    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Wed, 30 Dec 2020 04:32:47 -0800 (PST)
    Subject: Re: Znowu mnie citek zaskoczył...
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 24 grudnia 2020 o 22:47:46 UTC+1 Michal Jankowski napisał(a):
    > Tym razem przysłał kartę do konta - mało, że płaską, to w ogóle bez
    > numeru ani nic (z przodu, jeśli to jeszcze jest przód).

    Hmm, na awersie zupełnie nic?
    W tych nowych wzorach płaskich kredytówek jest imię i nazwisko.
    Na rewersie jest również imię i nazwisko - oraz numer, data ważności i CVC2 (bo to
    wszystko MC).
    Pomysł głupi - pewnie myśleli, że jak dadzą na rewersie numer, to nikt go nie
    podejrzy kamerką. Ale w ten sposób wystarczy podejrzenie tylko jednej strony karty,
    żeby poznać wszystkie dane.
    Bo co, niby zwykły człowiek będzie trzymał zawsze rewersem do brzucha, a przykładał
    tylko tak, by awers był do góry?

    > Żeby było zabawniej - kod cvv jest taki sam, jak dla karty kredytowej.

    No to Ci się trafiło 1/1000. Idealne rozdania w brydżu mają mniejsze
    prawdopodobieństwo - ale gra się tyle, że się trafiają. I tak samo tak dużo jest
    użytkowników kart - a raz w życiu się komuś coś takiego trafi (to jak z tymi skutkami
    ubocznymi leków - te odczuwa 1 na 10 pacjentów - a inne 1 na 100000 - a i tak się
    zdarzają i są na ulotce).

    A mi citek zrobił dalszy ciąg niespodzianek z powodu niezamawianej wymiany visy na MC
    przy okazji odnowienia - dzisiaj dzwoni mama i mówi, że jej visy citkowej (dodatkowej
    do mojej) nie akceptuje. Myślałem, że to wina kiosku - bo karta pierwszy raz używana,
    ale sprawdziłem moją w biedronku - też odrzucenie - choć ważne do końca lutego 2021.
    Pani z citka radośnie mi powiedziała, że jak się wymienia kartę to stara po miesiącu
    jest zastrzegana - i oczywiście musiał ten miesiąc minąć akurat 3 dni temu, bo karta
    była potrzebna akurat od dzisiaj...
    No i czy citek poinformował, że visę zastrzegą mi za miesiąc, choć jeszcze normalnie
    działałaby 2 miesiące - również w sytuacji, gdyby nie wymienili mi jej na MC nie
    tylko bez mojej zgody, ale nawet bez poinformowania - tylko wznowili normalnie jako
    visę? Pytanie retoryczne... A co by było, gdyby te nowe karty zginęły na poczcie? Już
    mi się nawet nie chce wklejać głupich odpowiedzi citka.

    To, że się zmienił też numer karty, to jasne - ale zmienił się też numer rachunku do
    spłat - i potem można mieć kolejną "miłą niespodziankę".
    No i jak zastrzegli mi visę to znikła historia - póki co w historii MC nic nie ma,
    może coś się pojawi po aktywacji, choć wątpię.

    A najgorsze, że nawet nie mogę się na nich obrazić, bo mi szkoda tej karty ;>
    I nawet bym sobie wymienił visą na MC - ale nie na siłę i bez informacji.
    Także ostrzegam innych posiadaczy visy z citka, że robią takie głupie numery - jeśli
    kończy się Wam ważność, to zajrzyjcie lepiej do ST częściej niż po wyciąg, żeby
    zobaczyć, czy przypadkiem nie pojawiło się MC jako "nowa karta" obok visy - a jeśli
    tak, to nie liczcie na datę ważności widoczną na karcie.