  • 1. Data: 2006-10-30 09:44:18
    Temat: automatyczne spłacanie KK w mBanku
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Czy automatyczne spłacanie KK w mBanku w kwocie 100% oznacza, że raz w
    miesiącu z karty będzie schodziło mi 100% zadłużenia, czy też, że po 51
    (nie pamiętam dokładnie) dniach będzie mi schodziło to, co 51 dni
    wcześniej wydałem?

    Jest to zasadnicza różnica. W tym pierwszym przypadku teoretycznie z
    konta zapłacę za coś już parę dni po zakupie. Jeśli jednak spłata
    nastąpi dopiero w tym ostatnim mozliwym dniu, to po co jest ustalony
    jeden dzień w miesiącu?

  • 2. Data: 2006-10-30 09:50:35
    Temat: Re: automatyczne spłacanie KK w mBanku
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Popławski" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > miesiącu z karty będzie schodziło mi 100% zadłużenia, czy też, że po 51
    > (nie pamiętam dokładnie) dniach będzie mi schodziło to, co 51 dni

    co miesiąc masz zamknięcie i wygenerowanie wyciągu i kwoty do spłaty -
    zadłuzenia
    tą kwotę spłacasz po 21 dniach od wygenerowania wyciągu i to tej kwoty
    dotyczy automatyczna spłata (jeśli jest odpowiednia ilosc środków na koncie)
    w międzyczasie masz kolejne transakcje, ale one będą podsumowane w kolejnym
    wyciągu

  • 3. Data: 2006-10-30 09:53:42
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Jacek Popławski napisał(a):
> [...]
    > konta zapłacę za coś już parę dni po zakupie. Jeśli jednak spłata
    > nastąpi dopiero w tym ostatnim mozliwym dniu, to po co jest ustalony

    Przyznam, że nie do końca rozumiem dylemat i nie za bardzo mam czas
    specjalnie wnikać. :-)
    W każdym razie automatyczna spłata 100% to - nomen omen - automatyczna
    spłata 100% kwoty zadłużenia WYKAZANEJ NA OSTATNIM WYCIĄGU za dany okres
    rozliczeniowy, która zostanie pobrana z eKonta ostatniego możliwego dnia
    podczas Grace Period (okres bezodsetkowy).

  • 4. Data: 2006-10-30 10:03:56
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Wojciech Nawara napisał(a):
> [...]
    > rozliczeniowy, która zostanie pobrana z eKonta ostatniego możliwego dnia
    > podczas Grace Period (okres bezodsetkowy).

    Czyli ustalony dzień w miesiącu jest dniem, w którym tworzony jest wyciąg?

    Mamy dwie tranzakcje: A i B, tranzakcja A jest kilka dni przed
    tranzakcją B. Czy obie zostaną pobrane z konta tego samego dnia, czy w
    rózne dni?

  • 5. Data: 2006-10-30 10:08:08
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    > Czyli ustalony dzień w miesiącu jest dniem, w którym tworzony jest wyciąg?

    tak

    > Mamy dwie tranzakcje: A i B, tranzakcja A jest kilka dni przed tranzakcją
    > B. Czy obie zostaną pobrane z konta tego samego dnia, czy w rózne dni?

    różne
    A będzie w wyciągu i będzie spłacona po upłynięciu terminu spłaty, a B w
    kolejnym wyciągu za miesiąc

    wiec jesli pensje masz płaconą kole 1 to zamkniecie wyciągu warto dac kole
    14, aby spłata wypadła po 1

  • 6. Data: 2006-10-30 10:11:18
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Jacek Popławski napisał(a):

    > Czyli ustalony dzień w miesiącu jest dniem, w którym tworzony jest wyciąg?

    Tak. Tworzony jest wyciąg = koniec okresu rozliczeniowego.

    > Mamy dwie tranzakcje: A i B, tranzakcja A jest kilka dni przed
    > tranzakcją B. Czy obie zostaną pobrane z konta tego samego dnia, czy w
    > rózne dni?

    A to już zależy. Jeżeli obie będą zaksięgowane na tym samym wyciągu, to
    w tym samym dniu. Jeżeli transakcja B załapie się już na kolejny wyciąg
    - to już z transakcjami z następnego miesiąca.

  • 7. Data: 2006-10-30 10:12:40
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Robert Wicik napisał(a):

    > różne
    > A będzie w wyciągu i będzie spłacona po upłynięciu terminu spłaty, a B w
    > kolejnym wyciągu za miesiąc

    Moment, ale skąd założenie, że A i B nie mogą być zaksięgowane w tym
    samym okresie rozliczeniowym?

  • 8. Data: 2006-10-30 10:16:43
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Wojciech Nawara napisał(a):

    > A to już zależy. Jeżeli obie będą zaksięgowane na tym samym wyciągu, to
    > w tym samym dniu. Jeżeli transakcja B załapie się już na kolejny wyciąg
    > - to już z transakcjami z następnego miesiąca.

    OK, do czegoś dochodzimy. Czyli automatyczna spłata następuje X dni po
    wystawieniu wyciągu i jest na kwotę z tego wyciągu? Ile wynosi to X dni?
    Czyli nie ma znaczenia odległość od daty tranzakcji tylko od daty wyciągu?

  • 9. Data: 2006-10-30 10:25:24
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Jacek Popławski napisał(a):

    > OK, do czegoś dochodzimy. Czyli automatyczna spłata następuje X dni po
    > wystawieniu wyciągu i jest na kwotę z tego wyciągu? Ile wynosi to X dni?

    Tyle ile okres bezodsetkowy / grace period.

    > Czyli nie ma znaczenia odległość od daty tranzakcji tylko od daty wyciągu?

    Dokładnie.

    PS co to są tranZakcje?

  • 10. Data: 2006-10-30 10:29:09
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Wojciech Nawara napisał(a):

    > Tyle ile okres bezodsetkowy / grace period.

    To wyjaśnij mi jeszcze:

    Grace period 24 dni (okres bez oprocentowania do 54 dni)

    Czy po 24 dniach od wyciągu spłacone będzie 100%? Jesli tak, to do czego
    się uzywa 54 dni?