  • 1. Data: 2003-07-16 14:44:50
    Temat: Nietypowe: Dziedziczenie długu (debetu) po zmarłym
    Od: "Tatanka" <t...@p...onet.pl>

    Byłabym wdzięczna za odpowiedź.

    Mój teść miał RORa w B. Spółdzielczym.
    Mając przyznany i wykorzystany debet do wys. 600 zł, zmarł.
    Bank, sobie wiadomym sposobem wynalazł mój adres (niedokładny)
    i domaga się spłaty długu wraz z odsetkami, strasząc postępowaniem sądowym.
    Mnie się wydaje, ze jeżeli bank udziela debetu, to musi się liczyć z
    nieściągnieciem go.
    Ja nie podpisywałam ŻADNYCH kwitów.
    Czy ktoś kompetentny może powiedzieć KTO ma rację? a raczej co mogę zrobić
    żeby nie płacić???

    Z góry dzięki za wszelkie info.

    Tatanka

  • 2. Data: 2003-07-16 14:50:41
    Od: Łukasz Stawicki <g...@i...pl>

    Użytkownik Tatanka napisał:

> [...]
    > Ja nie podpisywałam ŻADNYCH kwitów.
    > Czy ktoś kompetentny może powiedzieć KTO ma rację? a raczej co mogę zrobić

    Najpierw to chyba musi być przeprowadzone postępowanie spadkowe. I sąd
    musi określić kto ten dług dostaje w prezencie (no chyba że jesteś
    jedyną spadkobierczynią teścia - ale skąd Bank o tym wie?). Ale może
    niech się i prawnicy wypowiedzą?

    Łukasz

  • 3. Data: 2003-07-16 15:23:56
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    Łukasz Stawicki <g...@i...pl> writes:

> [...]
    > musi określić kto ten dług dostaje w prezencie (no chyba że jesteś
    > jedyną spadkobierczynią teścia - ale skąd Bank o tym wie?). Ale może

    O ile ja pamiętam to nawet gdyby był jedynym spadkobiercą, to jeszcze
    musi przyjąć spadek.

    No chyba że spadek już przyjął, wtedy za dług odpowiada.

  • 4. Data: 2003-07-16 16:52:46
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Tatanka <t...@p...onet.pl> wrote:
> [...]

    > Ja nie podpisywałam ŻADNYCH kwitów.
    > Czy ktoś kompetentny może powiedzieć KTO ma rację? a raczej co mogę zrobić

    A przejmowałaś spadek po teściu?

    --
    ___________ (R)

  • 5. Data: 2003-07-16 16:53:34
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Marcin Kasperski <M...@s...com.pl> wrote:

    > O ile ja pamiętam to nawet gdyby był jedynym spadkobiercą, to jeszcze
    > musi przyjąć spadek.

    > No chyba że spadek już przyjął, wtedy za dług odpowiada.
    Zależy od sposobu przejęcia długu.

    --
    ___________ (R)

  • 6. Data: 2003-07-16 16:58:19
    Od: j...@w...pl

    > Mój teść miał RORa w B. Spółdzielczym.

    Moment, to nie ma bliższych krewnych do ewentualnego sciągania długow?Np.
    dzieci?

> [...]
    > i domaga się spłaty długu wraz z odsetkami, strasząc postępowaniem sądowym.
    > Mnie się wydaje, ze jeżeli bank udziela  debetu, to musi się liczyć z

    Zgadzam sie z przedmowcami, ze najpierw ktos musialby przyjąc spadek i to
    sadownie.
    Jezeli rzeczywiscie ten limit to 600 zł, to obawiam się ze jakiekolwiek
    dzialania przed sadem zmierzajace do tego by odzyskac naleznosc- kosztowaloby
    ten Bank znacznie wiecej.Bank raczej tylko straszy liczac ze sie
    przestraszysz. Niech pokaza podstawe prawna na jakiej mialbys splacac czyjes
    dlugi. NIE masz zadnego obowiazku splacac dlugow tescia. Ja bym po prostu
    oswiadczyla bankowi, ze nie jestes bezposrednim spadkobierca. Jedsli natomiast
    spadkobierca jest malzonek - to trzeba powiedziec ze nie przyjmuje on spadku ,
    albo ze ojciec nie pozostawil po sobie zadnego majatku. To bank bedzie musial
    udowodnic ze jest inaczej. Raczej dla 600 zł bank nie bedzie podejmowal jakis
    dzialan bo koszty moga przekroczyc naleznosc główną.A nikt o zdrowych zmyslach
    tego nie zrobi.
    Kaja.

  • 7. Data: 2003-07-16 17:28:14
    Od: calcium300mg <c...@o...pl>

    On 16 Jul 2003 18:58:19 +0200, j...@w...pl wrote:

    >Raczej dla 600 zł bank nie bedzie podejmowal jakis
    >dzialan bo koszty moga przekroczyc naleznosc główną.A nikt o zdrowych zmyslach
    >tego nie zrobi.

    oj robi... chociażby dlatego, że coraz więcej jest właśnie takich
    osób, które myślą że kilkaset - pare tysięcy to za mało, żeby bankowi
    się chciało :)

  • 8. Data: 2003-07-16 18:27:57
    Od: j...@w...pl

    > oj robi... chociażby dlatego, że coraz więcej jest właśnie takich
    > osób, które myślą że kilkaset - pare tysięcy to za mało, żeby bankowi
    > się chciało :)

    Jesli koszty beda wynosily np. 70% naleznosci- to skorka nie warta wyprawki.
    Wiem co mowie, bo wiele lat pracowalam na windykacji w duzym banku
    Kaja

  • 9. Data: 2003-07-17 05:36:45
    Od: "jo44" <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    Użytkownik <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jesli koszty beda wynosily np. 70% naleznosci- to skorka nie warta
    wyprawki.
    > Wiem co mowie, bo wiele lat pracowalam na windykacji w duzym banku

    A ja wiem, ze 30% to wiecej niz 0%.

  • 10. Data: 2003-07-17 05:57:57
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Mnie się wydaje, ze jeżeli bank udziela debetu, to musi się liczyć z
    > nieściągnieciem go.
    > Ja nie podpisywałam ŻADNYCH kwitów.

    Bank nie moze sie od ciebie domagac splaty debetu. Wyjatkiem jest
    sytuacja kiedy przyjelas spadek. Jesli nie bylo jeszcze postepowania
    spadkowego i nie jestes spadkobierczynia, to jak najbardziej mozesz po
    prostu pojsc do tego banku i op**** dyrektora ;-)