  • 1. Data: 2002-01-02 18:52:15
    Temat: Re: PeKaO SA - złodziejski bank
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On 29 Dec 2001 00:23:53 +0100, Krzysztof Halasa
    <k...@d...pm.waw.pl> wrote:

    >Roznice, jak dla mnie, miedzy ta KK i karta charge sa takie:
    >- dluzszy czas splaty

    Nie zawsze potrzebny, a po co płacić (KK jest droższa i ma cięższe
    warunki)

    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 2. Data: 2002-01-03 09:01:56
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Tristan Alder <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie zawsze potrzebny, a po co płacić (KK jest droższa i ma cięższe
    > warunki)

    Jak podałem wcześniej, jest tańsza i ma lżejsze warunki.
    Tańsza, bo 1% od transakcji to duzo więcej niż opłata roczna, a warunki
    lżejsze bo:
    - dłuższy grace period
    - możliwość spłącania tylko części kredytu
    - brak wymagania posiadania konta w tym samym banku

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 3. Data: 2002-01-03 09:34:19
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On 3 Jan 2002 09:01:56 GMT, Adam Płaszczyca <_...@i...pl> wrote:

    >Jak podałem wcześniej, jest tańsza i ma lżejsze warunki.
    >Tańsza, bo 1% od transakcji to duzo więcej niż opłata roczna,

    Zależy od wysokości transakcji. Jak ktoś wspomniał, za Twoje 90zł to
    wychodzi z mojego 1% transakcji za 9000 miesięcznie. Niech będzie, że
    ja płacę nawet 50zł za kartę to i tak prowizje wychodzą na 4000...
    Cóż, może Ty obracasz taką kasą, ale moje zakupy to się w setkach, a
    nie tysiącach mierzą!

    >a warunki
    >lżejsze bo:
    >- dłuższy grace period

    Jak wspomniałem, niewiele dłuższy, a i nie zawsze potrzebny.

    >- możliwość spłącania tylko części kredytu

    A to inna bajka... Ale ja mam dodatkowo debet na koncie, więc ten
    debet mogę sobie spłacać też partiami...

    >- brak wymagania posiadania konta w tym samym banku

    Średnio istotne...

    Zapomniałeś natomiast napisać o wymaganiach, jakie trzeba spełnić,
    żeby dostać taką kartę.

  • 4. Data: 2002-01-03 09:43:18
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, Jan 03, 2002 at 10:34:19AM +0100, Tristan Alder wrote:

> [...]
    > ja płacę nawet 50zł za kartę to i tak prowizje wychodzą na 4000...
    > Cóż, może Ty obracasz taką kasą, ale moje zakupy to się w setkach, a

    90zl rocznie to jest odpowiednik prowizji 1% od 9kzl. rocznie. Czyli
    750zl miesiecznie. Moje rachunki nigdy z karty nie byly nizsze niz 1kzl.

    --

    --w

  • 5. Data: 2002-01-03 12:09:45
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

> [...]

    > ja płacę nawet 50zł za kartę to i tak prowizje wychodzą na 4000...
    > Cóż, może Ty obracasz taką kasą, ale moje zakupy to się w setkach, a

    Policz nieco lepiej. 90 zł rocznie pokrywasz, kiedy dokonujesz
    transakcji na 9000 zł. To dahe całe 750 złotych miesięcznie.

    > Jak wspomniałem, niewiele dłuższy, a i nie zawsze potrzebny.
    Jak nie wspomniałeś, jednak jest i to własnie jeden z punktów za 'lżej'.

    > A to inna bajka... Ale ja mam dodatkowo debet na koncie, więc ten
    > debet mogę sobie spłacać też partiami...
    A ja mam i to, i to.

    > Średnio istotne...
    Ale dalej jest.

    > Zapomniałeś natomiast napisać o wymaganiach, jakie trzeba spełnić,
    > żeby dostać taką kartę.

    Mieć 1800 brutto....

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 6. Data: 2002-01-03 15:29:59
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek) writes:

    > 90zl rocznie to jest odpowiednik prowizji 1% od 9kzl. rocznie. Czyli
    > 750zl miesiecznie. Moje rachunki nigdy z karty nie byly nizsze niz 1kzl.

    I to zakladajac tylko 10% oprocentowania depozytow. Bo jesli ktos
    potrzebuje krotkoterminowego kredytu, to one sa nieco drozsze, wiec
    karta K sie jeszcze bardziej oplaca.

    Jakby charge byly bez prowizji od zakupow - to, powiedzmy, bylyby
    mniej-wiecej podobne do KK.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 7. Data: 2002-01-03 20:10:19
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@p...com>

    "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl>
    > Mieć 1800 brutto....

    I umowę o pracę na czas nieokreślony?

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 8. Data: 2002-01-03 21:18:33
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Tomasz Waszczynski <w...@p...com> wrote:

    > I umowę o pracę na czas nieokreślony?

    Niekoniecznie.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 9. Data: 2002-01-03 21:27:37
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On 3 Jan 2002 12:09:45 GMT, Adam Płaszczyca <_...@i...pl> wrote:

    >Policz nieco lepiej. 90 zł rocznie pokrywasz, kiedy dokonujesz
    >transakcji na 9000 zł. To dahe całe 750 złotych miesięcznie.

    Pomylił mi się rok z miesiącem, ale nadal nie wychodzę do tyłu, bo nie
    przekraczam 750zł na Mastercardzie... Zwłaszcza, że jak mówiłem, od
    płacenia jest Maestro a Mastercard od transakcji internetowych,
    awaryjnych oraz przy braku środków.

    >Mieć 1800 brutto....

    No właśnie... Może niektórzy są burżuje, ale ja niestety nie mam
    takich możliwości...

  • 10. Data: 2002-01-04 02:02:09
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Tristan Alder <s...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > przekraczam 750zł na Mastercardzie... Zwłaszcza, że jak mówiłem, od
    > płacenia jest Maestro a Mastercard od transakcji internetowych,

    Aaa to z Maestro jaki masz termin splaty? :-)
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator