  • 1. Data: 2003-07-16 20:21:22
    Temat: chipowa karta a terminale POS
    Od: "excile" <d...@k...net.pl>

    No mam wreszcie karte z chipem z KB:) Niestety zauwazylem ze nei wszystkie
    POSy rzadaja ode mnie pinu, juz nie mowiac o terminalach chipowych ktorych
    nie zauwazylem. Jak zmusic sprzedawce do tego zeby autoryzowal karte pinem,
    a moze to POS powinien zmuszac a moze cos innego?

    pzdr
    DC

  • 2. Data: 2003-07-16 20:58:03
    Temat: Re: chipowa karta a terminale POS
    Od: "dracula" <d...@h...pl>

    Użytkownik "excile" <d...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    pinem,
    > a moze to POS powinien zmuszac a moze cos innego?

    czyzby wyskoczyli z "nowoczesnym" produktem na rynek nie znajac jego
    realiow???
    projekty uruchomienia kart chipowych widzialam juz wczesniej w innych
    bankach, ale nie ruszaly z ta oferta na rynek z powodu braku odpowiednich
    urzadzen autoryzacyjnych...

    moze sie myle...ale i tak nie lubie KB...zbyt wiele razy ostatnio mi
    podpadl!

    pzdr.

    --
    *********
    dracula

  • 3. Data: 2003-07-16 22:56:24
    Od: "jo44" <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    Użytkownik "dracula" napisał w wiadomości ...

> [...]
    > urzadzen autoryzacyjnych...
    >

    > moze sie myle...ale i tak nie lubie KB...zbyt wiele razy ostatnio mi

    Tu KB podszedl wlasciwie: "klient chce chip'owa - klient ma chip'owa".
    I tak za to zaplaci. A ze matol i nie widzi, ze ten chip to kwiatek do
    kozucha, to i co??

  • 4. Data: 2003-07-17 05:07:25
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "jo44" <jo44@TO_PRECZ.go2.pl> wrote in message

    > Tu KB podszedl wlasciwie: "klient chce chip'owa - klient ma chip'owa".
    > I tak za to zaplaci. A ze matol i nie widzi, ze ten chip to kwiatek do
    > kozucha, to i co??

    ROTFL. Matolow to bym raczej szukal w KB i u aklajerow, bo nie potrafia
    dobrze zaprogramowac chipa/posa. Na problem mozliwoscia pominiecia chipa
    zwracalem uwage juz 2 lata temu. PolCard tlumaczyl, ze testowa wersja
    oprogramowania, gdy zakonczono testy powiedzieli, ze to wina karty.
    Zapytalem w KB, brak jakiejkolwiek reakcji. Zaproszono mnie do PolCardu aby
    tam sprawdzic w czym jest problem, gdy poprosilem o wyznaczenie konkretnego
    terminu... brak odpowiedzi.

    Maciej

  • 5. Data: 2003-07-17 06:39:25
    Od: "d" <...@...pl>

    > Tu KB podszedl wlasciwie: "klient chce chip'owa - klient ma chip'owa".
    > I tak za to zaplaci. A ze matol i nie widzi, ze ten chip to kwiatek do
    > kozucha, to i co??

    Wiesz jako posiadacz tej karty nie czuje sie matolem tym bardziej ze
    zalapalem sie na atakcyjna z mojego punktu widzenia promocje. Chyba 30 zl
    rocznie za kredytowa vise clasic to nie jest duzo?
    Po drugie nie zycze sobie aby jakis czlowiek podpisujacy sie nic nie
    mowiacym jo44 (liczba pewnie oznacza iq) obrazal mnie i wyzywal. Zapytalem
    sie bardzo grzecznie, bo problem jest dosc ciekawy i ze strony bankowcow jk
    i ze strony informatykow zajmujacych sie POSami. jesli czanowny jo nie masz
    specjanie nic do powiedzienia poza inwektywami w stylu matol to moze zajmij
    sie dzialka a nie internetem?

    pzdr
    DC

  • 6. Data: 2003-07-17 07:52:26
    Od: Łukasz Stawicki <g...@i...pl>

    Użytkownik excile napisał:
> [...]
    > nie zauwazylem. Jak zmusic sprzedawce do tego zeby autoryzowal karte pinem,
    > a moze to POS powinien zmuszac a moze cos innego?

    Problem leży po stronie terminala. Nie każdy terminal ma możliwość
    odczytu chipa. A te które mają (a jest ich trochę - wystarczy pozaglądać
    pod ladę :D ) nie są (być może) właściwie oprogramowane - na pasku karty
    jest znacznik oznaczający że karta ma chip i w takiej sytuacji terminal
    powienien zażądac transakcji za pomocą chipa - ale nie każdy terminal ma
    w oprogramowaniu odpowiedni kawałek kodu (nie chciał acquirer zapłacić
    programistom to teraz ma)

    A na jesieni w okienkach KB pojawią się terminale które będą miały
    dobrze (tzn będą wymuszały chipowanie).

    Pozdrawiam

    Łukasz

  • 7. Data: 2003-07-17 08:53:19
    Od: "david" <d...@p...fm>

> [...]
    pinem,
    > a moze to POS powinien zmuszac a moze cos innego?

    ja w pracy mam POS WBKu (ostatnio wymieniali na nowe) i od góry tradycyjnie
    jest szczelinka na przyjmowanie kart z paskiem, a po prawej stronie jest
    szczelinka gdzie wkłada się kartę z chipem. No ale cóż z tego że coś takiego
    mam w POSie jak mi nie chce chipowych kart przyjmować, bo terminal nie jest
    jeszcze przystosowany do ich akceptacji. Próbowałem z kartą jednego klienta,
    włożyłem do odpowiedniej szczelinki i .... zero reakcji ze strony terminala.

    pozdr
    david

  • 8. Data: 2003-07-17 12:18:37
    Od: "jo44" <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    Użytkownik "d" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Wiesz jako posiadacz tej karty nie czuje sie matolem tym bardziej ze
    > zalapalem sie na atakcyjna z mojego punktu widzenia promocje. Chyba 30 zl
    > rocznie za kredytowa vise clasic to nie jest duzo?

    Ciesze sie z Toba.

    > Po drugie nie zycze sobie aby jakis czlowiek podpisujacy sie nic nie
    > mowiacym jo44 (liczba pewnie oznacza iq)

    jesli Cie interesuje to 167 jest tu wlasciwa liczba. :))))

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2003-07-18 19:02:41
    Od: "excile" <d...@k...net.pl>

    Użytkownik "jo44" <jo44@TO_PRECZ.go2.pl> napisał w wiadomości

    > Ciesze sie z Toba.

    Oki luz wiesz po prostu nie lubie jak ktos nie znajac mnie okresla mnie
    slowem uwazanym powszechnie za lagodnie obrazliwe :)))

    pzdr
    darek