  • 1. Data: 2016-05-11 12:01:32
    Temat: autoryzacja banku
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    No i widac bieda w bankach, bo dzwonia, namawiaja, oczywiscie
    "rozmowa bedzie nagrywana, celem weryfikacji prosze podac ..".

    No i jak zweryfikowac, ze to naprawde ktos z banku dzwoni ?

    J.

  • 2. Data: 2016-05-11 12:34:07
    Temat: Re: autoryzacja banku
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Hmm, a po co weryfikować ?
    Chyba że masz ochotę pogadać - inaczej na wstępie odmawiasz odpowiedzi ;P

    A do tego jeśli przed weryfikacją podają nazwę banku oraz nazwisko klienta (w domyśle
    odbierającego telefon), a potem chcą jeszcze weryfikacji to w paranoi tkwią - albo
    zdradzają tajemnicę bankową ujawniając istniejącą relację klienta z bankiem
    potencjalnej osobie postronnej - albo niech się z weryfikacją nie wygłupiają, skoro w
    oświadczeniach przy podawaniu numeru telefonu wymagają potwierdzenia, że "jest się
    jedynym użytkownikiem telefonu".

    Ostatecznie jeszcze można zapytać, na jaki numer oddzwonić i co ew. potem zrobić,
    żeby do tego samego "kąsultanta" się dodzwonić.

  • 3. Data: 2016-05-11 13:14:05
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2016-05-11, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    [...]

    > Ostatecznie jeszcze można zapytać, na jaki numer oddzwonić i co ew. potem zrobić,
    żeby do tego
    > samego "kąsultanta" się dodzwonić.

    No i jak zweryfikujesz że to numer banku? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2016-05-11 13:27:42
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    > No i jak zweryfikujesz że to numer banku? :)

    Trzeba jeszcze chwilę pomyśleć krytycznie ;>
    Jeśli podadzą oficjalny numer banku - stąd było to zastrzeżenie "i co ew. potem
    zrobić, żeby do tego samego "kąsultanta" się dodzwonić" - to raczej nie ściema (chyba
    że dzwonią na stacjonarny i się do szafki podłączyli - jak w numerze "na wnuczka i
    policjanta" - albo jak na komórę, a mają wtykę w sieci - wtedy problem), ale jeśli
    jakiś dziwny i to jeszcze prawie w ogóle nie podobny do tego oficjalnego, to już się
    na własne ryzyko bawi dalej ;P

  • 5. Data: 2016-05-11 13:49:55
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2016-05-11, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    > Trzeba jeszcze chwilę pomyśleć krytycznie ;>

    Ale srsly komu się będzie chciało oddzwaniać?

> [...]
    > jakiś dziwny i to jeszcze prawie w ogóle nie podobny do tego oficjalnego,
    > to już się na własne ryzyko bawi dalej ;P

    Jakoś przekombinowane. mBank ma/miał np. pole hobby, które można wypełnić.
    Konsultant ma znać odpowiedź co w tym polu i już.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 6. Data: 2016-05-11 14:07:42
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    > Ale srsly komu się będzie chciało oddzwaniać?

    Pewnie że tylko komuś, kto jednocześnie chce pogadać, ale i serio traktuje kwestie
    bezpieczeństwa - czyli marginesowi.
    Jednak przyjmuję, że to właśnie margines (choć niekonieczne ten opisany w poprzednim
    zdaniu) jest na p.b.b. i jeśli ktoś pyta, to chce odpowiedzi, jak coś zrobić - a nie
    jak coś zrobić prosto, bo tak się nie da.
    A czasem pogadać warto - do mnie citek zadzwonił z ofertą darmowej KK (podobno na
    "losowy numer" - taa, raczej zadział sposób, że sam zadzwoniłem z miesiąc wcześniej i
    mówiłem, że chciałbym ich KK, ale nie chciałbym płacić - to było oczywiście zanim
    pojawiło się simplicity) i jakbym go na drzewo spuścił, to bym tej KK nie miał - choć
    oczywiście nie obyło się bez stresów, bo to nie był citek we własnej osobie, tylko
    jakiś ich kooperant, i gdzieś się ten wniosek na ponad miesiąc zagubił, także już
    sądziłem, że ktoś mi dane wyłudził ;>

    > Jakoś przekombinowane. mBank ma/miał np. pole hobby, które można wypełnić.
    > Konsultant ma znać odpowiedź co w tym polu i już.

    Ale dokładnie o to chodzi - dzwoni ktoś, niby z mBąka, i zadaje Ci to pytanie.
    Odpowiadasz w dobrej wierze, oczywiście o ile pamiętasz - a jak się nie pomylisz, to
    już jest to skompromitowane, zabezpieczenie zdjęte.

    Bank też powienien się autoryzować - np. klient powinien mieć prawo zapytać o saldo
    rachunku czy inną rzecz znaną tylko bankowi i klientowi.
    Hmmm, jakby do mnie dzwonili to bym tak zapytał - na szczęście nie dzwonią.
    Ale jakby zadzwonili to będę pamiętał, żeby tak zrobić (a zadzwonić potrafią w
    różnych ciekawych sprawach, np. vwbank ze smutkiem, że gdzieś zgubili mój wniosek o
    otwarcie rachunku oszczędnościowego złożony w oddziale - jako że był piątek to
    odłożyłem dziwaczne pomysły w stylu że mi faxem wyślą, a ja podpiszę i pocztą odeślę,
    na następny tydzień - i dobrze, bo za godzinę zadzwonili znów, że jednak ten wniosek
    się znalazł ;) - ciekawe, czy mocno się zdziwią (ZTCP to np. citkowcy mówią "moją
    tożsamość można potwierdzić w banku" ;).

  • 7. Data: 2016-05-11 14:15:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Ale dokładnie o to chodzi - dzwoni ktoś, niby z mBąka, i zadaje Ci to pytanie.

    Nie rozumiesz.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2016-05-11 14:44:11
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    OK, przemyśliło mi się (być może telepatycznie) - tzn. dla upewnienia spytam, że to
    chodzi o to, co pisałem dalej, czyli że to konsultant odpowiada na pytanie ?
    A mieliście taką sytuację ?

    Z resztą to też nie jest takie super - bo kto się ma pierwszy uwierzytelnić, bank czy
    klient ?
    Powinien bank, skoro dzwoni - i jak ktoś niepowoładny odbierze telefon, to gdy
    konsultant poda odpowiedź, to zostaje ona skompromitowana.
    Ew. na to może być metoda, że jeśli potem nastąpi nieudana autoryzacja klienta (w tym
    np. przerwanie połączenia) to metoda zostaje wyłączona do czasu nowego wypełnienia
    tego pola - tylko że wtedy trzeba więcej kategorii niż tylko hobby, yo się raczej tak
    często nie zmienia.

  • 9. Data: 2016-05-11 14:53:45
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

> [...]
    wypełnienia tego pola - tylko że wtedy trzeba więcej kategorii niż tylko hobby, yo

    W hobby nie musi być hobby, możesz wpisać "nie będę nękał klienta
    upierdliwymi telefonami" (o ile się zmieści).
    Jak konsultant przeczyta na głos to może zrozumie swój błąd?
    Jeśli to nie wystarczy, to można dosadniej :)

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2016-05-11 15:04:15
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2016-05-11, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    > Pewnie że tylko komuś, kto jednocześnie chce pogadać, ale i serio traktuje kwestie
    bezpieczeństwa - czyli marginesowi.

    No więc właśnie.

    > Jednak przyjmuję, że to właśnie margines (choć niekonieczne ten opisany
    > w poprzednim zdaniu) jest na p.b.b. i jeśli ktoś pyta, to chce odpowiedzi,
    > jak coś zrobić - a nie jak coś zrobić prosto, bo tak się nie da.

    No to właśnie w mBanku się da. A przynajmniej dało kiedyś, bo dawno do mnie nie
    dzwonili.
    Zresztą, trochę pomysłu i można konwersację od razu uczynić zabawną na wstępie.
    Ja kiedyś w tym hobby miałem wpisane "ściskanie kaczuszek" i autoryzacja wyglądała
    przezabawnie :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl