  • 1. Data: 2012-11-06 22:07:58
    Temat: mnie rowniez oszukal Sync i BC :(
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    Przelew "ekspresowy" z Synca do Meritum. Meritum caly czas jest widoczne
    na liscie obslugiwanych bankow a przelewu od 4 godzin nie widac...

  • 2. Data: 2012-11-07 10:04:20
    Temat: Re: mnie rowniez oszukal Sync i BC :(
    Od: "kowtow" <k...@p...onet.pl>

    > Przelew "ekspresowy" z Synca do Meritum. Meritum caly czas jest widoczne
    > na liscie obslugiwanych bankow a przelewu od 4 godzin nie widac...

    Mialem to samo do meritum szło z 8 godz

  • 3. Data: 2012-11-07 10:53:57
    Od: "marek.h" <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 listopada 2012 22:07:58 UTC+1 użytkownik neoniusz napisał:
    > Przelew "ekspresowy" z Synca do Meritum. Meritum caly czas jest widoczne
    >
    > na liscie obslugiwanych bankow a przelewu od 4 godzin nie widac...

    U mnie było jeszcze gorzej, zostałem odspawany od kasy na prawie tydzień mimo że
    meritum figurował na liscie obslugiwanych banków.

    Po prostu bluecash to chałupnicze rozwiązanie a przelewy do meritum, z tego co
    czytałem na forach, bardzo często niedochodzą. Więc lejesz na własne ryzyko...

  • 4. Data: 2012-11-07 11:06:15
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 7 Lis, 10:53, "marek.h" <m...@g...com> wrote:

    > Po prostu bluecash to chałupnicze rozwiązanie a przelewy do meritum, z tego co
    czytałem na forach, bardzo często niedochodzą. Więc lejesz na własne ryzyko...

    Moze problemy wynikaja z braku srodkow na koncie bluecash w banku
    docelowym?

    Bo usluga dziala chyba na zasadzie takiej, ze robiac przelew do innego
    banku, tak naprawde zasilamy przelewem wewnetrznym konto bluecash w
    "naszym" banku, a bluecash jednoczesnie zasila przelewem wewnetrznym
    ze swojego konta w banku docelowym konto na ktore chcemy przeslac
    srodki. Jesli w tamtym banku nie maja wystarczajacych srodkow, to albo
    czekaja az kwota sie uzbiera z przelewow wykonanych w tamtym banku,
    albo zasilaja je zwyklym przelwem elixir ze srodkow w innym banku,
    zeby rozliczyc niewykonane operacje.

  • 5. Data: 2012-11-07 11:29:29
    Od: "marek.h" <m...@g...com>

    W dniu środa, 7 listopada 2012 11:06:15 UTC+1 użytkownik krzysztofsf napisał:

    > Moze problemy wynikaja z braku srodkow na koncie bluecash w banku
    >
    > docelowym?
    >
    > Bo usluga dziala chyba na zasadzie takiej,

    Oczywiście, wszyscy wiemy jak działa BC. I na tym polega chałupniczość tego
    rozwiązania. Pół biedy gdyby raz na sto przypadków trzeba było czekać do następnej
    sesji elixirowej. Problemem jest to, że:

    * takie przypadku zdarzają się się dużo częściej. Statystyki podawane na stronie
    można włożyc między bajki. Robiłem przelewy do różnych banków i mniej więcej z połową
    były mniejsze lub większe problemy

    * nie do końca jest tak, że najblizszym elixirem kasa dochodzi mimo wszystko do
    adresata. Gdyby tak było moj przelew nie utknąłby na tydzień w BC.

    Jest tylko jeden powód używania przeze mnie tej usługi i bynajmniej nie jest to chęć
    błyskawicznego przelania pieniędzy do adresata. Jak komuś zalezy na czasie to używa
    Sorbnetu ewentualnie Expres Elixira jesli jest dostępny w danym banku. Ostatecznie i
    najpewniej jest wypłacić w bankomacie i wpłacić w oddziale banku docelowego.

  • 6. Data: 2012-11-07 16:11:11
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 7 listopada 2012 11:29:29 UTC+1 użytkownik marek.h napisał:

> [...]
    Ostatecznie i najpewniej jest wypłacić w bankomacie i wpłacić w oddziale banku

    if addressee = sender ;-)

  • 7. Data: 2012-11-07 16:32:18
    Od: Sebastian <k...@g...pl>

    > Jest tylko jeden powód używania przeze mnie tej usługi i bynajmniej
    > nie jest to chęć błyskawicznego przelania pieniędzy do adresata.

    wiem, że internet daje iluzję anonimowości. Tym niemniej
    publiczne przyznawanie się do "prania brudnych pieniędzy
    w pralce wirnikowej" wydaje się ciutkę niebezpieczne :)

  • 8. Data: 2012-11-07 22:11:55
    Od: BearBag <c...@g...com>

    A ktoś sie orientuje czy taki przelew natychmiastowy ma szanse dojsc do Deutsche Bank
    bo na liscie obłsugiwanych banków napisane jest, że tylko w dni powszechne od 6 do
    17-30. Bede musiał wykonać taki szybki przelew podczas podpisywania umowy i nie może
    sie to zakonczyć sytuacją że kasa nie dojdzie przez dzień czy dwa. Musi przejść w
    ciągu max kilku minut.

  • 9. Data: 2012-11-07 22:26:02
    Od: osa <w...@p...fm>

    W dniu 2012-11-07 22:11, BearBag pisze:
    > (...) przelew natychmiastowy (...) Bede musiał wykonać taki szybki przelew podczas
    podpisywania umowy (...)

    Jak dla mnie to proszenie się o kłopoty ;) Nie dość że przelew może
    zniknąć w czeluściach bluecash'a na tydzień to jeszcze druga strona
    umowy może kręcić, że kasy od Ciebie nie ma bo przelew przyjdzie od
    Bluecasha ;)

    Jeśli to jakaś ważna i pilna sprawa to może lepiej otworzyć rachunek w
    DB, a po dokonaniu transakcji szybko i bezboleśnie odstąpić od umowy
    rachunku? Zdaje się, że jest na to 10-14 dni od jej podpisania?

  • 10. Data: 2012-11-07 23:27:31
    Od: "marek.h" <m...@g...com>

    W dniu środa, 7 listopada 2012 16:32:18 UTC+1 użytkownik Sebastian napisał:

    > wiem, że internet daje iluzję anonimowości. Tym niemniej
    > publiczne przyznawanie się do "prania brudnych pieniędzy
    > w pralce wirnikowej" wydaje się ciutkę niebezpieczne :)

    Pieniądze są czyste jak łza, wszystko zgodnie z prawem, a co drugi okres
    rozliczeniowy kk kilkaset dukatów wpada. To trochę łagodzi wnerw na BC ;)