  • 1. Data: 2003-07-16 15:40:04
    Temat: Zwiekszanie limitu na KK Multi
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    Wyjezdzam na wakacyjne voyage (wreszcie! ;-)) i za wszystkie
    wspolne wydatki bede placil karta tak, zeby po powrocie zrobic
    rozliczenie w PLN. Obawiam sie jednak, ze moj limit moze mi
    nie wystarczyc. Chce wiec splacic cale zadluzenie + zrobic
    nadplatne, dajmy na to 1000 pln. Czy to zadziala tak jak mysle?

    MultiLinka mowi tak (2 telefony, 2 takie same odpowiedzi),
    natomiast co do sposoby wykorzystania tych srodkow z nadplaty
    juz nie sa pewni. Konkretnie chodzi mi o takie kwestie:

    a) czy najpierw wydawane beda srodki z nadplaty czy z limitu?
    b) czy musze zwiekszyc miesieczny limit transakcji o kwote
    nadplaty (limit kredytowy + nadplata) czy tez nie musze
    tego robic bo srodk iz nadplaty sa sciagane z ominieciem
    tych limitow?

    Ktos z Was juz to przerabial na wlasnej skorze czy bede
    krolikiem doswiadczalnym :-) ?

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 2. Data: 2003-07-16 16:16:20
    Temat: Re: Zwiekszanie limitu na KK Multi
    Od: "Michal Grochala" <m...@s...pl>

    Ja przerebialem cos podobnego ale w Citi, wiec Ci to chyba nie pomoze, ale
    wygladalo to tak, ze zadzwonilem do banku i powiedzialem ze chce zwiekszenia
    limitu na miesiac bo jade z granice i nie zmieszcze sie w dotychczasowym.
    Panie sie troche zastanawiala, pytala kogos innego i wreszcie powiedziala ze
    OK - poczym dostalem maksymalny limit dla Citi Silver.
    A wplacanie dodatkowych pieniedzy na karte jest bezsensu - szkoda ich i
    odsetek.

    Pozdrownienia

  • 3. Data: 2003-07-17 05:29:53
    Od: "dx" <d...@f...com.pl>

> [...]

    > tych limitow?
    >
    > Ktos z Was juz to przerabial na wlasnej skorze czy bede

    Kilka tygodni temu temat walkowany dokladnie....
    Po raz kolejny mylisz pojecia - limit na KK to limit zadluzenia a srodki do
    wykorzystania przez Ciebie to wspomniany limit + ew. saldo dodatnie, ktore
    wynikaja np. z Twojej dodatkowej wplaty na konto KK.
    ad "a" - pomysl czy postawiles logiczne pytanie, każda platnosc karta bedzie
    pomniejszala srodki dostepne....
    ad "b" - oczywiscie, ze NIE musisz
    Pozdrawiam,
    dx

  • 4. Data: 2003-07-17 05:52:50
    Od: a...@p...onet.pl

    jeżeli w b pytasz o limit transakcyjny (nie kredytowy), ktory dotyczy miesiecy
    kalendarzowych, to moim zdaniem powinienes go powiekszyc; od takiego limitu
    odejmuje sie kazda transakcja autoryzowana, wszystko jedno, czy placac
    korzystasz ze swojej nadplaty czy z kredytu w linii

    a probowales po prostu podwyzszyc limit kredytowy - zadzwon na multilinie,
    jesli masz zdolnosc powinno sie udac

  • 5. Data: 2003-07-17 12:40:21
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    > A wplacanie dodatkowych pieniedzy na karte jest bezsensu - szkoda ich i
    > odsetek.

    W tym wpadku sie nie uda (z kilku powodow) a strate tych 1-2 zl na
    odsetkach jakos odzaluje :-))

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 6. Data: 2003-07-17 12:45:08
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    > Kilka tygodni temu temat walkowany dokladnie....

    Wiem, ze byl ale konstatacje nie byly dla mnie jasne.

    > Po raz kolejny mylisz pojecia

    Ja? Nie bralem udzialu w dyskusji nad tym tematem :-)

    > - limit na KK to limit zadluzenia a srodki do
    > wykorzystania przez Ciebie to wspomniany limit + ew. saldo dodatnie, ktore
    > wynikaja np. z Twojej dodatkowej wplaty na konto KK.

    Nic nie myle, moze wyrazilem sie nieprecyzyjnie stosujac wlasna
    nomenklature ale idee rozumiem doskonale. Chodzi mi o tzw. miesieczne
    limity autoryzacji (chyba teraz pisze juz zgodnie z multibankowym
    nazewnictwem), ktore standardowo wynosza tyle co limit (kredytowy) karty.
    Teoretycznie srodki beda konsumowal i w lipcu i w sierpniu ale roznie
    moze byc wiec nie chce miec sytuacji, ze np. wydalem 2000 zl
    a mam jeszcze 1000 (tyle zostalo limitu kredytowego) a nie moge z nich
    skorzystac bo wyczerpalem limit autoryzacyjny na ten miesiac.

    > ad "a" - pomysl czy postawiles logiczne pytanie, każda platnosc karta bedzie
    > pomniejszala srodki dostepne....

    Nie wiem czego tu nie rozumiesz, akurat tu wyjasnilem sie zupelnie jasno.

    > ad "b" - oczywiscie, ze NIE musisz

    Po rozmowie z kompetentnymi osobami nasuwa sie wniosek, ze jednak
    MUSZE zakaldajac wykorzystanie calej sumy w ciagu jednego miesiaca.

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 7. Data: 2003-07-17 12:45:43
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

> [...]
    > odejmuje sie kazda transakcja autoryzowana, wszystko jedno, czy placac
    > korzystasz ze swojej nadplaty czy z kredytu w linii

    Masz racje. I wlasnie tak zrobie!

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 8. Data: 2003-07-17 13:02:59
    Od: "dx" <d...@f...com.pl>

    > jeżeli w b pytasz o limit transakcyjny (nie kredytowy), ktory dotyczy
    miesiecy
    > kalendarzowych, to moim zdaniem powinienes go powiekszyc; od takiego
    limitu

    Hmm, nie mam kary KK w Multi ale moze wyjasnicie mi jaki " limit
    transakcyjny", jest limit zadluzenia na karcie, czasami banki ograniczaja
    limit operacji bezgotowkowych, byc moze mozna ustalic maksymalny limit
    pojedynczej transakcji albo dzienny (watpie w taki wariant) ale...no
    wlasnie, po co, zrobic saldo dotatnie na karcie i koniec...choc ja ta kase
    zostawilbym na ROR i poslugiwalbym sie nie tam, gdzie moze byc
    wykorzystana...
    dx

  • 9. Data: 2003-07-17 13:04:35
    Od: "dx" <d...@f...com.pl>

    > Hmm, nie mam kary KK w Multi ale moze wyjasnicie mi jaki " limit
    > transakcyjny", jest limit zadluzenia na karcie, czasami banki ograniczaja
    > limit operacji bezgotowkowych, byc moze mozna ustalic maksymalny
    ups, sorry - gotowkowych oczywiscie
    dx

  • 10. Data: 2003-07-17 14:26:34
    Od: "darek" <d...@h...pl>

    > Masz racje. I wlasnie tak zrobie!

    To zycze powodzenia, juz kilkakrotnie celowo "nadplaty" na KK Multi i zawsze
    mialem do wykorzystania caly limit + to, co na nia wplacilem. Nie wiem, po
    co tak gmatwacie.
    darek