  • 1. Data: 2003-07-01 13:43:17
    Temat: blokada - czemu na miesiąc??
    Od: "www.tramping.slask.prv.pl" <k...@p...onet.pl>

    Witam
    Robiłem ostatnio zakupy w sklepie turystycznym, zapłaciłem 100zł kartą.
    Pojawiła się na koncie blokada na 100zł ale ... termin zakończenia
    blokady 27.07.2003.
    Czemu taki długi termin??
    Zwykle blokada znikała po 1-2 dniach.
    Czy od pieniędzy z blokady dostane normalnie odsetki (wiem - prawie
    wcale ale pytam z ciekawości).

    Pozdrawiam
    Admin www.tramping.slask.prv.pl
    --
    UWAGA KONKURS!! Wyślij swoją relcaję i wygraj roczną prenumeratę
    "Podróży".

  • 2. Data: 2003-07-01 13:45:03
    Temat: Re: blokada - czemu na miesiąc??
    Od: "Rafał J. Czekała" <r...@w...pl>

    "www.tramping.slask.prv.pl" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Robiłem ostatnio zakupy w sklepie turystycznym, zapłaciłem 100zł kartą.
    > Pojawiła się na koncie blokada na 100zł ale ... termin zakończenia
    > blokady 27.07.2003.

    Ze względów formalnych ;-)
    Zobaczysz, że blokada zostanie zlikwidowana - a z konta kwota zostanie
    zdjęta w ciągu kilku najbliższych dni. Sądząc po dacie - pewnie jeszcze dziś
    :-)

    Pozdr.
    RJCz

  • 3. Data: 2003-07-01 13:48:54
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Siedzę tak sobie i nic nie robie (trzeba czasem w pracy odpocząć ;-) a tu
    nagle "www.tramping.slask.prv.pl" <k...@p...onet.pl> pisze:

    > Robiłem ostatnio zakupy w sklepie turystycznym, zapłaciłem 100zł kartą.
    > Pojawiła się na koncie blokada na 100zł ale ... termin zakończenia
    > blokady 27.07.2003.
    > Czemu taki długi termin??

    Jeśli do tego dnia nie ściągną Ci pieniędzy z konta to blokada zniknie i
    te 100 zł będziesz miał znowu dostępne.

    > Zwykle blokada znikała po 1-2 dniach.

    I zapewne zniknie

    > Czy od pieniędzy z blokady dostane normalnie odsetki (wiem - prawie
    > wcale ale pytam z ciekawości).

    Z założenia nie, aczkolwiek pamiętam że ktoś kiedyś pisał, że w niektórych
    bankach tak. Ale dokładnie nie pamiętam...

    --
    Górnik | "Więc kimże w końcu jesteś ?
    g...@g...w.pl | która wiecznie zła pragnąc
    www.gumasy.w.pl | wiecznie czyni dobro." (J.W.Goethe "Faust")

  • 4. Data: 2003-07-01 13:50:58
    Od: "Marek J" <NOSPAMmarkusj@.interia.pl>

    Użytkownik "www.tramping.slask.prv.pl" <k...@p...onet.pl> napisał w
> [...]
    > Czemu taki długi termin??
    > Zwykle blokada znikała po 1-2 dniach.
    > Czy od pieniędzy z blokady dostane normalnie odsetki (wiem - prawie

    Blokada jest zakładana na miesiąc, co należy interpretować tak: jeżeli do
    banku nie przyjdzie rozliczenie, to blokada zostanie zdjęta po miesiącu.
    Jeżeli przyjdzie rozliczenie, to blokada zostanie zdjęta w momencie pobrania
    środków.
    Jeżeli blokada byłaby omyłkowa, mógłbyś próbować na drodze reklamacji
    domagać się wcześniejszego jej zdjęcia.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 5. Data: 2003-07-01 14:02:34
    Temat: Re: blokada - czemu na miesišc??
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "gornik" <g...@g...w.pl> napisał w wiadomości

    > Z założenia nie, aczkolwiek pamiętam że ktoś kiedyś pisał, że w niektórych
    > bankach tak. Ale dokładnie nie pamiętam...

    Np. w inteligo środki zablokowane są oprocentowane.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl; 0501950782

  • 6. Data: 2003-07-01 15:14:26
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    In article <bds35g$afp$1@inews.gazeta.pl>, www.tramping.slask.prv.pl wrote:

    > Robi?em ostatnio zakupy w sklepie turystycznym, zap?aci?em 100z? kart?.
    > Pojawi?a si? na koncie blokada na 100z? ale ... termin zako?czenia
    > blokady 27.07.2003.

    To nalezy rozumiec:
    27.07.2003 lub kiedy przyjdzie obciazenie (korekolwiek bedzie
    wczesniej). Jesli do 27.07.2003 nie przyjdzie obciazenie to
    bedzieszmogl ta kase drugi raz wydac (oczywiscie jak pozniej jednak
    przyjdzie obciazenie to Ci sie zrobi debet).

    Ten miesiac to jest taki timeout, na wypadek gdyby sklep zrobil
    autoryzacje (czyli blokade), ale potem cos by nie wyszlo z transakcja
    Na przyklad Ty bys zrezygnowal/sklepowi zabraklo towaru/sklep z
    jakichs wzgledow zdecydowal sie jednak nie zawierac z Toba tej
    transakcji. Sklep nie ma mozliwosci "odkrecenia" blokady, po prostu
    nie przysylaja obciazenia a Ty czekasz jak sie skonczy timeout.

    Znaczy mozliwosc odkrecenia blokady jest, ale zwykle wiaze sie to z
    koniecznoscia zadzwonienia do banku.

    > Czemu taki d?ugi termin??
    > Zwykle blokada znika?a po 1-2 dniach.
    > Czy od pieni?dzy z blokady dostane normalnie odsetki (wiem - prawie
    > wcale ale pytam z ciekawo?ci).

    Zapominiales dopisac jaki to bank, a to zalezy. W inteligo na przyklad
    bys dostal (ale to nie moze byc inteligo bo oni robia blokady na 7 dni)
    W Banku Zachodnim WBK z kolei nie.

    --
    Miernik ________________________ jabber:m...@j...gda.pl
    __ ICQ: 4004001 ___/__ tel: +48608233394 __/ mailto:m...@c...pl

  • 7. Data: 2003-07-01 15:33:10
    Od: "www.tramping.slask.prv.pl" <k...@p...onet.pl>

    Osobnik podajacy sie za Miernik<m...@c...pl> nagryzmolil(a) w

    > Zapominiales dopisac jaki to bank, a to zalezy. W inteligo na przyklad
    > bys dostal (ale to nie moze byc inteligo bo oni robia blokady na 7
    > dni)
    > W Banku Zachodnim WBK z kolei nie.

    W mBanku. Dzieki za wyjasniena (wszystkim).

    Pozdrawiam
    Admin www.tramping.slask.prv.pl
    --
    UWAGA KONKURS!! Wyslij swoja relcaje i wygraj roczna prenumerate
    "Podrózy". Szczególy na www.tramping.slask.prv.pl

  • 8. Data: 2003-07-01 16:04:30
    Od: "Pawel - sklep.pko.pl" <b...@u...pko.pl>

    > W mBanku. Dzieki za wyjasniena (wszystkim).

    mbank ma niestety dluzsze czasy zdjecia blokady z nieudanej transakcji niz
    inteligo
    w mBanku po nieudanej transakcji pieniadze wracaja na konto po 14 dniach
    roboczych (teoretycznie) bo w praktyce musialem do nich po 16-stu dniach
    dzwonic i sie upominac

  • 9. Data: 2003-07-01 18:09:44
    Od: "david" <d...@p...fm>

    Użytkownik "Pawel - sklep.pko.pl" <b...@u...pko.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > w mBanku po nieudanej transakcji pieniadze wracaja na konto po 14 dniach
    > roboczych (teoretycznie) bo w praktyce musialem do nich po 16-stu dniach

    mam konto w mBanku, płaciłem ostatnio na paliwo, kasjerka ściągnęła z karty
    nie tą kwotę którą powinna, następnie transakcja została anulowana (mam
    potwierdzenie) i ściągnięto kwotę prawidłową. Kwotę która została ściągnięta
    przez omyłkę mam zablokowaną. Pytałem mLinki ile taka blokada może potrwać -
    odpowiedziała że do 7 dni. Natomiast termin zakończenia mam również
    miesięczny. Aż jestem ciekaw ile realnie ta blokada będzie trwałą.
    pozdr
    david

  • 10. Data: 2003-07-02 18:58:59
    Od: "david" <d...@p...fm>

    blokada po 3 dniach jest już ściągnięta i kasiorka jest już dostępna na
    koncie :)))