  • 1. Data: 2002-01-07 10:55:43
    Temat: Zmiana PINu w delfinkach.
    Od: "Łukasz" <w...@p...com>

    No właśnie, czy się da? I ew. gdzie...
    Łukasz

  • 2. Data: 2002-01-07 11:58:06
    Temat: Re: Zmiana PINu w delfinkach.
    Od: "Robert" <m...@k...wp.pl>

    "Łukasz" <w...@p...com> (news:a1buut$5kf$1@news.tpi.pl):
    > No właśnie, czy się da? I ew. gdzie...
    > Łukasz

    nie da się, niestety

  • 3. Data: 2002-01-08 22:57:58
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Mon, 7 Jan 2002 12:58:06 +0100, "Robert" <m...@k...wp.pl>
    wrote:

    >> No właśnie, czy się da? I ew. gdzie...
    >nie da się, niestety

    No to w takim razie co zrobić przy konieczności zmiany PINu?
    Zlikwidować konto?

    mBank wogóle jest na bakier z bezpieczeństwem.
    -- brak zmiany PINu
    -- zupełnie niebezpieczne TANy
    -- brak możliwości połączenia się mLinią przy braku telefonu tonowego

    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 4. Data: 2002-01-09 07:45:33
    Od: "bwwald" <b...@p...onet.pl>

    > On Mon, 7 Jan 2002 12:58:06 +0100, "Robert" <m...@k...wp.pl>
    >
    > No to w takim razie co zrobić przy konieczności zmiany PINu?
    > Zlikwidować konto?

    Zastrzec karte i poprosic o nową? ;) To nie boli i na dodatek nic nie
    kosztuje jesli jestes wlascicielem konta.

    > mBank wogóle jest na bakier z bezpieczeństwem.
    > -- brak zmiany PINu

    Zastrzegaj tak dlugo karty az bedziesz miał ten wlasciwy ;)

    > -- zupełnie niebezpieczne TANy

    Pod jakim wzgledem? Moze rozwiniesz swoja mysl... Ja uwazam je za
    bezpieczne.

    > -- brak możliwości połączenia się mLinią przy braku telefonu tonowego

    No, tu masz rację :) Takie telefony jeszcze istnieja?

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2002-01-09 09:16:19
    Od: "Robert" <m...@k...wp.pl>

    "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl>
> [...]

    > mBank wogóle jest na bakier z bezpieczeństwem.
    > -- brak możliwości połączenia się mLinią przy braku telefonu tonowego

    Co to ma do bezpieczeństwa?

  • 6. Data: 2002-01-09 09:24:54
    Od: "bwwald" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert" <m...@k...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Co to ma do bezpieczeństwa?

    Ma, jesli chcesz zastrzec szybko karte w mBanku poprzez mLinie, a nie masz
    chwilowo dostepu do takiego telefonu.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2002-01-09 11:59:51
    Od: "Tomasz" <t...@p...fm>

    | No, tu masz rację :) Takie telefony jeszcze istnieja?

    Telefony publiczne TP SA. Mnie się jeszcze nie udało wystukać nic tonowo na
    tym złomie (próbowałem na niebieskich). A może wiecie jak to zrobić?

  • 8. Data: 2002-01-09 19:18:00
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Wed, 9 Jan 2002 08:45:33 +0100, "bwwald" <b...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Zastrzegaj tak dlugo karty az bedziesz mia? ten wlasciwy ;)

    :-)

    >Pod jakim wzgledem? Moze rozwiniesz swoja mysl... Ja uwazam je za
    >bezpieczne.

    Nie. Mam taką klasyfikację bezpieczeństwa (im niżej, tym gorzej. :
    a) Token z pinem (WBK, Telepekao,?). Najbezpieczniejszy. Transakcje
    chroni token, a sam token chroniony jest przez pin, więc nawet w razie
    kradzieży masz czas aż złodziej to złamie.

    b) Token bez pinu (Lukas,?). Gorszy, bo złodziej ma od razy wskazania.

    c) Hasła-zdrapki. W miarę tak samo jak (b).

    d) haslo autoryzujące (jak LG).

    e) TANy. Najgorsze. Aktualną listę mam rozpakowaną. Więc wystarczy
    syzbkie ksero lub odpis haseł i nawet nie zauważę kradzieży. Trzeba ją
    bardzo dobrze zabezpieczać.

    >No, tu masz racj? :) Takie telefony jeszcze istnieja?

    W wielu miejscach.

  • 9. Data: 2002-01-09 19:19:13
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Wed, 9 Jan 2002 10:16:19 +0100, "Robert" <m...@k...wp.pl>
    wrote:

    >Co to ma do bezpieczeństwa?

    Pisałem już o tym. Kradną Ci kartę/tany/hasła/cokolwiek, chcesz szybko
    zawiadomić mLinię, a tutaj nie ma jak.

  • 10. Data: 2002-01-09 19:47:02
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Tristan Alder"
> [...]
    >
    > e) TANy. Najgorsze. Aktualną listę mam rozpakowaną. Więc wystarczy
    > syzbkie ksero lub odpis haseł i nawet nie zauważę kradzieży. Trzeba ją

    z) sam PIN od karty - citibank ;-))))

    Zapomniales o kluczu prywatnym/publicznym na karcie kryptograficznej (1)
    - na dyskietce (2)
    - na serwerze w banku (3)
    Ja jednak uważam podpis elektroniczny za bezpieczniejszy niz tokeny
    jak ktos z informatykow bankowych zrobi operacje podpisana TAN-em z tokena
    to sie jej nie wyprzesz - powiedza ze to ty.
    A komputer w banku musi umiec wyliczyc TAN do sprawdzenia wiec dla kogos
    chcacego moglby go wyliczyc do autoryzacji transakcji.
    *** blad ***