  • 11. Data: 2003-05-27 12:00:14
    Temat: Re: Zwrot na karte - brawo Real
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr Czerewko" <p...@k...chip.pl> napisał w wiadomości
    news:3ed35025$1@news.vogel.pl...

    > witam,
    > pracuje w realu,-
    > pani z POK powinna dostac upomnienie za łamanie ustalonych procedur -
    > przy zwrocie powinna byc obecna mama ze swoja kartą, i podpisać się
    > swoim imieniem i nazwiskiem.

    IMHO moze procedury sa takie, ale lepiej w takim przypadku isc na reke
    klientowi. Jest to zwrot pieniedzy, system rozpoznal numer podanej karty
    ktora byl dokonany zakup. Pieniadze dostal wlasciciel nikt inny.
    Zachowanie obslugi zaoszczedzilo niepotrzebnych komplikacji i sam market
    zyskal w moich oczach. Wlasnie takie elastyczne zachowanie winno byc
    przykladem a nie sztywne trzymanie sie procedur.

    --
    JaKi

  • 12. Data: 2003-05-27 12:01:57
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej Loret" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Ja tylko raz dokonywalem zwortu towaru zakupionego karta (bezprzewodowe
    > sluchawki w Niemczech, platnosc karta wydana w Polsce). Dostalem gotowke.
    > Nie wyobrazam sobie bym mogl miec jakies klopoty, gdybym tej karty nie
    mial
    > przy sobie (np. zgubil).

    Pomysl o konsekwencjach - zakup KK - zwrot na debetowke lub gotowka. Uwazasz
    ze cos takiego jest prawidlowe?
    Dla tego nie dziwia mnie teraz praktyki, ze w sklepach dopisuja nr karty na
    rachunek.

    --
    JaKi

  • 13. Data: 2003-05-27 12:04:51
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    JaKi wrote:

    > Pomysl o konsekwencjach - zakup KK - zwrot na debetowke lub gotowka.
    > Uwazasz ze cos takiego jest prawidlowe?
    > Dla tego nie dziwia mnie teraz praktyki, ze w sklepach dopisuja nr
    > karty na rachunek.

    A uważasz za prawidłowe, że sklep odmawia zwrotu zapłaty za towar
    uzależniając dokonanie zwrotu od posiadania karty, którą się płaciło?

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 14. Data: 2003-05-27 12:12:02
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Glenn" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A uważasz za prawidłowe, że sklep odmawia zwrotu zapłaty za towar
    > uzależniając dokonanie zwrotu od posiadania karty, którą się płaciło?

    Tak, jak najbardziej. Wydaje mi sie, iz reklamacji nie robi sie po
    niewiadomo jak dlugim okresie - jesli nawet karta zostala zgubiona to
    podajesz nr karty i pieniadze wracaja na powiazany rachunek.est to IMHO
    prawidlowa procedura calej platnosci obrotu kartami platniczymi.

    --
    JaKi

  • 15. Data: 2003-05-27 12:28:46
    Od: "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net>

    Użytkownik "JaKi" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Tak, jak najbardziej.

    To tak jakbys musial miec przy sobie pieniadze, ktore Ci wydano jako reszte
    przy platnosci gotowka.

    --

    Kazimierz
    b. zast. red. nacz. NN ( www.nnmag.net )

  • 16. Data: 2003-05-27 12:36:35
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net> napisał w wiadomości

    > To tak jakbys musial miec przy sobie pieniadze, ktore Ci wydano jako
    reszte
    > przy platnosci gotowka.

    Moze rozwiniesz ta mysl bo nie widze zwiazku.
    Mysle ze nalezalo by sie spojrzec na ten problem obiektywnie - na caly
    proces obrotu kartowego, a nie tylko z wlasnego wygodnego punktu widzenia.

    --
    JaKi

  • 17. Data: 2003-05-27 13:16:32
    Od: "Piotr Solarz" <p...@...pl>

> [...]
    > podajesz nr karty i pieniadze wracaja na powiazany rachunek.est to IMHO
    > prawidlowa procedura calej platnosci obrotu kartami platniczymi.

    A co jeśli karta straciła już ważność?

    Piotrek

  • 18. Data: 2003-05-27 13:22:22
    Od: "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net>

    > Moze rozwiniesz ta mysl bo nie widze zwiazku.

    Karty mozesz juz nie miec z wielu powodow - zlamala sie, zgubiles, skonczyla
    sie waznosc, zastrzegles, mogles tez zlikwidowac konto.

    > Mysle ze nalezalo by sie spojrzec na ten problem obiektywnie - na caly
    > proces obrotu kartowego, a nie tylko z wlasnego wygodnego punktu widzenia.

    Ja po prostu nie widze zadnego uzasadnienia wymogu zwrotu na karte, ktora
    sie placilo. Przeciez to nei ma znaczenia - klient przynosi towar, ma
    paragon, uzasadnia zwrot, sklep przyjmuje zwrot i daje klientowi gotowke
    albo zwraca mu na karte na ktora klient sobie zyczy. Gdzie tu jakakolwiek
    "niewygodnosc" dla bankow, sklepow czy calego procesu obrotu kartowego?

  • 19. Data: 2003-05-27 13:24:17
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > zyskal w moich oczach. Wlasnie takie elastyczne zachowanie winno byc
    > przykladem a nie sztywne trzymanie sie procedur.

    Jesli chodzi o sprawdzanie podpisu, to jest to godne pochwały, ale opisana
    wcześniej sytuacja IMHO jest przejawem nieudolności organizacyjnej tej sieci.
    Przede wszystkim po co tworzyć procedurę, którą pracowik musi omijać, po to
    aby w sposób bezkonfliktowy załatwic prostą czynność typu zwrot czy
    reklamacja?
    Dodatkowo IMHO to przejaw lekkiej schizoferenii sieci, bo rzeczywiście można
    posługując się dwoma kartami - KK i electronem, poprzez zwrot zaciągnąć
    kredyt, ale... Zawracania głowy jest z tym sporo. Kredyt jest na dość krótki
    czas, co w połączeniu z faktem że w .pl KK to jakiś marny procent kart w
    obiegu, to jakie mogą być straty sieci z powodu takich operacji?
    Większym zagrożeniem raczej jest to, że jak pójdę od wielkiego dzwonu coś
    zwrócić i będą przy tym problemy, to więcej u nich nie kupię.

    Jeścze jeśli jest to zwrot będący dobrą wolą sklepu, to rozumiem. Mogą
    wymagać co chcą, ale jeśli jest to zwrot np. z tytułu rękojmi, to bym zapytał
    na jakiej podstawie żądają dokładnie tej samej karty. Równie dobrze klient
    mógłby przy zwrocie towaru zażądać oddania dokładnie tych samych banknotów i
    monet, którymi zapłaci za towar.

    Miłego dnia
    Tomek

  • 20. Data: 2003-05-27 13:46:00
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    > Karty mozesz juz nie miec z wielu powodow - zlamala sie, zgubiles,
    skonczyla
    > sie waznosc, zastrzegles, mogles tez zlikwidowac konto.

    Poza skonczeniem daty waznosci nie widze problemu - podajesz jej numer i
    kasa wraca na rachunek karty. Jesli chodzi o koniec daty waznosci - tak jak
    pisalem na wstepie - rzeczy raczej nie oddajesz po kilku miesiacach ale w
    max 1-2 tygodnie. Caly czas nie widze problemu dot koniecznosci posiadania
    karty/znania numeru karty ktora dkonales zakupu.

> [...]
    > albo zwraca mu na karte na ktora klient sobie zyczy. Gdzie tu jakakolwiek
    > "niewygodnosc" dla bankow, sklepow czy calego procesu obrotu kartowego?

    Kupujesz cos za 7k - placisz KK, nastepnego dnia zwracasz - podajesz
    debetowke. Nie widzisz tu niewygodnosci dla banku?

    --
    JaKi