  • 11. Data: 2004-01-30 20:08:52
    Temat: Re: bank
    Od: "Wilczek" <w...@k...pl>

    > a :) a to wkb lepsze jest od Lukasa???? chodzi mi o najtańszy bank -

    Co to znaczy "lepsze"?
    Zakladajac, ze bedziesz koszytal z konta w stopniu podstawowym czyli
    skads kasa wplywa na konto lub sam wplacasz a potem albo wydajesz
    to bezgotowo placac karta lub tez wybierajac z bankomatu to praktycznie
    nie ma roznicy.

    BZWBK ma konto prowadzone za darmo, pierwsza karta tez za darmo.
    W Lukasie karta bodajze 1zl/mc, reszta za friko.

    W obydwu, zeby robic przelewy przez net bez dodatkowych kosztow
    (czyli bez placenia za token - takie urzadzenie do autoryzacji
    uzytkownika) musisz sobie zdefiniowac odbiorcow w oddziale
    (w Lukasie dodatkowe via telefon) wiec funkcjonalnosc jest
    ograniczona.

    System BZWBK jest bardziej sympatyczny, kasa jest od razu
    widoczna na koncie, w Lukasie trzeba recznie aktualizowac a
    i kasa do bankomatow jest czesto dostepna z opoznieniem.

    Oprocentowanie Lukas - 1%, BZWBK - 0%.

    Plusem, jak ktos wspomnial jest mozliwosc wziecia karty Euro26
    w BZWBK w korzystnej cenie 40zl (normalnie jakies 60-65zl).

    Co jeszcze? Millennium nie jest zle, jak zrezygnujesz z wyciagow
    w formie papierowej (masz w koncu dostep przez net) to placisz
    0 zl za prowadzenie, karta 15zl.

    Millennium w ogole "żondzi" bo wydaje AmExa ;-)

    > karta,net i prowadzenie.... ps. znalazłem jakiegoś vw direct (wirtualny???) -
    > to jest taki "syf"(?) jak mBank???? chyba bezpieczniejsze to niż mBank????

    Praktycznie kazdy bank jest tak samo bezpieczny. mBank to bankowosc detaliczna
    BRE Banku a nie samodzielny podmiot.

    Mozesz jeszcze zainteresować się MultiBankiem - prowadzenie 1zl+1zl za karte
    miesiecznie. Karta wydawana za friko. Bardzo dobry system internetowy.
    Oporocentowanie 2,20-2,75%. Za darmo rachunki walutowe.

    To chyba tyle z ciekawych rzeczy.

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 12. Data: 2004-01-30 20:13:06
    Od: devnull <d...@n...net>

    On Fri, 30 Jan 2004 19:17:49 +0000 (UTC), "rfew rew" <t...@g...pl>
    wrote:

> [...]
    >to jest taki "syf"(?) jak mBank???? chyba bezpieczniejsze to niż mBank????

    VWBd ma chyba jedna kase w W-wie, do ktorej mozna sie udac?

    Ciekaw jestem co masz przeciwko wirtualnym? Bo jesli chodzi o bezpieczenstwo to
    marmurki bywaja gorsze.

  • 13. Data: 2004-01-30 21:21:22
    Od: "rfew rew" <t...@g...pl>

    amexa-co to???? to chyba z "marmurowych" najlepiej brać WBK - bo daje to samo
    co Lukas tylko za free???? Co do wirtualnych -to musisz mieć i tak inny bank
    do wpłat, masz małą ilość bankomatów jeśli wogóle, kasa jest nie wiadomo
    gdzie i nie masz pewności czy Cie nie oszukają... I z tego co widze na forum
    mBanku to coś się popsuli.... :/

    Zależy mi na najtańszym rozwiązaniu... Inteligo (to jest konto PKO-czy też
    wirtual????) ma drogie przelewy-i prowadzenie :/

    Millenium - kupie karte za 15zla mi za tydzien inne opłaty dołożą.... :/

    Czyli z wirtualnych mBank a rzeczewistych WBK tak????

  • 14. Data: 2004-01-30 21:54:49
    Od: "trif1" <t...@g...pl>

[...]

    Czym sie różni Maestro od Elektrona???

  • 15. Data: 2004-01-30 22:32:38
    Od: "Wilczek" <w...@k...pl>

    > amexa-co to????

    American Express - taka karta fajna =)
    http://www.bankmillennium.pl/Millennium/produkty_i_u
    slugi/karty/1731/

    > to chyba z "marmurowych" najlepiej brać WBK - bo daje to samo
    > co Lukas tylko za free????

    To zalezy :-)
    Jak bedziesz cos tam na tym koncie trzymal to 1% oprocentowania
    w Lukasie moze dac wiecej zysku niz ten 1zl oplaty za karte a BZWBK 0%
    niezalenie od salda. Poza tym decydujac sie na marmurka wazne sa
    tez inne, pozaproduktowe czynniki - czy masz blisko bankomat/placowke,
    czy pracownicy nie wkurzaja Cie jak tylko widzisz ich twarze itd.
    To wazne elementy wplywajace na komfort korzystania z konta.

    > Co do wirtualnych -to musisz mieć i tak inny bank
    > do wpłat,

    Ja tam kont mam 8 czy 9, nie chce mi sie liczyć wiec mi wszystko jedno ;-)

    > masz małą ilość bankomatów jeśli wogóle,

    Eeeee... zupelnie nieprawda.

    > kasa jest nie wiadomo
    > gdzie

    :-)))))))))
    A w tradycyjnym banku to wiesz niby gdzie jest? W gotowce maja jakies
    grosze w porownaniu z laczna iloscia aktywow klientow.

    > i nie masz pewności czy Cie nie oszukają...

    W tradycyjnym bankiem potencjalne ryzyko oszustwa jest duuuzo wieksze
    bo dochodzi obrot gotowkowy, wiecej zatrudnionych osob, mniej automatyzacji
    roznych procesow...

    > I z tego co widze na forum
    > mBanku to coś się popsuli.... :/

    Wprowadzili oplate za przelewy, maja prawo ksztaltowac TOiP jak im sie
    podoba, a klienci marudza nie wiem czemu. Nie podoba sie to bank mozna
    zmienic - nie widze zadnego problemu.

    > Zależy mi na najtańszym rozwiązaniu... Inteligo (to jest konto PKO-czy też
    > wirtual????) ma drogie przelewy-i prowadzenie :/

    Inteligo to niby bank wirtualny ale już mocno przez PKO BP zmarmuryzowany :-)
    Moze wyjsc troche drozej ale za to dostajesz karte, ktora mozesz placic
    w internecie.

    > Millenium - kupie karte za 15zla mi za tydzien inne opłaty dołożą.... :/

    Nie znasz dnia ani godziny... ja tak czekam tylko az BZWBK wprowadzi oplaty
    za prowadzenie konta studenckiego - wreszcie wtedy to konto zamkne :-)))
    A Millennium akuarat zmienil ostatnio polityke cenowa na bardziej
    user-friendly pozawalajac uniknac oplat przy aktywnym korzystniu z konta
    badz w wypadku konta studenckiego rezygnacji z comiesiecznej makulatury.

    > Czyli z wirtualnych mBank a rzeczewistych WBK tak????

    Nie ma prostej odpowiedzi na takie pytanie :-)
    Gdybym sam mial rezygnowac po kolei ze swoich rachunkow, te ktore
    odstrzelilbym jako ostatnie to:

    1. MultiBank
    2. VWBankDirect
    3. INGBŚK
    4. mBank
    5. Millennium

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 16. Data: 2004-01-31 10:10:24
    Od: Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl>

    Użytkownik "rfew rew" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    > mBank odpada- nie mam zaufania do wirtualnych :(

    Szkoda. Ja bazuję na nich od 14 października 1998 r. Od tego czasu
    im mniej mam kontaktu z ludźmi, a więcej z maszynami, im więcej mam
    banku w domu, a mniej kolejek w oddziałach, tym szczęśliwszy jestem :-)
    i tym więcej czasu mogę poświęcić pl.biznes.bankom (zwłaszcza że
    wydawanie dyspozycji i czytanie/pisanie na grupę da się w tym przypadku
    pogodzić).
    Z jakich powodów nie masz zaufania? Może po bliższym zapoznaniu się
    ze specyfiką i ofertą nabierzesz go?

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl