  • 1. Data: 2003-02-20 18:48:21
    Temat: bledna stopa zwrotu w Supermarkecie mBanku
    Od: f...@g...pl

    Czy ktos zwrocil uwage na stope zwrotu z eMaxa jaka podawana jest w
    Supermarkecie?

    mBank podawal na poczatku lutego 3 miesieczna stope zwrotu dla eMaxa w
    wysokosci 1,28% (pisze o poczatku miesiaca poniewaz wtedy zadalem im pytanie,
    na ktore do chwili obecnej nie uzyskalem odpowiedzi). Oprocentowanie eMaxa
    wynosilo wtedy 6% w stosunku rocznym , czyli 1.5% przez 3 miesiace. Wczesniej
    oprocentowanie bylo wyzsze, do tego kapitalizacja odsetek, a to daje to wiecej
    niz 1.5% przez ostatnie 3 miesiace. Stopy zwrotu w Supermarkecie nie
    uwzgledniaja podatku od oszczednosci - informacja z mBanku.
    Nawet uwzgledniajac fakt, ze obecnie oprocentowanie wynosi 5,5% to na dzien
    dzisiejszy stopa zwrotu w wysokosci 1,28% (taka wartosc nadal podaja) to za
    malo.Wystarczy spojrzec na historie oprocentowania eMaxa:
    16.10.2002 do 05.01.2003 5,50 % 6,40 %
    06.01.2003 do 09.02.2003 5,00% 6,00%
    10.02.2003 do ___________4,50% 5,50%

    Zastanawiam sie jaki maja interes w zanizaniu stopy zwrotu z wlasnego produktu.

    fin

  • 2. Data: 2003-02-20 19:03:03
    Temat: Re: bledna stopa zwrotu w Supermarkecie mBanku
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    news:3d9a.00000214.3e5522f5@newsgate.onet.pl, Użytkownik
    <f...@g...pl>:
    > Czy ktos zwrocil uwage na stope zwrotu z eMaxa jaka podawana jest w
    > Supermarkecie?

    tak

    > mBank podawal na poczatku lutego 3 miesieczna stope zwrotu dla eMaxa w
    > wysokosci 1,28% (pisze o poczatku miesiaca poniewaz wtedy zadalem im
    > pytanie, na ktore do chwili obecnej nie uzyskalem odpowiedzi).

    wystarczylo poczytac na Forum

    > miesiace. Stopy zwrotu w Supermarkecie nie uwzgledniaja podatku od
    > oszczednosci - informacja z mBanku.

    ... z wyjatkiem eMaxa, gdzie ten podatek uwzgledniaja - informacja z mBanku

    HTH

    --
    Robert

  • 3. Data: 2003-02-20 22:20:17
    Od: f...@g...pl

    > wystarczylo poczytac na Forum

    czy moglbym prosic o link?

    > ... z wyjatkiem eMaxa, gdzie ten podatek uwzgledniaja - informacja z mBanku

    fragment maila z i...@m...com.pl:
    "Podobnie wyliczenie stopy zwrotu z rachunku eMax lokata a`vista nie uwzglednia
    podatku od oszczednosci - podatek wyliczany jest indywidualnie dla kazdego
    Klienta w zaleznosci od naliczonych dla niego odsetek."

    taka sama informacje uzyskalem w mLini,
    Albo bledna jest stopa zwrotu albo informacja, ktorej mi udzielono.

    Podawanie stopy zwrotu dla funduszy bez uwzglednienia podatku i dla eMaxa z
    jego uwzglednieniem wprowadza w blad. Wogole nie bralem takiej mozliwosci pod
    uwage. Pod wykresem w Supermarkecie powininno znajdowac sie stosowne
    wyjasnienie.

    fin

  • 4. Data: 2003-02-20 22:36:59
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    news:3d9a.000002b3.3e5554a1@newsgate.onet.pl, Użytkownik
    <f...@g...pl>:

    > czy moglbym prosic o link?

    Mialem nadzieje, ze sam sobie poszukasz, ale skoro tak ladnie prosisz, to
    poszukalem Ci:
    http://www.cafe.mbank.com.pl/php/read.php3?f=1&i=549
    60&t=54945&v=t

    (Autor powyzszej wypowiedzi jest pracownikiem mBanku, gdybys nie wiedzial.)

    > Podawanie stopy zwrotu dla funduszy bez uwzglednienia podatku i dla
    > eMaxa z jego uwzglednieniem wprowadza w blad.

    Tez tak uważam, nawet ten pogląd wyraziłem w tamtym wątku na Forum.

    --
    Robert