Finanse

Finanse - porady

1. Data: 2004-08-07 16:27:11
Temat:czek z Francji w euro do inkaso - gdzie najtaniej?
Od:"Radek" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wlasnie otrzymalem czek na bardzo mala kwote Euro (ponizej 20,00) i sie
zastanawiam jak go najtaniej zrealizowac.
Swego czasu tego typu czeki oddawalem do PEKAO SA, ktore po potraceniu
prowizji (10 pln bez wzgledu na kwote czeku) przelewalo pieniazki na
wskazany rachunek po ok. 6 tygodniach.
Jak dzis zrobic to najtaniej? Czy PEKAO SA jest nadal najlepszym
rozwiazaniem w tym konkretnym przypadku?

Radek

2. Data: 2004-08-07 20:21:00
Temat:Re: czek z Francji w euro do inkaso - gdzie najtaniej?
Od:Jacek <j...@-...devguide.net> szukaj wiadomości tego autora

Radek wrote:

> Jak dzis zrobic to najtaniej? Czy PEKAO SA jest nadal najlepszym
> rozwiazaniem w tym konkretnym przypadku?

PeKaO S.A. zapytaj, czy mozliwa jest realizacja czeku od reki,
za wyzsza oplata. Poprzyj swoja prosbe historia rachunku, na
ktory dokonywano wplat srodkow z realizowanych czekow. Moze
to pomoze, ale zalezy od konkretnej osoby.

inne bank zwykle boja sie czekow jak ognia.

jacek

3. Data: 2004-08-08 13:21:03
Od:Szczepan <x...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 7 Aug 2004 18:27:11 +0200, "Radek" <k...@i...pl>
wrote:

> [...]
>Swego czasu tego typu czeki oddawalem do PEKAO SA, ktore po potraceniu
>prowizji (10 pln bez wzgledu na kwote czeku) przelewalo pieniazki na

tu sie troche warunki zmienily, aby oddac czek do inkasa jest
potrzebne konto u nich, prowizja rowniez sie zmienila 1% (min 10zl
chyba)

>Jak dzis zrobic to najtaniej? Czy PEKAO SA jest nadal najlepszym
>rozwiazaniem w tym konkretnym przypadku?

ponoc w Slaskim pobieraja 0,25% wartosci czeku (niewiem jaka jest
minimalna wartosc prowizji ) - kolega oddawal czek niedawno i Pani
mowila zeby za 3 tyg zadzwonil.

ja ostatnio realizowalem czek w BPH (inkaso) prowizja 1% - nie
polecam, na realizacje czekalem 9 tyg.

Szczepan, S.