  • 1. Data: 2002-04-08 09:22:25
    Temat: algorytm obliczania odsetek bankowych
    Od: "CEzar" <c...@s...com.pl>

    Mam z tym problem.
    Zawsze mi wychodzi cos innego.
    Może ktoś zna dokładnie (sposob i miejsce zaokrągleń) ?
    CEzar

  • 2. Data: 2002-04-08 09:59:47
    Temat: Re: algorytm obliczania odsetek bankowych
    Od: "Krzysiek" <K...@w...pl>

    Użytkownik "CEzar" <c...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    > Mam z tym problem.
    > Zawsze mi wychodzi cos innego.
    > Może ktoś zna dokładnie (sposob i miejsce zaokrągleń) ?

    Zaokraglanie do 2 miejsc po przecinku zgodnie z zasadami matematyki od 0,005
    w gore do 0,01 jezeli np. 12,454 zaokraglasz w dol do 12,45.

  • 3. Data: 2002-04-08 10:42:26
    Od: "Marek J" <m...@i...pl>

    Użytkownik "CEzar" <c...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    > Mam z tym problem.
    > Zawsze mi wychodzi cos innego.
    > Może ktoś zna dokładnie (sposob i miejsce zaokrągleń) ?

    Podstawa (kwota odsetek) zaokrąglona do pełnych złotych i z tego 20% (wynik
    teoretycznie zaokraglasz do pełnych dziesiątek groszy, ale 20% z pełnego
    złotego zawsze jest zaokrąglone) - zasada obliczania taka jak dla PITu tylko
    inna stawka.

    Marek

  • 4. Data: 2002-04-08 13:10:05
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

    Użytkownik "Marek J" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Podstawa (kwota odsetek) zaokrąglona do pełnych złotych i z tego 20%
    (wynik
    > teoretycznie zaokraglasz do pełnych dziesiątek groszy, ale 20% z pełnego
    > złotego zawsze jest zaokrąglone)

    Niekoniecznie - niektóre banki nie stosuja zaokrągleń i naliczają podatek od
    niezaokrąglonych sum - maja na to zgodę chyba min. finansów ... i wtedy
    kwota podatku też wychodzi z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

  • 5. Data: 2002-04-08 13:14:29
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Kasia <K...@e...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a8s4nq$g6h$...@n...tpi.pl...

    > Niekoniecznie - niektóre banki nie stosuja zaokrągleń i naliczają podatek
    od
    > niezaokrąglonych sum - maja na to zgodę chyba min. finansów

    Co to za nowy sposob naliczania podatkow "zgoda ministra"?
    Od naliczania podatkow jest ustawa wraz z rozporzadzeniami.

    Karol

  • 6. Data: 2002-04-08 13:31:41
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

    Użytkownik "Karol" <
    > od
    >
    > Co to za nowy sposob naliczania podatkow "zgoda ministra"?
    > Od naliczania podatkow jest ustawa wraz z rozporzadzeniami.
    >
    > Karol

    :-)) no to chyba nie do mnie pytanie ? Nie wiem jak to jest dokładnie - ale
    fakt jest niepodważalny ... Są banki które nie zaokrąglają . Napisałam
    "chyba" - bo nie jestem pewna kto wydaję tą zgodę, może ktoś z grupowiczów
    nam pomoże ?

  • 7. Data: 2002-04-08 15:42:36
    Od: "Rysiek" <r...@h...pl>

> [...]
    > fakt jest niepodważalny ... Są banki które nie zaokrąglają . Napisałam
    > "chyba" - bo nie jestem pewna kto wydaję tą zgodę, może ktoś z grupowiczów

    Kto wydaje zgode nie wiem , ale napewno np.BSK oblicza odsetki od
    rzeczywistej kwoty odsetek.

    Rysiek

  • 8. Data: 2002-04-08 18:45:09
    Od: "Wilczek" <w...@i...com>

    > Kto wydaje zgode nie wiem , ale napewno np.BSK oblicza odsetki od
    > rzeczywistej kwoty odsetek.

    Na pewno od calej kwoty odsetki nalicza BZ WBK (nawet kiedy odsetek
    jest ponizej 50 gr) jak tez np. Inteligo.

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 9. Data: 2002-04-08 19:42:24
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Wilczek" <

    > Na pewno od calej kwoty odsetki nalicza BZ WBK (nawet kiedy odsetek
    > jest ponizej 50 gr) jak tez np. Inteligo.

    Inteligo podaje w SMS odsetki pelne, potem potraca 20% od tej kwoty
    i ksieguje jako odsetki to co zostalo - z historii juz nie widac ile bylo
    podatku

    BZ-WBK oblicza odsetki i je ksieguje po staremu,
    potem podstawe opodatkowania (jako ods zaokraglone do zl) i od niej 20%
    podatku
    ksiegujac go jako odrebna transakcje

    te informacje juz tu podawalem
    *** blad ***

  • 10. Data: 2002-04-09 14:28:31
    Od: Artur Fortuna <f...@p...pole.reply-to.pl>

    CEzar napisał(a):
    > Mam z tym problem.
    > Zawsze mi wychodzi cos innego.
    > Może ktoś zna dokładnie (sposob i miejsce zaokrągleń) ?

    Problemem może być to, że dla części banków rok trwa 12*30=360 dni, a dla części 365.
    Wzór powinien wyglądać tak:
    stopa_odsetek = oprocentowanie * liczba_dni / liczba_dni_w_roku
    Oprocentowanie bierzesz jako liczbe tzn. 9%=0,09.
    I teraz stopę_odsetek mnożysz przez kwotę.

    No i minus podatek zgodnie z tym co napisali przedmówcy.
    --
    Artur Fortuna