  • 1. Data: 2002-01-02 19:37:34
    Temat: nowe podatki
    Od: "RZ" <r...@h...pl>

    ********************
    Od 1 stycznia 2002 r. do końca 2003 r. obciążono podatkiem kwoty stanowiące
    obrót kapitałowy z zagranicą w rozumieniu przepisów prawa dewizowego
    przekazywane za granicę przez osoby fizyczne. Obciążenie to nie dotyczy kwot
    wywożonych za granicę w ramach ruchu turystycznego,
    ********************

    Szanowni dyskutanci , czy ten nowy pomysl dotyczy zakupow
    przez Internet ?

    pozdrowienia dla wszystkich

    Rysiek

  • 2. Data: 2002-01-02 20:14:31
    Temat: Re: nowe podatki
    Od: "RZ" <r...@h...pl>

    Bardzo przepraszam , ze NTG , pomylilem sie.

    pzdr
    Rysiek

  • 3. Data: 2002-01-02 20:30:50
    Od: "blad" <b...@i...net.pl>

    Użytkownik "RZ"
    > Bardzo przepraszam , ze NTG , pomylilem sie.

    pomyliles sie piszac odpowiedz przed pytaniem ;-))
    ten temat juz tu dyskutowalismy i wyszlo nam, ze kazda wyplata gotowka z
    bankomatu za granica powinna byc opodatkowana, ale jak to zrobia
    technicznie, i czy jednak zrobia to nie wiadomo.
    Natomiast zakupy w internecie powinny byc na logike opodatkowane - przeciez
    mozesz je zrobic nie tylko w internecie ale np z katalogu wysylkowego a
    placic mozesz karta lub przelewem - skoro przelew ma byc opodatkowany to
    platnosc karta na logike rowniez, a wiec zakupy przez internet rowniez.
    *** blad ***

  • 4. Data: 2002-01-02 20:37:39
    Od: "RZ" <r...@h...pl>

    Użytkownik "blad" <b...@i...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > placic mozesz karta lub przelewem - skoro przelew ma byc opodatkowany to
    > platnosc karta na logike rowniez, a wiec zakupy przez internet rowniez.

    Piszac ze "pomylilem sie" dlatego ze przypomnialem sobie o grupie
    pl.soc.podatki
    z ktorej to grupy otrzymalem odpowiedz ze to o co pytalem nie jest
    opodatkowane.

    pzdr

    Rysiek

  • 5. Data: 2002-01-02 20:39:47
    Od: "Kamil Gawrylak" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > placic mozesz karta lub przelewem - skoro przelew ma byc opodatkowany to
    > platnosc karta na logike rowniez, a wiec zakupy przez internet rowniez.
    platnosci za zakupione towary to jest raczej obrot biezacy, a to chyba nie
    podlega opodatkowaniu.
    kg

  • 6. Data: 2002-01-02 21:26:31
    Od: "Cezary Farynowski" <c...@i...pl>

    > platnosci za zakupione towary to jest raczej obrot biezacy, a to
    chyba nie
    > podlega opodatkowaniu.
    > kg

    Na pewno nie jest to obrót kapitałowy.
    Nie jest więc opodatkowany. Nałożenie 2% podatku na cały obrót
    dewizowy to było dopiero coś. Ale poczekajmy :-))

    CEZ

  • 7. Data: 2002-01-03 21:16:44
    Od: j...@f...onet.pl (J.F.)

    On Wed, 2 Jan 2002 21:30:50 +0100, blad wrote:
    >ten temat juz tu dyskutowalismy i wyszlo nam, ze kazda wyplata gotowka z
    >bankomatu za granica powinna byc opodatkowana, ale jak to zrobia
    >technicznie, i czy jednak zrobia to nie wiadomo.

    Dlaczego wyplata gotowkowa ? Kazda transakcja zagraniczna :-)
    Oraz wywoz waluty/jej zakup w krajowym kantorze.

> [...]
    >placic mozesz karta lub przelewem - skoro przelew ma byc opodatkowany to
    >platnosc karta na logike rowniez, a wiec zakupy przez internet rowniez.

    Zakupy zagraniczne w zasadzie jak najbardziej sa opodatkowane - z
    chwila przekroczenia granicy urzad celny powinien VAT doliczyc.

    W praktyce rzadko kiedy dolicza, czesc jest oficjalnie z cla i VAT
    zwolnione ..

    J.

  • 8. Data: 2002-01-04 09:49:09
    Od: m...@a...net.pl

    >Dlaczego wyplata gotowkowa ? Kazda transakcja zagraniczna :-)

    Nie kazda. Nie dotyczy ruchu turystycznego.
    Jak jestez za granica prywatnie, na nartach, to wyplata z bankomatu
    nie powinna byc opodatkowana. Jak jestes sluzbowo, na delegacji,
    to wyplata ta sama karta z tego samego bankomatu powinna byc
    opodatkowana.
    Jak to sobie ustawodawca wyobraza to nie mam pojecia...
    :-)

    Michal.