  • 11. Data: 2002-01-09 20:03:17
    Temat: Re: Zmiana PINu w delfinkach.
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:a1hb9r$jg9$1@news2.ipartners.pl...

    > Telefony publiczne TP SA. Mnie się jeszcze nie udało wystukać nic tonowo
    na
    > tym złomie (próbowałem na niebieskich). A może wiecie jak to zrobić?

    Witam kolegów z pl.misc.telefonia.gsm. :)))

    Z niebieskich urmetów się nie da - taki ich urok.

    Ze srebrnych jest różnie - niektóre rejony mają domyślnie ustawione
    wybieranie tonowe. W innych po połączeniu trzeba nacisnąć # lub * i już
    wybieranie tonowe włączone...

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 12. Data: 2002-01-09 21:24:46
    Od: "Jan Werbiński" <j...@h...com>

    > c) Hasła-zdrapki. W miarę tak samo jak (b).
    >
    > d) haslo autoryzujące (jak LG).
    >
    > e) TANy. Najgorsze. Aktualną listę mam rozpakowaną. Więc wystarczy

    Zgadzam się z Tobą, za wyjątkiem tych punktów. Umieścił bym je w kolejności
    malejącego bezpieczeństwa tak:

    c) zdrapki
    d) tany
    e) klucz na dyskietce
    f) hasło autoryzujące

    --
    Jan Werbinski +48 68 3630000 +48 606 269777
    j...@p...pl ....._[:]) bul, bul, bul, bul

  • 13. Data: 2002-01-09 21:45:57
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Jan 09, 2002 at 08:19:13PM +0100, Tristan Alder wrote:

    > Pisałem już o tym. Kradną Ci kartę/tany/hasła/cokolwiek, chcesz szybko
    > zawiadomić mLinię, a tutaj nie ma jak.

    Jak skradli karte to dzwonisz np. do polcardu i robisz
    zastrzezenie. Od reki.

    --

    --w

  • 14. Data: 2002-01-11 08:23:22
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Wed, 09 Jan 2002 20:18:00 +0100, Tristan Alder
    <s...@p...onet.pl> wrote:

    >d) haslo autoryzujące (jak LG).
    >
    >e) TANy. Najgorsze. Aktualną listę mam rozpakowaną. Więc wystarczy
    >syzbkie ksero lub odpis haseł i nawet nie zauważę kradzieży. Trzeba ją
    >bardzo dobrze zabezpieczać.

    No wez nie zartuj. Stale haslo jest lepsze od TANu ?! Przeciez do
    wykonania przelewu nie wystarczy TAN, trzeba znac jeszcze haslo
    klienta. Czyli mamy polaczenie dwoch roznych sposobow autoryzacji -
    tego co klient ma i tego co klient wie. W wypadku LG jest tylko to co
    klient wie i podlsuch na klawiature wystarczy zeby przelac pieniadze
    na dowolny rachunek.

    Co innego Nordea, tam loguje sie nr klienta i TANem bez hasla a to juz
    jest idiotyczne.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 15. Data: 2002-01-11 08:26:30
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 9 Jan 2002 22:45:57 +0100, w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)
    wrote:

    >Jak skradli karte to dzwonisz np. do polcardu i robisz
    >zastrzezenie. Od reki.

    Chyba, ze numeru nie pamietasz. A ilu normlanych klientow pamieta
    numer swoich kart albo nosi je zawsze przy sobie ale w innym iejscu
    niz karty ?
    IMO wszystkie bankowe callcenter powinny po ok. 1-2 minut wiszenia w
    menu glownym bez dzialnia uzytkownika automatycznie przelaczac na
    operatora.

  • 16. Data: 2002-01-11 08:40:48
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Jan 11, 2002 at 09:26:30AM +0100, Wojtek Frabinski wrote:

> [...]
    > IMO wszystkie bankowe callcenter powinny po ok. 1-2 minut wiszenia w
    > menu glownym bez dzialnia uzytkownika automatycznie przelaczac na

    Nie chce mi sie zadnej karty konczyc, ale musze to kieys
    przecwiczyc. Dla wprawy. Bez numeru karty.

    Jak kilka dni temu gadalem z PJO to sie chwalil ze bardzo dobre pod
    wzgledem blokady karty ma CC BGŻ, ale to tak btw.

    --

    --w

  • 17. Data: 2002-01-11 23:55:09
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 11 Jan 2002 09:40:48 +0100, w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)
    wrote:

    >Nie chce mi sie zadnej karty konczyc, ale musze to kieys
    >przecwiczyc. Dla wprawy. Bez numeru karty.

    Myslisz, ze sa jakies szanse na zastrzezenie np. delfika w Polcaedzie
    nie znajac jego numeru ?
    Ze w banku czesto da sie zastrzec bez numeru to jasne, ale w centrum
    a-r ?

  • 18. Data: 2002-01-13 21:18:33
    Od: j...@f...onet.pl (J.F.)

    On Wed, 09 Jan 2002 20:18:00 +0100, Tristan Alder wrote:
    >Nie. Mam taką klasyfikację bezpieczeństwa (im niżej, tym gorzej. :
    >a) Token z pinem (WBK, Telepekao,?).
    >b) Token bez pinu (Lukas,?). Gorszy, bo złodziej ma od razy wskazania.

    W lucasie haslo sklada sie z czesci stalej i wskazania tokena.
    Czyli niemal jak token z pinem - ale ta czesc stala mozna
    jakos przechwycic, podejrzec, potem tokena ukrasc i zrobione.

    >W wielu miejscach.

    Chyba tepsa w swoich publicznych z uporem blokuje.

    J.

  • 19. Data: 2002-01-14 15:32:50
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Sat, Jan 12, 2002 at 12:55:09AM +0100, Wojtek Frabinski wrote:

    > Myslisz, ze sa jakies szanse na zastrzezenie np. delfika w Polcaedzie
    > nie znajac jego numeru ?
    > Ze w banku czesto da sie zastrzec bez numeru to jasne, ale w centrum
    > a-r ?

    A po co niby taki RB czy inny mbank podaje te numery do polcardu?
    Chyba po to, nie?

    Ja naprawde to zrobie, pewnie na karcie RB (bo i tak do wymiany. bo
    juz zajezdzona ;-)). A wymiana free - u nich duzo jest za free.

    Jak wygrzebie sie z roboty to zrobie taki test.

    --

    --w

  • 20. Data: 2002-01-14 21:17:01
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 14 Jan 2002 16:32:50 +0100, w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)
    wrote:

    >A po co niby taki RB czy inny mbank podaje te numery do polcardu?
    >Chyba po to, nie?

    RB razeem z karta i numerami do Polcardu daje karteczke z miejscem na
    zapisanie numeru karty :-)
    A mBank numeru do Polcardu to chyba nie podaje, przynajmniej nie jako
    podstawowy.