  • 61. Data: 2021-04-06 21:32:07
    Temat: Re: będa wyższe emerytury!
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2021-04-06 o 12:28, Olin pisze:

    > Całkowicie się z Tobą zgadzam. Właśnie w tej dziedzinie przodujemy, czego -
    > jak głosi pan premier - cały świat nam zazdrości.
    >
    > https://konkret24.tvn24.pl/swiat,109/nadmiarowe-zgon
    y-w-2020-roku-polska-przoduje-w-unii-europejskiej,10
    53157.html

    > a zwłaszcza:
    > https://r.dcs.redcdn.pl/http/o2/tvn/web-content/m/p1
    /i/1a0a283bfe7c549dee6c638a05200e32/01169b3f-a2b1-4e
    e1-8b04-443409867cc2.jpg

    Ekhemmmm... trochę zepsuję waszą radość z prowadzenia w Europie.
    Rzeczywiste nadmiarowe zgony to nie są te powyżej średniej z lat
    poprzednich.
    Statystycy już przed Covidem prognozowali wzrost liczby zgonów u nas w
    2020r bo... taką mamy strukturę wiekową społeczeństwa.
    Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale bodaj z 70 tys ubiegłorocznej
    "nadwyżki" to ok. 10 tys (?) było spodziewane.
    Niemniej osiągnęliśmy wynik imponujący i na pewno jesteśmy w czołówce.
    Uszy do góry!

    Sławek

  • 62. Data: 2021-04-07 11:05:20
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 6 Apr 2021 21:32:07 +0200, Slavekk napisał(a):

> [...]
    > Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale bodaj z 70 tys ubiegłorocznej
    > "nadwyżki" to ok. 10 tys (?) było spodziewane.

    Na pewno masz rację i sukces naszego rządu jest nieco mniejszy - choć i tak
    znakomity - tylko dlaczego ci staruszkowie, którzy i tak mieli 'nadmiarowo'
    umrzeć bez kowida, czynili to akurat w drugiej połowie roku:
    https://r.dcs.redcdn.pl/http/o2/tvn/web-content/m/p1
    87/i/8232e119d8f59aa83050a741631803a6/78f41bf3-f245-
    4114-9a6b-d52f22a14659.jpg

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 63. Data: 2021-04-07 17:08:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." napisał w wiadomości grup
    pl...
    Krzysztof Halasa napisał(a) :

    >Niekoniecznie miarodajna. Większa liczba zgonów jest spowodowana
    >zniknięciem służby zdrowia. Do grudnia nie wykonano 500 000 badań na
    >wykrywanie najgroźniejszych chorób. Ci ludzie już umierają.
    >Czy to większa liczba zgonów z "powodu" Covid? Tak. Gdzie słowo
    >"powodu" musi być koniecznie w cudzysłowie. Nie byłoby Covida, służba
    >zdrowia by działała dalej, jak dawniej.
    >W październiku śmiertelność wzrosła o 100? Tak. Wzrosła. Obłożenie
    >łóżek w szpitalach... spadło o 40% Na co więc ci ludzie umierali? I
    >nie w szpitalach.

    https://www.medonet.pl/zdrowie,na-jakie-choroby-umie
    raja-polacy--oto-10-najczestszych,artykul,47836082.h
    tml

    O 2020 to sie dowiemy ... za pare lat ?

    https://zdrowie.wprost.pl/medycyna/choroby/10397619/
    who-przedstawia-co-zabijalo-nas-przed-pandemia-anali
    zy-nie-sa-optymistyczne.html

    Natomiast ... gdzies w listopadzie i grudniu, a mozliwe ze i do tej
    pory, dzienna/tygodniowa liczba zgonow sie podwoila.
    Jak normalnie mielismy ok 1000 dziennie, tak wtedy 2000.
    A covid rzad sie przyznawal do ok 500 zgonow dziennie.

    Mamy wiec ok 500 nadmiarowych niewyjasnionych zgonow dziennie.
    -nierozpoznany covid ?
    -to co piszesz wyzej - brak badan, brak opieki lekarza POZ ?
    -czy np brak karetek, i przyjezdzaja juz po zwloki ...

    J.

  • 64. Data: 2021-04-08 02:44:04
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-04-06 o 21:32, Slavekk pisze:

> [...]
    > "nadwyżki" to ok. 10 tys (?) było spodziewane.
    > Niemniej osiągnęliśmy wynik imponujący i na pewno jesteśmy w czołówce.

    Na dodatek ruscy na Polskę idą. Już są blisko ze swoim chyba wszystkim
    sprzętem do zabijania.

    --
    animka

  • 65. Data: 2021-04-08 02:55:59
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-04-07 o 17:08, J.F. pisze:
> [...]
    > -to co piszesz wyzej - brak badan, brak opieki lekarza POZ ?
    > -czy np brak karetek, i przyjezdzaja juz po zwloki ...

    Wiele przychodni lekarskich normalnie otwarte.mona podejść do
    rejestracji, usiąść na krześle i czekać na wizytę u lekarza.
    W przychodni do której chodzę do internisty wszyscy się pozamykali.
    Jedna młoda szczekająca rejestratorka jak sie zadzwoni na zapisanie się
    na wizytę u lekarza to mówi, że może zapisać za 3 tygodnie! Jak tak
    można! Szczepionki rozdysponowali chyba między siebie i znajomych. Czeka
    podobno 600 osób. Do mnie nie zadzwonili i mnie nie zapisali, a w inna
    przychodnia, która jest bliżej mojego domu zapisywała swoich pacjentów
    na szczepienie. Powiedziano mi, że w tej przychodni, do której nie
    należę mogę się zapisać (nie chcę przez infolinię) bo mają rzekomo wolne
    miejsca w jakimś terminie gdzieś bardzo daleko, a ja sie nie kwalifikuję
    do jechania na drugi koniec miasta, gorszy byłby pewnie powrót po takiej
    szczepionce.

    --
    animka

  • 66. Data: 2021-04-08 18:07:51
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> writes:

    > Niekoniecznie miarodajna. Większa liczba zgonów jest spowodowana
    > zniknięciem służby zdrowia.

    Dlatego to jest miarodajne - bo nie interesują nas tylko zgony
    bezpośrednio spowodowane przez kowida.

    > Czy to większa liczba zgonów z "powodu" Covid? Tak. Gdzie słowo
    > "powodu" musi być koniecznie w cudzysłowie. Nie byłoby Covida,
    > służba zdrowia by działała dalej, jak dawniej.

    Więc skąd cudzysłów? Zwyczajnie z powodu.

    BTW powodów może być więcej niż jeden. Np. niedoinwestowanie służby
    zdrowia. Ale z drugiej strony - śmierć jest nieodłącznym elementem
    życia, nie można uratować wszystkich.

    > W październiku śmiertelność wzrosła o 100? Tak. Wzrosła. Obłożenie
    > łóżek w szpitalach... spadło o 40%

    Nie wiem. W szczycie, to podobno nie spadło, raczej odwrotnie.
    Brak "twardych" danych.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 67. Data: 2021-04-08 18:10:50
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Natomiast ... gdzies w listopadzie i grudniu, a mozliwe ze i do tej
    > pory,

    Nie, później spadło. Tzn. nie wiadomo co teraz.

> [...]
    > A covid rzad sie przyznawal do ok 500 zgonow dziennie.
    >
    > Mamy wiec ok 500 nadmiarowych niewyjasnionych zgonow dziennie.

    Zapewne głównie.

    > -to co piszesz wyzej - brak badan, brak opieki lekarza POZ ?
    > -czy np brak karetek, i przyjezdzaja juz po zwloki ...

    Też pewnie głównie covid (znam taki przypadek, karetka przyjechała po
    kilku godzinach, potrzebny był respirator (ale jednak wcześniej)).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 68. Data: 2021-04-08 18:21:01
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Slavekk <s...@g...pl> writes:

    > Statystycy już przed Covidem prognozowali wzrost liczby zgonów u nas w
    > 2020r bo... taką mamy strukturę wiekową społeczeństwa.

    To jest w ogóle prawda i widać to w danych. Kwestia wielkości zjawiska.

    Np. (zaokrąglam do pełnych tysięcy) 2019 - 408, 2018 - 411, 2017 - 403,
    2016 - 387. A wcześniej np. 2000 - 367, 2001 - 361, 2002 - 358. To i tak
    znacznie więcej niż po II wojnie.

    Natomiast 2020 - 474. Różnica (średnia z 2017-19) - 67 tysięcy dla
    covida. Gdyby policzyć średnią z dłuższego czasu, różnica byłaby
    znacznie większa. Wniosek - te 70 tysięcy to jest netto.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 69. Data: 2021-04-08 19:33:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Slavekk <s...@g...pl> writes:

> [...]

    >covida. Gdyby policzyć średnią z dłuższego czasu, różnica byłaby
    >znacznie większa. Wniosek - te 70 tysięcy to jest netto.

    A te 70 tys w dodatku to w 2 miesiace przybylo.

    Kto chce, moze sobie wielki plik przeanalizowac
    https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/ludnosc/ludno
    sc/zgony-wedlug-tygodni,39,2.html

    J.

  • 70. Data: 2021-04-08 19:40:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:
    >Nie, później spadło. Tzn. nie wiadomo co teraz.

    A teraz to trzecia fala.

    >Zapewne głównie.

    Mam watpliwosci. IMO - ludzie w ciezkim stanie to u nas raczej
    trafiaja do szpitala, a tam juz test robia - i mamy rozpoznany.

    >Też pewnie głównie covid (znam taki przypadek, karetka przyjechała po
    >kilku godzinach, potrzebny był respirator (ale jednak wcześniej)).

    IMO niekoniecznie - jak karetka krazy miedzy szpitalami, to np nie
    przyjedzie do zawalu serca.
    Czy do wypadku drogowego - ale wypadkow to bodajze ubylo ...

    J.