  • 31. Data: 2002-01-06 19:40:14
    Temat: Re: citidirect - bezpieczenstwo
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Sun, Jan 06, 2002 at 01:53:51AM +0100, B.K. wrote:

    > Skad wziales 1/3000? Dlaczego nie 1/10.000?

    Dlatego ze citi odradza kilka kombinacji (np. wiodace zero)

    > Skad wiesz ze sie zaloguje? Moze wogole nie korzysta z CD? Nie twierdze ze
    > CD jest bezpieczne, ale... Uwazam ze jak dotad w Polsce latwiej i taniej
    > jest wjechac z 3 kumplami przebranymi za Leppera Millera i Buzka do banku
    > podziurawic obsluge i sie rozplynac niz zainwestowac w komputer i siedziec w
    > najgorszym przypadku n lat zeby zgadnac pin lub dopasowac do zadanego pinu

    Jesli uwazasz ze bedzie to robil 'by hand' to faktycznie jest to
    bardzo bezpieczne srodowisko. Dodalbym jeszcze rezygnacje z dlugich
    128 bitowych kluczy, bo przeciez tez reczne lamanie takiego
    zabepieczenia trwa dlugo.

    > nr karty kredytowej. W swoich wyliczeniach nie wziales pod uwage ze mozna
    > pin zmienic. Moze zajmiesz sie wyliczeniem takiego prawdopodobienstwa
    > zgadniecia? ;-))

    Jak czesto zmieniasz pin na karcie?

    --

    --w

  • 32. Data: 2002-01-06 23:32:02
    Od: "B.K." <b...@b...gnet666.pl>

    "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> wrote in message
> [...]
    > bardzo bezpieczne srodowisko. Dodalbym jeszcze rezygnacje z dlugich
    > 128 bitowych kluczy, bo przeciez tez reczne lamanie takiego

    Czy nie zauwazasz ze zgadywanie PIN to przy podanym algorytmie naprawde
    wszystko jedno czy by hand czy nie? Co do zgadywania numeru karty...
    Policzyles prawdopodobienstwo?

    > Jak czesto zmieniasz pin na karcie?

    Na Citi? Czesto...

    B.K.
    remove 666 from my address - usun 666 z mojego adresu

  • 33. Data: 2002-01-07 22:06:07
    Od: p...@9...acn.waw.pl (Marcin Piotrkiewicz)

    In article <m...@d...pm.waw.pl>, Krzysztof Halasa wrote:

    >A to jest w Polsce jakis inny Citi?
    >Nie wiem, pytam.

    Były dwie usługi o tej samej nazwie 'CitiDirect', jedna przeznaczona była dla
    klientów indywidualnych, druga dla firm. Poza nazwą i tym, że były związane
    z Internetem nie miały (AFAIR) ze sobą wiele wspólnego. Ta dla klientów
    indywidualnych została przemianowana na 'Citibank Online'.

    Pieta.

  • 34. Data: 2002-01-08 01:04:51
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    > Były dwie usługi o tej samej nazwie 'CitiDirect', jedna przeznaczona była
    > dla
    > klientów indywidualnych, druga dla firm.

    Wiem, ale mialem na mysli dokladnie "Citi" - to z "parcuje w Citi".
    No i czas rowniez dosc terazniejszy.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 35. Data: 2002-01-08 17:48:57
    Od: p...@9...acn.waw.pl (Marcin Piotrkiewicz)

    >Wiem, ale mialem na mysli dokladnie "Citi" - to z "parcuje w Citi".
    >No i czas rowniez dosc terazniejszy.

    To, że firma nazywa się Bank Handlowy w Warszawie member of Citigroup,
    nie oznacza, że wszyscy pracownicy musza mówić, że pracują w BH :)
    Szczególnie jeśli przypadkiem wcześniej pracowali w firmie o nazwie
    Citibank Poland.

    Pieta.

    PS: Nie wiem czy tak jest w przypadku autora informacji o tokenanch :)

  • 36. Data: 2002-01-08 22:26:52
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    p...@9...acn.waw.pl (Marcin Piotrkiewicz) writes:

    > To, że firma nazywa się Bank Handlowy w Warszawie member of Citigroup,
    > nie oznacza, że wszyscy pracownicy musza mówić, że pracują w BH :)

    Oczywiscie, moga np. mowic ze pracuja w Procter&Gamble albo w teatrze.
    Mi to nie przeszkadza.
    Tylko niech nie pisza, ze P&G albo teatr daje tokeny do kont bankowych.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 37. Data: 2002-01-10 15:11:25
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Mon, Jan 07, 2002 at 12:32:02AM +0100, B.K. wrote:

    > Czy nie zauwazasz ze zgadywanie PIN to przy podanym algorytmie naprawde
    > wszystko jedno czy by hand czy nie? Co do zgadywania numeru karty...
    > Policzyles prawdopodobienstwo?

    Nie, nigdy nie lubilem go liczyc.

    Poza tym - poniewaz ludzie zakladaja sobie piny nie na podstawie
    praw*stwa ale 'bo tak im wygodniej zapamietac' to spokojnie mozna
    przyjac pare zalozec co dramatycznie upraszcza procedure testowania.

    > Na Citi? Czesto...

    A ja po prostu nie mam. Bo niby po co mi pin?

    --

    --w

  • 38. Data: 2002-01-10 17:56:52
    Od: "deepblue" <d...@s...pl>

    "Krzysztof Halasa" <k...@d...pm.waw.pl> wrote in message

    > Oczywiscie, moga np. mowic ze pracuja w Procter&Gamble albo w teatrze.
    > Mi to nie przeszkadza.
    > Tylko niech nie pisza, ze P&G albo teatr daje tokeny do kont bankowych.
    > --

    chyba czytac nie umiesz :)) cyt.:"citi nie daje tokenów..." wiec jest
    opcja w ktorej daje tokeny...
    a nie bylo mowy kiedy i gdzie.....widze ze tu sami madraliscy...:)) wiec nie
    chce mi sie juz pisac...
    ale jak nie wiecie....to nie mowcie takich glupot...narazie

  • 39. Data: 2002-01-12 16:51:43
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "deepblue" <d...@s...pl> writes:

    > chyba czytac nie umiesz :)) cyt.:"citi nie daje tokenów..." wiec jest
    > opcja w ktorej daje tokeny...

    No wlasnie, a takiej opcji nie ma, wiec z tym czytaniem to raczej cos
    pomyliles.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 40. Data: 2002-01-13 23:24:08
    Od: "deepblue" <d...@s...pl>

    > No wlasnie, a takiej opcji nie ma, wiec z tym czytaniem to raczej cos
    > pomyliles.
    > --

    Idz najlepiej do banku i sie zapytaj....uslysysz napewno to co tu pislem

    pozdrowionka