 lip 2010 o 13:11 GMT, Krzysztof napisał(a):

    > W regulaminie np. Aliora jest, ze jezeli transakcja w kolejnym miesiacu
    > zostanie zwrocona, to bank koryguje cashback z poprzedniego miesiaca, nic
    > nie zyskujesz.

    Zwrot platnosci mozna tez otrzymac gotowkowo, wiec na karcie nic nie jest
    korygowane...

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 14. Data: 2010-07-22 07:45:52
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    mvoicem wrote:

    > Dla Citi to nie jest wpłata, tylko zwrot. Nie zdziwiłbym się jakby dla
    > innych banków było tak samo.

    Nie bardzo rozumiem, co chcesz powiedzieć: że taki zwrot nie
    zmieni salda ? ;-) Jak zmieni to jest to wpłata...

    Czy w takim przypadku zmniejszą cashback, czy nie to zależy od
    tego jak naliczają podstawę do cashbacku i tyle.

    witrak()

  • 15. Data: 2010-07-22 08:07:53
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "witrak()" <w...@h...com> napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > ? ;-) Jak zmieni to jest to wpłata...
    >
    > Czy w takim przypadku zmniejszą cashback, czy nie to zależy od tego jak

    Saldo zmieni, ale nie wlicza się ani do kwoty spłaty minimalnej ani do kwoty
    spłaty całkowitej. Wyjątkiem jest sytuacja kiedy w efekcie na karcie
    powstaje saldo zerowe lub nadpłata (choć dawniej i w takich sytuacjach Citi
    generowało błędy).

  • 16. Data: 2010-07-22 10:33:44
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    MarekZ wrote:
> [...]
    > kwoty spłaty całkowitej. Wyjątkiem jest sytuacja kiedy w efekcie na
    > karcie powstaje saldo zerowe lub nadpłata (choć dawniej i w takich

    A nie jest aby tak, że gdy cashback jest przed datą wyciągu, to po
    prostu redukuje do zera transakcję zwracaną i ona nie wchodzi do
    wyciągu ?
    Przecież to jest w istocie storno operacji obciążenia karty...

    witrak()

  • 17. Data: 2010-07-22 10:45:55
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "witrak()" <w...@h...com> napisał w wiadomości grup
> [...]

    > redukuje do zera transakcję zwracaną i ona nie wchodzi do wyciągu ?
    > Przecież to jest w istocie storno operacji obciążenia karty...

    Jak przed datą wygenerowania wyciągu zwrot się rozliczy, to się wystornuje z
    obciążeniem i w ogóle nie ma o czym debatować.

    Ciekawsza sytuacja jest w przypadku zwrotu po wygenerowaniu wyciągu i
    naliczeniu cashbacku.

    Chodzi o taką sytuację: tylko transakcje bezgotówkowe, na wyciągu spłata
    minimalna 10 zł spłata całkowita 200 zł.

    Zwrot transakcji na kwotę 40 zł z poprzedniego okresu rozliczeniowego czyli
    uznanie karty (także większość zwrotów reklamacyjnych).

    Efekt:
    Nie została wykonana spłata minimalna, a żeby skorzystać z grace periodu
    nadal należy spłacić 200 zł, a nie 160 zł (pomijam przypadki szczególne
    związane z wyzerowaniem po drodze salda zadłużenia na karcie, bo to w Citi
    jest skomplikowane - różne traktowanie różnych kategorii zwrotów - i
    sporadycznie i tak może zakończyć się reklamacją, a nie chciałbym wprowadzić
    kogoś w błąd).

  • 18. Data: 2010-07-23 19:23:17
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    MarekZ <b...@a...w.pl> dared to write:
> [...]
    >
    > Zazwyczaj każdy bank deklaruje dokonanie takiej korekty. Mechanizmem,
    > który uniezależnia od tego jest uniemożliwienie bankowi powiązania
    > transakcji zwrotu z transakcją obciążenia, a zatem w wersji twardej
    > zwrot na inną kartę, a w wersji miękkiej zwrot na tę samą kartę ale w
    > innej kwocie, np. kupujemy kartą dom i żarówkę, a zwracamy tylko dom.
    >
    > Najpóźniej w 2011 roku przestanie prawdopodobnie działać jedna ze
    > strategii typu "oscylator", która efektywnie może kosztować bank
    > znacznie więcej niż opisany sposób z cashbackiem, to wtedy ją chyba

    Nie chodzi przypadkiem o różnice kursowe między obciążeniem a reversal w przypadku
    transakcji w walucie obcej? (tzn. że obciążenie jest dokonywane po kursie sprzedaży,
    a reversal po kursie kupna waluty).

    Ani o fakt rozliczania transakcji na KK dokonywanych przez Moneybookers -
    obciążeniowych jako non-cash, a "przelewu na kartę" jako cash (przez co bank z
    automatu zwraca nigdy nie pobrane ~3%)?

    Czy co innego?

    k.

  • 19. Data: 2010-07-24 18:53:34
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Brzezi" <b...@g...com> wrote in message

    > Zwrot platnosci mozna tez otrzymac gotowkowo, wiec na karcie nic nie jest
    > korygowane...

    Taki zwrot to chyba dobra wola sprzedawcy, bo on musi wtedy zaplacic
    prowizje a nic nie zarobil.

  • 20. Data: 2010-07-24 19:30:38
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> writes:

    > Taki zwrot to chyba dobra wola sprzedawcy, bo on musi wtedy zaplacic
    > prowizje a nic nie zarobil.

    Jesli sprzedawca oferuje mozliwosc zwrotu (bez warunkow typu "ta sama
    karta"), to ew. zwrot jest jego obowiazkiem, nie dobra wola.
    --
    Krzysztof Halasa