  • 1. Data: 2010-08-26 21:52:08
    Temat: co to za dziwo "przelew w bankomatach Citi Handlowy"?
    Od: b...@o...pl

    oglądam po raz setny TOiP Citka i natrafiłem na
    pozycję "przelew w bankomatach Citi Handlowy"

    jak to działa? dobrze sie domyślam, że trzeba
    wcześniej podefiniować sobie przelewy a potem
    wybiera sie takowy z listy?

    jestem w stanie wyobrazić sobie wpisywanie w menu
    bankomatu 26 cyfr przelewu a nawet kwoty złotych
    i groszy, przecinek też by sie jakoś znalazł, ale
    nadawca, tytuł, wydaje mi sie że bankomat to nie
    jest zbyt fajne urządzenie do wklepywania przelewu
    zwłaszcza gdy za mną rosła kolejka z kartami w dłoni

    czy ktoś kiedyś użył takowej funkcjonalności?
    i podzieli się z nami wrażeniami?

  • 2. Data: 2010-08-26 22:17:03
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    <b...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > zwłaszcza gdy za mną rosła kolejka z kartami w dłoni
    >
    > czy ktoś kiedyś użył takowej funkcjonalności?

    Dawniej takie cuda stosowal Millennium, moze i inni, ale byly to zawsze
    przelewy na zdefiniowanych odbiorcow, cos takiego jak dzisiaj zaufani
    odbiorcy w bankowosci elektronicznej, podobne cuda stosowaly i inne banki
    np. przez telefon, ale zawsze byly to przelewy zdefiniowane, gdzie do
    automatu podawalo sie nr odbiorcy i kwoty przelewu, nie slyszalem o
    dowolnych przelewach przez bankomat.

  • 3. Data: 2010-08-27 06:35:04
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 26 Sie, 23:52, b...@o...pl wrote:
> [...]
    > pozycję "przelew w bankomatach Citi Handlowy"
    >
    > jak to działa? dobrze sie domyślam, że trzeba
    > wcześniej podefiniować sobie przelewy a potem

    Przeciez to funkcjonalnosc jeszcze z handlobanku. Zdefiniowane
    przelewy sa mozliwe do wykonania w bankomacie. Ja lata temu
    korzystalem z czegos takiego w KB, wtedy KB nie mial jeszcze
    bankowosci internetowej.

    MK

  • 4. Data: 2010-08-27 09:58:12
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-08-26 23:52, b...@o...pl pisze:
> [...]
    > zwłaszcza gdy za mną rosła kolejka z kartami w dłoni
    >
    > czy ktoś kiedyś użył takowej funkcjonalności?

    Hehe w szkoplandii takie cos istnieje chyba od 20 lat z tym ze sluza
    do tego specjalne bankomaty.

    Eh Farszafka wy nigdy z tej nory nie wyleziecie.

  • 5. Data: 2010-08-27 19:02:27
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <p...@m...pl>

    On 10-08-27 00:17, Krzysztof wrote:
> [...]
    > banki np. przez telefon, ale zawsze byly to przelewy zdefiniowane, gdzie
    > do automatu podawalo sie nr odbiorcy i kwoty przelewu, nie slyszalem o

    Ano, ano. Tego rodzaju funcjonalnosc to standard na zachodzie - to czasy
    przed internetowe. Do tej pory sporo osb w ten sposob reguluje rachunki,
    co przy okazji zmniejsza obrot gotowkowy. Zamiast stac w kolejce robilo
    sie przelew w bankomacie. Ludzie raczej z tego nie korzystali - zreszta
    wygodniej to juz robic przez telefon (IVR) lub wlasnie przez internet, a
    jeszcze lepiej via bankowosc mobilna ;)

    --
    http://macierzynski.blip.pl/

  • 6. Data: 2010-08-27 19:22:27
    Od: " " <n...@g...pl>

    Krzysztof <o...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Dawniej takie cuda stosowal Millennium, moze i inni, ale byly to zawsze
    > przelewy na zdefiniowanych odbiorcow

    Napiszę więcej - to usługa z lat'90 uruchomiona jeszcze przez Bank Gdański
    ,zanim zepsuł go BIG i zanim wchłoneło to wszystko Millennium.
    Można było nawet do zdefiniowanego tytułu przelewu dodać poprzez bankomat
    cyfrowy opis. Przelewy z bankomatu to była jedna z moich ulubionych funkcji
    konta. Obok overnight'a. Tak, tak. W latach '90 Bank Gdański miał overnight'a
    dla osób fizycznych w standardzie. Były jeszcze czeki drukowane 'od ręki' w
    oddziałach, którymi mogłem płacić w nielicznych sklepach [do rozrachunku].
    Kasa schodziła z konta po tygodniu :)
    Kiedyś to były banki...

    Wątpie, żeby teraz w CitiBH wprowadzili dowolne przelewy z bankomatu. Chociaż
    może pracuje tam ktoś innowacyjny rodem z Handlobanku czy Banku Gdańskiego??
    Ale ja obstawiam powrót do przeszłości: przelewy zdefiniowane w oddziale.

    Dorzucę 1 pytanie do Użytkowników CitiBH: czy w tej usłudze bankomat drukuje
    potwierdzenie z pełnymi danymi odbiorcy i tytułem, czy tylko nazwę przelewu
    zdefiniowaną w oddziale?

  • 7. Data: 2010-08-28 15:31:56
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik <n...@g...pl>

> [...]
    > funkcji
    > konta. Obok overnight'a. Tak, tak. W latach '90 Bank Gdański miał

    milo mi, ze jeszcze ktoś to pamięta - troche sie napracowalem przy
    roznych nowych
    funkcjonalnosciach ROR-ow w Gdańskim (będąc w Softbanku)

    Jeśli chodzi o ich bankomaty to niedawno widziałem w TV testowali
    bankomat
    przyjazny dla niewidomych - Gdański miał takie bankomaty (np na Karowej)
    już ponad 10 lat temu

    Jesli chodzi o overnight - Millenium nawet na poczatku przejelo ROR-y
    z overnightem, ale szybko im udowodniłem, że źle liczą odsetki
    Ustaliłem takie saldo, że odsetek po jednej nocy było 0,00999 zł -
    system
    Millennium naliczał ZEROzł, a jak do salda dodałem 1 grosz to odsetki
    wzrastały skokowo do 0,01 zł.
    Na reklamacje z powiadomieniem GINB odpowedzieli że nad tym popracują,
    ale tak zmienili zasady, że nie dało się już tego sprawdzić.
    Myślę, że do dziś tego nie poprawili
    *** blad ***

  • 8. Data: 2010-08-28 18:54:17
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> wrote in message
    > Użytkownik <n...@g...pl>
    > Millennium naliczał ZEROzł, a jak do salda dodałem 1 grosz to odsetki
    > wzrastały skokowo do 0,01 zł.

    Bledy sa i w innych bankach, przez przypadek odkrylem, ze EB oraz Meritum
    zle zaokraglaja odsetki, jezeli koncza sie dokladnie na 5 na trzecim miejscu
    np. 2,345 dostaniemy 2,34 , natomiast przy 2,345001 dostaniemy 2,35. Cos
    stosuja 'dziwna' matematyke.