    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Wed, 11 May 2016 05:07:42 -0700 (PDT)
    Subject: Re: autoryzacja banku
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    > Ale srsly komu się będzie chciało oddzwaniać?

    Pewnie że tylko komuś, kto jednocześnie chce pogadać, ale i serio traktuje kwestie
    bezpieczeństwa - czyli marginesowi.
    Jednak przyjmuję, że to właśnie margines (choć niekonieczne ten opisany w poprzednim
    zdaniu) jest na p.b.b. i jeśli ktoś pyta, to chce odpowiedzi, jak coś zrobić - a nie
    jak coś zrobić prosto, bo tak się nie da.
    A czasem pogadać warto - do mnie citek zadzwonił z ofertą darmowej KK (podobno na
    "losowy numer" - taa, raczej zadział sposób, że sam zadzwoniłem z miesiąc wcześniej i
    mówiłem, że chciałbym ich KK, ale nie chciałbym płacić - to było oczywiście zanim
    pojawiło się simplicity) i jakbym go na drzewo spuścił, to bym tej KK nie miał - choć
    oczywiście nie obyło się bez stresów, bo to nie był citek we własnej osobie, tylko
    jakiś ich kooperant, i gdzieś się ten wniosek na ponad miesiąc zagubił, także już
    sądziłem, że ktoś mi dane wyłudził ;>

    > Jakoś przekombinowane. mBank ma/miał np. pole hobby, które można wypełnić.
    > Konsultant ma znać odpowiedź co w tym polu i już.

    Ale dokładnie o to chodzi - dzwoni ktoś, niby z mBąka, i zadaje Ci to pytanie.
    Odpowiadasz w dobrej wierze, oczywiście o ile pamiętasz - a jak się nie pomylisz, to
    już jest to skompromitowane, zabezpieczenie zdjęte.

    Bank też powienien się autoryzować - np. klient powinien mieć prawo zapytać o saldo
    rachunku czy inną rzecz znaną tylko bankowi i klientowi.
    Hmmm, jakby do mnie dzwonili to bym tak zapytał - na szczęście nie dzwonią.
    Ale jakby zadzwonili to będę pamiętał, żeby tak zrobić (a zadzwonić potrafią w
    różnych ciekawych sprawach, np. vwbank ze smutkiem, że gdzieś zgubili mój wniosek o
    otwarcie rachunku oszczędnościowego złożony w oddziale - jako że był piątek to
    odłożyłem dziwaczne pomysły w stylu że mi faxem wyślą, a ja podpiszę i pocztą odeślę,
    na następny tydzień - i dobrze, bo za godzinę zadzwonili znów, że jednak ten wniosek
    się znalazł ;) - ciekawe, czy mocno się zdziwią (ZTCP to np. citkowcy mówią "moją
    tożsamość można potwierdzić w banku" ;).