  • 11. Data: 2006-10-30 10:37:18
    Temat: Re: automatyczne spłacanie KK w mBanku
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Czy po 24 dniach od wyciągu spłacone będzie 100%? Jesli tak, to do czego
    > się uzywa 54 dni?

    okres rozliczeniowy karty to 30 dni + 24 dni od momentu wygenerowania
    zestawienia transakcji (ostatni dzien okresu rozliczeniowego), razem
    daje nam to 54 dni okresu bezodsetkowego

    a praktycznie, jezeli transakcja (platnosc karta) zostanie zaksiegowana
    np. 1 grudnia* to (zeby nie zaplacic odsetek) bedziesz musial ja splacic
    24 grudnia, okres ten (grace period) oznacza, ze w tym czasie bedziesz
    bezplatnie korzystal z kasy banku

    * zakladam, ze okres rozliczeniowy pokrywa sie z miesiacem kalendarzowym

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 12. Data: 2006-10-30 10:44:25
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    RobertS napisał(a):
> [...]
    > np. 1 grudnia* to (zeby nie zaplacic odsetek) bedziesz musial ja splacic
    > 24 grudnia, okres ten (grace period) oznacza, ze w tym czasie bedziesz

    Prawie rozumiem, ale co z 30 dniami? Czy chodzi o to, że zaksięgowanie
    może nastąpić maksymalnie po 30 dniach, bo jest raz w miesiącu?

  • 13. Data: 2006-10-30 10:59:44
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <u...@n...WYTNIJ.info> napisał w
    wiadomości news:ei4j6o$o5i$2@news.elsat.net.pl...
    > Robert Wicik napisał(a):
    >
    > Moment, ale skąd założenie, że A i B nie mogą być zaksięgowane w tym samym
    > okresie rozliczeniowym?

    nie czepiajmy się szczegółów ;]

  • 14. Data: 2006-10-30 11:02:48
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Popławski" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    > To wyjaśnij mi jeszcze:
    >
    > Grace period 24 dni (okres bez oprocentowania do 54 dni)
    >
    > Czy po 24 dniach od wyciągu spłacone będzie 100%? Jesli tak, to do czego
    > się uzywa 54 dni?

    54 dni to sumaryczny czas od początku okresu z danego wyciągu do ostatniego
    dnia spłaty zadłuzenia z danego wyciągu
    wiec moze Ci się udać zrobić transakcję pierwszego dnia i spłacić po 54
    dniach ;]
    transakcje z ostatniego dnia wyciągu sa spłacane po 24 dniach

    * abstrachuję od kwestii księgowania

    a tak konkretnie to jaki cel tej dyskusji ?

  • 15. Data: 2006-10-30 11:04:54
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    > Prawie rozumiem, ale co z 30 dniami? Czy chodzi o to, że zaksięgowanie
    > może nastąpić maksymalnie po 30 dniach, bo jest raz w miesiącu?

    najczęsciej księguje się szybko
    z rzadka to trwa kilka(naście) dni
    po transakcji jest blokada i termin jej wygaśniecia, to zdaje się 30dni

  • 16. Data: 2006-10-30 11:07:41
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Robert Wicik napisał(a):
    > a tak konkretnie to jaki cel tej dyskusji ?

    Chciałem wiedzieć ile muszę mieć w tym miesiącu na eKoncie.

  • 17. Data: 2006-10-30 11:13:33
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    > Chciałem wiedzieć ile muszę mieć w tym miesiącu na eKoncie.

    tyle ile na ostatnim wyciągu i nie więcej
    wchodzisz w "Karty kredytowe" "Spłata zadłużenia" i tam masz i kwote z
    ostatniego wyciągu do spłaty i termin

  • 18. Data: 2006-10-30 11:18:07
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Jacek Popławski napisał(a):

    > Grace period 24 dni (okres bez oprocentowania do 54 dni)
    >
    > Czy po 24 dniach od wyciągu spłacone będzie 100%?

    Tak.

    > Jesli tak, to do czego
    > się uzywa 54 dni?

    Marketing. Długość okresu rozliczeniowego + grace period. Stąd "DO".

  • 19. Data: 2006-10-30 12:01:04
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Chciałem wiedzieć ile muszę mieć w tym miesiącu na eKoncie.

    aby spłacić 100% (i nie zaplacic odsetek) musisz miec taką kwotę jaka
    była wykazana na zestawieniu transakcji, który jest generowany po
    zakonczeniu okresu rozliczeniowego, ni mniej ni więcej

    blokady, transakcje nierozliczone itp. Cie nie interesuja

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 20. Data: 2006-10-30 13:10:14
    Od: gollum <n...@u...pl>

    > aby spłacić 100% (i nie zaplacic odsetek) musisz miec taką kwotę jaka
    > była wykazana na zestawieniu transakcji, który jest generowany po
    > zakonczeniu okresu rozliczeniowego, ni mniej _ni_ _więcej_

    A co sie stanie, jesli bedzie mial wiecej? ;)

    to tak w ramach czepiania sie szczegolow :)