  • 1. Data: 2010-07-19 20:13:44
    Temat: Mikropłatności przelewem
    Od: "zdumiony" <z...@j...pl>

    Gdybym zapłacił przelewem małą kwote np 1 zł np. w mBanku, to czy byłbym
    obciążony jakąś kwotą ja lub odbiorca?

  • 2. Data: 2010-07-19 21:10:24
    Temat: Re: Mikropłatności przelewem
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "zdumiony" <z...@j...pl> wrote in message
    > Gdybym zapłacił przelewem małą kwote np 1 zł np. w mBanku, to czy byłbym
    > obciążony jakąś kwotą ja lub odbiorca?

    Przelew to przelew, chyba, ze bank sam wprowadzi w systemie jakies
    ograniczenia, przez elixir spokojnie przechodza przelewy na 1zl czy 2 zl.
    Oplata za przelew jest standardowa zalezna od twojego banku (jezeli przelewy
    elixir sa darmowe to dotyczy to wszystkich przelewow niezaleznie od kwoty).

  • 3. Data: 2010-07-19 21:37:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "zdumiony" i22bma$725$...@n...onet.pl

    > Gdybym zapłacił przelewem małą kwote np 1 zł np. w mBanku, to czy byłbym obciążony
    jakąś kwotą ja lub odbiorca?

    ING kiedyś miał jakiś konkurs związany z przelewaniem. Zlecałem przelewy
    groszowe (po 01 groszu, po 02 czasami -- aby zapobiec monotonii życia, ;)
    czyli coś przemycić ,,między wierszami'') i szło bez trudu. (to znaczy
    ING -- zapychał się po kilkudziesięciu zleceniach, ale poza tym było OK)

    Przelewanie małych kwot daje zaokrągleniowe zyski w automagicznym
    przewalutowaniu, ale chyba 1 złoty to za dużo na jeden przelew. :)
    (spread pożera zyski)

    -=-

    Ogólnie -- jeśli bank (czy ktokolwiek) daje coś za free i nie wylicza wyjątków
    od tej reguły, to znaczy, że daje za free wszystko, co podbiega pod to bezpłatne
    coś, pod tę ogólna regułę/regulację. :) Można zawsze pytać na grupach (jak niedawno
    przy BZ WBK i płaceniu ich debetówką przez internet -- bezterminalowym) ale ogólnie
    to bank musi zastrzec, że coś wymyka się z ogólnych praw, nie zaś klient zgadywać,
    iż być może :) we środę jest płatne to, co ma być za darmo zawsze -- bo przecież
    we środy jest (; podwyższone promieniowanie kosmiczne. ;)

    Nie wolno dopuścić do tego, aby jakiś bank (czy ktokolwiek) argumentował:

    -- tak, przelewy są za darmo, ale nie przelewy pojedynczych złotówek;
    każdy chyba wie o tym, że takie przelewy muszą być płatne, bo
    przecież bank musi na czymś zarabiać...

    Jeśli nawet bank coś przeoczy -- to problem nie Twój, ale banku. Jeśli jakieś
    ogólne prawo obejmuje coś, co jest dla banku niekorzystne -- bank musi wyraźnie
    zawęzić poletko prawa ogólnego, nie Ty. :) Dla świętego spokoju możesz upewnić
    się co do niejasnych spraw (na przykład prawa w jakimś banku odbiegającego od
    ogólnie panujących praw wewnątrzbankowych) ale nie musisz tego robić, jeśli
    masz w garści ,,papier'' -- ,,rozmowa w cztery oczy'' to zwykle za mało. :)

    Oczywiście nie musisz też o nic pytać, gdy wydaje się Tobie, że jakieś
    wewnątrzbankowe prawo nie mieści się w stosownym prawie państwowym -- bank
    nie może swoim wewnętrznym prawem łamać prawa ogólniejszego, czyli państwowego.
    (stosownie -- bank polski (,,żyjący'' na terenie Polski) nie może łamać prawa
    polskiego czy obowiązującego w Polsce prawa międzynarodowego lub światowego)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2010-07-19 22:25:51
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent zdumiony nadaje:

    > Gdybym zapłacił przelewem małą kwote np 1 zł np. w mBanku, to czy
    > byłbym obciążony jakąś kwotą ja lub odbiorca?

    Zależy gdzie ten przelew ma iść. Jeśli wyślesz złotówkę do Japonii
    SWIFTem to zapłacisz 20 zł a odbiorca pewnie po przewalutowaniu też nie
    dostanie całej złotówki.

  • 5. Data: 2010-07-19 22:39:06
    Od: "zdumiony" <z...@j...pl>

    napisał w wiadomości news:i22gkj$71d$1@inews.gazeta.pl...
    > Ogólnie -- jeśli bank (czy ktokolwiek) daje coś za free i nie wylicza
    > wyjątków od tej reguły, to znaczy, że daje za free wszystko, co podbiega
    > pod to bezpłatne coś, pod tę ogólna regułę/regulację. :) Można zawsze

    To oznacza że SMS za 1.22 mogły by się jeszcze ostać ale tych specjalnych
    nie powinno być skoro niższe kwoty można płacić przelewem a SMS stają się
    polem do nadużyć np. nie poinformowaniem klienta ile kosztują. Poza tym
    trzeba sie dzielić kasą z pośrednikami.

  • 6. Data: 2010-07-19 23:26:55
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "zdumiony" <z...@j...pl> napisał w wiadomości
    > Gdybym zapłacił przelewem małą kwote np 1 zł np. w mBanku, to czy byłbym
    > obciążony jakąś kwotą ja lub odbiorca?

    Jeśli chodzi o przelewy krajowe w PLN to możesz sobie nawet 1 grosz
    przelewać "w te i nazad".

  • 7. Data: 2010-07-20 08:51:59
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > nie powinno być skoro niższe kwoty można płacić przelewem a SMS stają się
    > polem do nadużyć np. nie poinformowaniem klienta ile kosztują. Poza tym

    Otoz wyobraz sobie, ze nie kazdy ma konto w banku (zwlaszcza z dostepem
    przez internet), za to komorke - prawie kazdy, a ponadto:
    - nie w kazdym banku przelewy sa za darmo.
    Oprocz tego przelew idzie jeden dzien roboczy - czyli w maksymalnie
    niekorzystnych warunkach nawet i 5 dni!
    SMSem jakby troche szybciej sie rozlicza. No i SMS zapewnia jakas tam
    wzgledna anonimowosc.

    A wreszcie - argument koronny (innego nei trzeba) - skoro sa ludzie gotowi
    placic SMSami, no to dlaczego uslugodawcy, operatorzy i posrednicy nie
    mieliby ich oferowac i zarabiac?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2010-07-20 21:31:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "SDD" i23o3p$a40$...@n...onet.pl

    > A wreszcie - argument koronny (innego nei trzeba) - skoro sa ludzie gotowi
    > placic SMSami, no to dlaczego uslugodawcy, operatorzy i posrednicy nie
    > mieliby ich oferowac i zarabiac?

    Są gotowi na ściąganie muzyki na telefon za niewyobrażalnie
    duże pieniądze -- na przykład 6 złotych za ,,dzwonek''. :)
    Chcą -- niech płacą, ale niech nie proszą o dofinansowanie. :)

    Zamiast dofinansowania, mogą dostać poradę -- jak
    wgrać muzykę do telefonu i uczynić z niej dzwonek. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2010-07-20 22:23:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "zdumiony" i22k68$ta3$...@n...onet.pl

    > To oznacza że SMS za 1.22 mogły by się jeszcze ostać ale tych specjalnych

    IMO nie oznacza tego. :)

  • 10. Data: 2010-07-31 15:46:41
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 20.07.10 01:26, Marcin Wasilewski pisze:
    > Użytkownik "zdumiony" <z...@j...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Jeśli chodzi o przelewy krajowe w PLN to możesz sobie nawet 1 grosz
    > przelewać "w te i nazad".

    *) sprawdzić, czy nie citibank ;)

    --
    Pete