  • 1. Data: 2010-07-20 10:00:39
    Temat: (czysta teoria) KK i cashback - teoretyczny projekt oscylatora
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Rozważania czysto teoretyczne w ramach dyskusji akademickiej i nic poza
    tym. Nie zachęcam do stosowania i ewentualne próby na własne ryzyko i
    odpowiedzialność.

    Posiadamy kartę kredytową z cashback. Wykonujemy transakcję na 1000 pln,
    najlepiej przed końcem okresu rozliczeniowego, ale tak, aby się zmieściła
    jeszcze na wyciągu. Okres rozliczony, wyciąg wygenerowany a co za tym
    idzie cashback także. Do spłacenia mamy 990 pln. Teraz rezygnujemy z
    zakupu na ten 1k pln (nie wiem bilety, jakiś sprzęt, cokolwiek) czyli
    wraca nam na konto 1k pln dokonując spłaty zadłużenia i powodując
    nadpłatę 10 pln. Kolejny okres rozliczeniowy to karencja. Czyli co drugi
    okres rozliczeniowy możemy wykonywać manewr. Dla karty debetowej z
    cashback procedura może wyglądać podobnie, ale to już zależy od specyfiki
    produktu.
    Czy popełniam gdzieś błąd w rozważaniu? Gdzieś się zagalopowałem?
    Jeżeli takie coś opisane powyżej by przeszło, to mamy projekt kolejnego
    powiedzmy oscylatora tudzież generatora ;)

    --
    xbartx

  • 2. Data: 2010-07-20 10:07:34
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 20 Jul 2010 10:00:39 +0000, xbartx napisał(a):

    > Czy popełniam gdzieś błąd w rozważaniu? Gdzieś się zagalopowałem?

    Znaczy tutaj to jest podstawowe pytanie jak działa zwrot na kartę już po
    zamknięciu okresu rozliczeniowego dla karty? Czy bank koryguje wtedy
    wyciąg tak jak powiedzmy koryguje się fakturę? A co jeśli taki zwrot
    nastąpi powiedzmy po dwóch tygodniach albo i miesiącach?

    --
    xbartx

  • 3. Data: 2010-07-20 10:14:40
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "xbartx" <b...@h...net> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > wyciąg tak jak powiedzmy koryguje się fakturę? A co jeśli taki zwrot
    > nastąpi powiedzmy po dwóch tygodniach albo i miesiącach?

    Zazwyczaj każdy bank deklaruje dokonanie takiej korekty. Mechanizmem, który
    uniezależnia od tego jest uniemożliwienie bankowi powiązania transakcji
    zwrotu z transakcją obciążenia, a zatem w wersji twardej zwrot na inną
    kartę, a w wersji miękkiej zwrot na tę samą kartę ale w innej kwocie, np.
    kupujemy kartą dom i żarówkę, a zwracamy tylko dom.

    Najpóźniej w 2011 roku przestanie prawdopodobnie działać jedna ze strategii
    typu "oscylator", która efektywnie może kosztować bank znacznie więcej niż
    opisany sposób z cashbackiem, to wtedy ją chyba tutaj opiszę. ;-)

  • 4. Data: 2010-07-20 10:15:44
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (20.07.2010 12:07), xbartx wrote:

> [...]
    > wyciąg tak jak powiedzmy koryguje się fakturę? A co jeśli taki zwrot
    > nastąpi powiedzmy po dwóch tygodniach albo i miesiącach?

    W Citi zwrot na kartę nie jest traktowany jako spłata karty. A
    przynajmniej nie był jakiś czas temu.

    Poza tym, dla 10 złotych zabawa z zakupami i zwracaniem ... a jak Ci w
    końcu ktoś nie zechce przyjąć zwrotu to co, jesteś 1000 w plecy i masz
    niepotrzebne bilety :).

    p. m.

  • 5. Data: 2010-07-20 10:24:33
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 20 Jul 2010 12:15:44 +0200, mvoicem napisał(a):

> [...]
    >
    > Poza tym, dla 10 złotych zabawa z zakupami i zwracaniem ... a jak Ci w
    > końcu ktoś nie zechce przyjąć zwrotu to co, jesteś 1000 w plecy i masz

    Napisałem na początku, że są to rozważania czysto teoretyczne, więc nie
    ma większej różnicy 1gr, 1 pln czy 100 pln chodzi o sam mechanizm.

    --
    xbartx

  • 6. Data: 2010-07-20 10:25:24
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 20 Jul 2010 12:14:40 +0200, MarekZ napisał(a):

> [...]
    > strategii typu "oscylator", która efektywnie może kosztować bank
    > znacznie więcej niż opisany sposób z cashbackiem, to wtedy ją chyba

    Jakiś autorski projekt :]

    --
    xbartx

  • 7. Data: 2010-07-20 10:34:43
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (20.07.2010 12:24), xbartx wrote:

    > Napisałem na początku, że są to rozważania czysto teoretyczne, więc nie
    > ma większej różnicy 1gr, 1 pln czy 100 pln chodzi o sam mechanizm.

    No to teoretycznie idziesz do praktikera, kupujesz kosiarkę za 2kpln,
    wracasz i zwracasz podając kartę np. inteligo do zwrotu. Za kilka dni z
    inteligo wypłacasz pieniądze, wpłacasz na miesięczną lokatę, za miesiąc
    wypłacasz i spłacasz kartę (akurat jest mniej więcej termin spłaty).

    Więc masz zysk z tego 20zł z cashbacku i jakieś 6zł z odsetek. Za mało
    żeby się opłacało robić z tego źródło jakiegokolwiek dochodu. Na szerszą
    skalę nie rozwiniesz.

    p. m.

  • 8. Data: 2010-07-20 11:07:14
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    mvoicem wrote:
> [...]

    Hm, ale jest to wpłata, więc zmniejsza zadłużenie.

> [...]
    > inteligo wypłacasz pieniądze, wpłacasz na miesięczną lokatę, za miesiąc
    > wypłacasz i spłacasz kartę (akurat jest mniej więcej termin spłaty).

    Akurat to się nie uda - zwrot powyżej pewnej kwoty powinien być
    robiony wyłącznie na kartę, którą dokonano zapłaty. Nie jestem
    pewien jaki dokładnie jest ten limit, ale 200 złotych już w nim
    się nie mieści, przynajmniej kiedyś w Castoramie tak stwierdzili...

    witrak()

  • 9. Data: 2010-07-20 11:11:25
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "xbartx" <b...@h...net> wrote in message

    > Napisałem na początku, że są to rozważania czysto teoretyczne, więc nie
    > ma większej różnicy 1gr, 1 pln czy 100 pln chodzi o sam mechanizm.

    W regulaminie np. Aliora jest, ze jezeli transakcja w kolejnym miesiacu
    zostanie zwrocona, to bank koryguje cashback z poprzedniego miesiaca, nic
    nie zyskujesz.

  • 10. Data: 2010-07-20 14:22:57
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (20.07.2010 13:07), witrak() wrote:

    > Hm, ale jest to wpłata, więc zmniejsza zadłużenie.

    Dla Citi to nie jest wpłata, tylko zwrot. Nie zdziwiłbym się jakby dla
    innych banków było tak samo.

    > Akurat to się nie uda - zwrot powyżej pewnej kwoty powinien być robiony
    > wyłącznie na kartę, którą dokonano zapłaty. Nie jestem pewien jaki
    > dokładnie jest ten limit, ale 200 złotych już w nim się nie mieści,

    W OBI zwracałem kiedyś na większą kwotę na inną kartę i nie było problemu.

    Poza tym wątpię żeby przechowywali w systemie numer karty którą było
    płacone.

    p. m.