  • 1. Data: 2012-11-06 21:14:17
    Temat: Zlecenie zwrotu przelewu
    Od: "Krzysztof 'kw1618' (W-wa)" <a...@m...www.pl>

    tak sie zastanawiam, czy istnieje jakas procedura zlecenia zwrotu przelewu?
    Konto jest Pana Jana Ygrekowskiego
    Przychodzi przelew gdzie odbiorca to: Kazimierz Iksiński
    numer się zgadza

    Czy Ygrekowski może zadzwonić na infolinie lub pójść do placówki (o ile
    jest takowa) i powiedzieć, że ten przelew jest nie dla niego i niech bank
    go zwróci ?

    Czy jednak Ygrekowski sam musi zwrócić tj stworzyć nowy przelew i wysłać?

    a może Bank sam zwraca ? dawno o tym nie było dyskusji, może sie coś
    zmieniło w tym temacie ?

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://foto.3mam.net/EURO_2012/strefa_kibica_Warszaw
    a9.php

  • 2. Data: 2012-11-06 21:47:44
    Temat: Re: Zlecenie zwrotu przelewu
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysztof 'kw1618' (W-wa) wrote:
> [...]
    >
    > Czy Ygrekowski może zadzwonić na infolinie lub pójść do placówki (o ile
    > jest takowa) i powiedzieć, że ten przelew jest nie dla niego i niech bank

    nie wiem. w banku pewnie wiedza.
    w ostatecznosci jakis depozyt sądowy czy cus.

    > Czy jednak Ygrekowski sam musi zwrócić tj stworzyć nowy przelew i wysłać?

    a bron cie panie boze o ile nie chcesz wisiec pdo tytulem pranie
    brudnych pieniedzy.
    oddac tak, ale jak bedziesz mial podkladke dlaczego oddajesz komu i ile.

    > a może Bank sam zwraca ? dawno o tym nie było dyskusji, może sie coś
    > zmieniło w tym temacie ?

    sam nie moze, bo bank nie dochodzi dlaczego x przeslal pieniadze y.

    bank sam moze cofnac kase jesli to byla pomylka techniczna, czyli
    przelew mial byz z x do y, a bank zaksiegowal na koncie "z" bez zadnej
    podstawy.

  • 3. Data: 2012-11-07 12:03:12
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' (W-wa)" <a...@m...www.pl> napisał w
    wiadomości news:50996f9a$0$1302$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    > zmieniło w tym temacie ?
    >
    > --
    > Zalaczam pozdrowienia i zyczenia powodzenia

    SEPA to wymyśliła dla swoich przelewów (EURO)
    do jakiegoś czasu banki mają się dostosować (obłsuga komunikatów
    informacyjnych)
    na rynku lokalnym (ELIXIR, SORBNET) nie ma usystemowanego rozwiązania.

    pzdr
    Piotr

  • 4. Data: 2012-11-07 12:39:04
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 6 Lis, 21:14, "Krzysztof 'kw1618' (W-wa)" <a...@m...www.pl>
    wrote:
> [...]
    >
    > Czy jednak Ygrekowski sam musi zwrócić tj stworzyć nowy przelew i wysłać?
    >
    > a może Bank sam zwraca ? dawno o tym nie było dyskusji, może sie coś

    Mialem kiedys taka sytuacje w starym BPH.
    Otrzymalem na swoje konto cudzy zwrot podatku z US. Zorientowalem sie
    po otrzymaniu wyciagu. Dane byly cudze, numer konta moj.

    Bank namawial mnie (przy zgloszeniu telefonicznym) na odszukanie
    wlasciwej osoby i przekazanie jej gotowki, pozniej proponowali zebym
    wykonal (platny, przy okazji) przelew do US omylkowo przelanej kwoty.
    Stwierdzano rowniez, ze w zasadzie, poniewaz numer konta sie zgadza,
    to dla nich wszystko jest w porzadku i ewentualne reklamacje
    powinienem kierowac do US.

    Ja domagalem sie storna przelewu ze swojego konta.

    Kilka razy zglaszalem i.... nic.

    W koncu zostawilem pisemna reklamacje w oddziale, gdzie zaznaczylem,
    ze prosze o usuniecie operacji powstalej w wyniku bledu banku,
    poniewaz z braku kontroli dopuscil do zaksiegowania na moim koncie
    przelewu ewidentnie nie skierowanego do mnie.
    Na nastepnym wyciagu byl przelew zwrotny wykonany przez bank. Odsetek
    (czasy oprocentowanego sezama) za te ponad dwa miesiace nie
    skorygowali, pozostawili.

  • 5. Data: 2012-11-08 09:00:32
    Od: MacGregor <m...@g...com>

    ciach...

    > SEPA to wymy�li�a dla swoich przelew�w (EURO)
    > do jakiego� czasu banki maj� si� dostosowa� (ob�suga komunikat�w
    > informacyjnych)
    > na rynku lokalnym (ELIXIR, SORBNET) nie ma usystemowanego rozwi�zania.

    Witam,

    Nie jest to prawdą. W systemie ELIXIR funkcjonują komunikaty "zwrot przelewu" jak i
    komunikaty informacyjne i reklamacyjne.

    --
    Pozdrawiam,
    MacGregor