  • 1. Data: 2010-08-26 11:26:55
    Temat: Egipt jaka Karta
    Od: "onet" <g...@p...onet.pl>

    witam
    super info o kartach w Grecji
    a może kilka doświadczeń z Egiptu, do którego się wybieram
    czy karta tam ma w ogóle sens?
    eweualnie co wychodzi najlepiej
    teraz mam Visa Citi
    master raifaisen
    i eurbanku i mbanku visy do konta

    --
    pozdrawiam
    gm

  • 2. Data: 2010-08-26 11:45:05
    Temat: Re: Egipt jaka Karta
    Od: " " <a...@W...gazeta.pl>

    od kilku lat bez problemu w większych sklepach płacę debetową visą z mBanku,
    czyli najprostszym delfinkiem

  • 3. Data: 2010-08-26 13:15:23
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "onet" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > witam
    > super info o kartach w Grecji
    > a może kilka doświadczeń z Egiptu, do którego się wybieram
    > czy karta tam ma w ogóle sens?

    Dlaczego mialaby nie miec sensu?
    Bankomatow jest duzo - w kazdym hotelu jest przynajmniej jeden i na miescie
    tez jest ich dosc sporo (Hurghada, Sharm).
    Karta mozesz tez zaplacic w hipermarkecie (np. Spinney's w Hurghadzie).

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2010-08-26 17:29:26
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    On 2010-08-26 13:26, onet wrote:

    > a może kilka doświadczeń z Egiptu, do którego się wybieram
> [...]

    Bankomaty serwuja lokalna walute, ktora przydaje sie tylko do placenia
    za jakies drobiazgi, najbardziej wtedy gdy cena wynosi mniej niz kilka dolarow,
    jest raczej slabo wymienialna wiec nie ma sensu wyplacac wiecej niz potrzeba
    na biezace wydatki.

    Visa electron mbanku nie ma oplaty za wyplaty z zagranicznych bankomatow,
    wiec dobrze sie nadaje sie do czestych wyplat malych kwot.

    W przypadku konkretniejszych kwot wygodniej poslugiwac sie dolarami,
    wydaje mi sie ze w przypadku planowanych wydatkow lepiej wziac ze soba
    potrzebna ilosc dolarow kupionych po dobrym kursie w kantorze.
    W wiekszosci przypadkow to skutecznosc targowania bedzie decydowac
    o kosztach, wplyw kursu waluty badzie raczej pomijalny :)

  • 5. Data: 2010-08-26 19:24:10
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    MarcinF pisze:

> [...]
    > W wiekszosci przypadkow to skutecznosc targowania bedzie decydowac
    > o kosztach, wplyw kursu waluty badzie raczej pomijalny :)

    Jednak należy pamiętać, że dolary są lepsze od euro, bo często dla
    sprzedawców to to samo, a dla nas nie... :-)

    --
    MiCHA

  • 6. Data: 2010-08-26 19:51:31
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "MarcinF" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Bankomaty serwuja lokalna walute, ktora przydaje sie tylko do placenia
    > za jakies drobiazgi, najbardziej wtedy gdy cena wynosi mniej niz kilka
    > dolarow,

    Mozna funtami egipskimi placic np. za wycieczki fakultatywne - kupowane u
    lokalnych dilerow (nie rezydentow), pamiatki, ip..
    Generalnie ja, gdy jade do Egiptu dolarow biore tylko, by wystarczylo na
    wize wjazdowa i grubsze napiwki.

    Pozdrawiam
    SDD